ظرفیت باتری آیفون 5s و 5c کمی از آیفون 5 بیشتر است

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
اپل در کنفرانس معرفی آیفون 5c و 5s به باتری قوی‌تر اشاره کرد، اما میزان ظرفیت آن را اعلام ننمود. حال براساس اسنادی که در FCC به ثبت رسیده، مشخص شده که هرچند ظرفیت باتری در دو آیفون جدید افزایش یافته اما میزان آن قابل ملاحظه نیست.
تبلیغات

اپل ظرفیت باتری محصولات جدید را هیچ جا ذکر نکرده، از این رو تنها راه یافتن ظرفیت دقیق باتری، کالبدشکافی و باز کردن دستگاه است. بر روی باتری‌های ظرفیت آنها براساس وات ساعت (Whr) یا میلی آمپرساعت (mAh) ذکر می‌شود.

براساس اطلاعاتی که در FCC ثبت شده، آیفون‌های جدید از باتری قوی‌تر برخوردار شده‌اند، اما میزان افزایش ظرفیت باتری در آیفون 5s نسبت به آیفون 5 تقریبا حدود 10 درصد و آیفون 5c نسبت به آیفون 5 نزدیک به 5 درصد است که هنوز ناچیز به نظر می‌رسد.

iPhone Battery Sizes

Device

iPhone 5

iPhone 5S

iPhone 5C

Battery Size (Whr)

5.45

5.96

5.73

Battery Voltage (Nominal)

3.8

3.8

3.8

Battery Size (mAh)

1440 mAh

~1570 mAh

~1507 mAh

ظرفیت باتری iPhone 5s در حال حاضر حدود 1570 میلی آمپرساعت است و این در حالی است که پرچمداران تلفن‌های هوشمند اندرویدی به باتری حدود 3000 میلی آمپرساعتی تجهیز شده اند. هرچند صفحه نمایش حدود 5 اینچ در این تلفن‌ها مصرف بیشتری نسبت به صفحه نمایش 4 اینچ آیفون‌های جدید دارد، اما با این حال، باز هم طول عمر اغلب پرچمداران اخیر اندرویدی بالاتر از آیفون‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات