گلکسی S24 احتمالاً نرم‌افزار ضبط صدا مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد داشت

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایی از وب‌سایت زومیت در گلکسی اس ۲۳ سامسونگ
یکی از ویژگی‌های مهم کهکشانی‌های جدید سامسونگ، قابلیت‌های هوش‌ مصنوعی آن‌ها است که حالا نمونه‌هایی از کاربرد‌ آن فاش شده است.
تبلیغات

گفته می‌شود سری گلکسی S24 سامسونگ اولین سری از گوشی سامسونگ خواهند بود که از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌‌برند. تاکنون، چند نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی در این گوشی‌ها فاش شده‌اند؛ از‌جمله ساخت والپیپر. حالا چند کاربرد دیگر از این ویژگی فاش شده است.

یکی از کاربران با انتشار پستی در ایکس، می‌گوید برنامه‌ی ضبط صدای گلکسی S24 می‌تواند از هوش مصنوعی برای شناسایی صدای حداکثر ۱۰ نفر و تبدیل صدای آن‌ها به متن استفاده کند که در سخنرانی‌ها یا جلسات کاربرد زیادی دارد.

ویژگی مشابهی در جدیدترین گوشی گوگل نیز وجود دارد؛ اما برای تبدیل صدا به متن باید به اینترنت متصل باشید. گفته می‌شود گلکسی S24 برای انجام این کار، به‌لطف هوش مصنوعی به اتصال به اینترنت نیازی ندارد. همچنین این گوشی می‌تواند متن را در برنامه‌هایی مانند Samsung Notes خلاصه کند.

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا ارائه‌ی روش جست‌وجوی جدیدی است. شما می‌توانید در یک عکس، هرآنچه می‌خواهید، علامت‌گذاری کنید و گوشی به‌دنبال اطلاعات مربوط به آن خواهد گشت.

مشخص نیست این ویژگی چگونه کار می‌کند؛ اما کلیات آن نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند هر سوژه یا شیئی را در تصویر انتخاب کنند تا ازطریق اینترنت درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

گفته می‌شود سری گلکسی S24 بسته به مدل و کشور از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برخوردار خواهد بود. پرچم‌داران جدید سامسونگ که در دسته‌ی بهترین گوشی ها قرار می‌گیرند، احتمالاً ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در ایالات متحده معرفی خواهد شد و قیمت گوشی و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها در همان زمان اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات