آیا آیفون 6 به صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با شیشه محافظ سافایر مجهز خواهد شد؟

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مارک شاتلورث، مدیرعامل شرکت Canonical که مهمترین پروژه آن توسعه پلتفرم اوبونتو است امروز موضوع مهمی را فاش کرده است. او اعلام نموده که اپل موجودی سه سال از صفحه نمایش ۴.۵ اینچ سافایر که قرار بود در تلفن هوشمند Ubuntu Edge مورد استفاده قرار گیرد را خریداری کرده است.
تبلیغات

اگر بخاطر داشته باشید، شرکت کانونیکال پروژه‌ای را تحت نام Ubuntu Edge در کیک‌استارتر مطرح کرد و سرمایه اولیه ۳۲ میلیون دلار را برای آن در نظر گرفت. این پروژه قرار بود منجر به ساخت تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو شود، اما نهایتا توانست ۱۲.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کند و از این رو هیچ وقت استارت نخورد. کانونیکال صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با شیشه محافظ سافایر را برای Edge در نظر گرفته بود و حالا اپل کل موجودی در نظر گرفته شده برای سه سال تولید تلفن Edge را یکجا خریداری کرده است.

چند نکته در این بین وجود دارد که دانستن آن‌ها اهمیت دارد. صفحه نمایش ۴.۵ اینچی که قرار بود در Edge استفاده شود دارای نسبت تصویر متفاوت نسبت به ۱۶:۹ بکار گرفته شده در آیفون‌های اخیر است. این صفحه نمایش همچنین به جای شیشه محافظ گوریلا گلس از محافظ بسیار مقاوم سافایر بهره برده است. اپل پیش از این نیز از سافایر برای پوشش لنز دوربین آیفون‌ها و سنسور اثر انگشت‌خوان Touch ID در آیفون 5s بهره برده بود.

وقتی اپل سفارش بزرگ اینچنینی از صفحه نمایش ۴.۵ اینچی را تهیه می‌کند، محتمل‌ترین سناریو استفاده از آن در آیفون بعدی خواهد بود.

اوایل امسال گزارش شد که فاکس‌کان ۱۰۰ نمونه اولیه از آیفون را با شیشه سافایر تولید کرده است تا مورد تست و بررسی قرار گیرد. همچنین گزارش شده بود که ساعت هوشمند iWatch نیز به محافظ شیشه‌ای سافایر تجهیز خواهد شد.

طی ماه‌های اخیر شایعات بسیاری مبنی بر ارایه دو آیفون جدید در سایز بزرگ‌تر از ۴ اینچ منتشر شد. این شایعات به یک آیفون در سایز ۴ تا ۵ اینچ و یک آیفون در سایز فبلت‌ها یعنی بین ۵ تا ۶ اینچ اشاره داشتند. اطلاعاتی نیز بدست آمده بود که نشان می‌داد اپل قصد ندارد فبلت خود را با نام برند آیفون روانه بازار کند و نام جدیدی را برای آن در نظر گرفته است.

اما مجموع شواهد و اطلاعات به دست آمده نشان دهنده این موضوع هستند که اپل احتمالا در آیفون بعدی از محافظ صفحه نمایش سافایر به جای گوریلا گلس بهره خواهد برد و این به معنی مقاومت بیشتر صفحه نمایش در مقابل ضربه‌های احتمالی خواهد بود. از طرفی اگر از سافایر در صفحه نمایش استفاده گردد، با باریک شدن حاشیه دور صفحه نمایش، کمتر نگرانی بابت افزایش آسیب پذیری تلفن در برابر ضربه‌های احتمالی ایجاد خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات