آیا آیفون 6 به صفحه نمایش 4.8 اینچی مجهز خواهد شد؟

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
بعد از عرضه‌ی آیفون 5s اکنون علاقمندان به صنعت موبایل بی صبرانه منتظر اعلام جرئیات محصول بعدی اپل، یعنی آیفون 6 هستند. پیش از این نیز گزارش‌هایی پراکنده‌ای از منابعی موثق در رابطه با تصمیم اپل مبنی بر تجهیز آیفون 6 به نمایشگری بزرگ‌تر شنیده‌ بودیم. اکنون گزارشی از یک منبع آگاه، خبر از آمادگی اپل برای پاسخ به منتقدان و ارائه‌ی تلفن همراهی بزرگ‌تر از آیفون‌های قبلی داده است.
تبلیغات

بعد از ملاقات هفته‌ی گذشته «پیتر میسک» -یکی از تحلیل‌گران معروف موسسه‌ی مالی Jefferies & Co،- با بعضی از سران تامین‌کننده‌ی اپل در آسیا، دیروز وی اعلام کرد که این شرکت‌ها از موضع سال گذشته‌ی خود مبنی بر اعمال فشار بر اپل فاصله گرفته‌اند و قیمت‌های پیشنهادی مناسبی به این شرکت ارائه کرده‌اند. آقای «میسک» با توجه به نقش جدید شرکای اپل در زنجیره‌ی تامین این شرکت، در پیش‌بینی‌های سال گذشته‌ی خود تجدیدنظر نموده است. وی اذعان داشته که در صورت صحت این موضوع، رشد درآمدهای اپل امری حتمی خواهد بود. «پیتر میسک» در ادامه خاطرنشان کرد که اپل با بکارگیری صفحه نمایشی بزرگ‌تر در آیفون 6، بالاخره از موضع فعلی خود عقب نشینی می‌کند:

اگر چه هنوز هم احتمال کاهش ارزش سهام اپل در3 ماهه‌ی چهارم امسال و سال مالی 2013 وجود دارد، اما در حال حاضر ما معتقدیم که تغییر سیاست‌های تامین‌کننده‌ها، حاشیه‌ی سود مطلوبی برای اپل در پی خواهد داشت و وضعیت سهام این شرکت دست‌کم تا زمان ارائه‌ی «آیفون 6 با صفحه نمایشی 4.8 اینچی»، از امنیتی نسبی برخوردار خواهد بود. طبق برآورد ما، تلفن‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر از 4 اینچ سهمی 50 درصدی در بازار دارند و ارائه‌ی آیفون 6 با صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر، نفوذ اپل در این بخش از بازار را بهبود می‌بخشد. با توجه به رویکرد جدید تامین‌کننده‌ها و در پی آن تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران در بخش سهام، انتظار داریم که درآمد مالی اپل در سال 2015 رشدی 15 درصدی را تجربه کند.

پیشگویی‌های «پیتر میسک» درمورد محصولات بعدی اپل در مواردی کاملا درست از آب درآمده‌اند و  از نظر بسیاری  او  مطرح‌ترین کارشناس مسائل مربوط به شرکت اپل محسوب می‌شود. گر چه هنوز هم نمی‌توان با قاطعیت در مورد تجهیز آیفون 6 به نمایشگر 4.8 اینچی صحبت کرد، با این حال، گزارش این تحلیل‌گر بیش از پیش به شایعات دامن زده و علاوه بر این موجب رشدی یک درصدی در ارزش سهام اپل شد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات