قالب رسمی آیفون ۱۶ به‌نمایش درآمد؛ تأیید چینش عمودی دوربین‌ها

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
قالب مدل استاندارد آیفون ۱۶ از نمای بالا غیر رسمی
تصویر فاش‌شده از قالب آیفون ۱۶، چینش عمودی دوربین‌های این گوشی را تایید می‌کند.
تبلیغات

یکی از افشاگران تصویر جدیدی در ایکس منتشر کرده است و ادعا می‌کند که قالب مدل استاندارد آیفون ۱۶ است. این تصویر شایعات مربوط به چینش عمودی دوربین‌های آیفون بعدی را تقویت می‌کند.

در چند ماه گذشته، اپل طراحی‌های مختلف دوربین را برای آیفون ۱۶ آزمایش کرده است که گفته می‌شود همگی آن‌ها آرایش عمودی داشته‌اند.

مجموعه‌ای قاب‌های محافظ منتسب به گوشی آیفون ۱۶

ظاهراً دو دوربین آیفون ۱۶ در ماژولی بیضی‌شکل قرار خواهند گرفت که یادآور طراحی آیفون X است. اپل با چینش عمودی دوربین احتمالاً قصد دارد ضبط ویدئو سه‌بعدی را به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس بیاورد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس آرایش دوربین مورب دارند و نمی‌توانند ویدئوهای سه‌بعدی ضبط کنند و این قابلیت به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و هدست ویژن پرو محدود شده است.

در نمونه‌های اولیه‌ی آیفون ۱۶، دکمه‌ی اکشن کوچک‌تر (مشابه نمونه‌ی به‌کار‌رفته در آیفون ۱۵ پرو) به‌همراه دکمه‌ی کپچر حساس به فشار و یکپارچه‌شده با فریم دستگاه مشاهده شده است؛ البته هنوز قطعی نیست که اپل واقعاً قصد داشته باشد چنین تغییراتی را اعمال کند.

قالب‌ها و کیس‌های محافظ لزوماً تغییرات طراحی آیفون ۱۶ را تأیید نمی‌کنند؛ چرا‌که معمولاً براساس نسخه‌های آزمایشی و پیش‌تولید ساخته شده‌اند. بااین‌حال، طراحی آیفون برای مدت زیادی است که تغییر چندانی نکرده و افشاگری‌های متعدد به‌خصوص نمونه‌های مربوط به زنجیره‌ی تأمین اپل بر این موضوع تأکید کردند که چیدمان دوربین آیفون ۱۶ عمودی خواهد بود.

مشخص نیست قیمت گوشی آيفون در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی خواهد کرد. اگر اپل بخواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی و تغییرات بزرگ‌تری برای آیفون‌های جدید در نظر بگیرد، احتمالاً روی قیمت گوشی تأثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات