تکنو با گوشی‌های اندرویدی شبه‌آیفون به بازار هجوم می‌برد

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پنل پشتی و جلویی گوشی تکنو اسپارک 20C
شرکت تکنو گوشی اقتصادی جدیدش را با رنگ‌بندی متنوع و قابلیتی شبیه به حفره‌ی کپسولی آیفون رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت تکنو در سکوت خبری گوشی اقتصادی اسپارک 20C را معرفی کرد. تکنو در ساخت این گوشی چند ویژگی جالب ازجمله باتری حجیم و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را چاشنی کار خود کرده است.

براساس اطلاعیه‌ی رسمی تکنو، گوشی اسپارک 20C به نمایشگر ۶٫۶ اینچی LCD با وضوح 720p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز است. این گوشی ۸٫۷۵ میلی‌متر ضخامت دارد و کناره‌های آن مسطح است.

تکنو نام دقیق پردازنده را اعلام نکرده؛ اما گفته است که در آن CPU هشت‌هسته‌ای با هسته‌های Cortex A53 و فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز به‌کار رفته که شبیه به پردازنده‌ی مدیاتک Helio G36 به‌نظر می‌رسد و ظاهراً از ارتباط 5G پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد که می‌توان آن را از‌طریق اسلات کارت حافظه افزایش داد. همچنین، از ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی کنار دوربین ثانویه در جزیره‌ی مربعی در پشت گوشی قرار دارد. این گوشی تکنو قابلیتی به نام AI Cam نیز دارد که به‌احتمال زیاد برای بهبود جزئی عکس‌ها به‌کار می‌رود. دوربین سلفی آن هم ۸ مگاپیکسلی است و درون حفره‌ی کپسولی مشابه گوشی آیفون قرار دارد.

پنل پشتی و جلویی گوشی تکنو اسپارک 20C
پنل پشتی و جلویی گوشی تکنو اسپارک 20C
پنل پشتی و جلویی گوشی تکنو اسپارک 20C
پنل پشتی و جلویی گوشی تکنو اسپارک 20C

تکنو اسپارک 20C اندروید ۱۳ را با رابط کاربری سفارشی تکنو اجرا می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی این گوشی از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و هنگامی‌که گوشی به آن وصل می‌‌شود، انیمیشنی جذاب به سبک داینامیک آیلند آیفون در اطراف دوربین سلفی نمایش داده می‌شود که به‌عنوان نوار اطلاع‌رسانی هم عمل می‌کند.

از دیگر مشخصات مهم این گوشی هوشمند می‌توان به رادیو FM، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C، اسپیکر دوگانه و حسگر اثرانگشت در لبه‌ی کناری آن اشاره کرد.

تکنو اسپارک 20C در رنگ‌های مشکی و سفید و طلایی عرضه می‌شود. همچنین، رنگی به نام Magic Skin وجود دارد که سبز است و از پلاستیک ۱۰۰ درصد بازیافت‌شده ساخته شده است. در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی از قیمت گوشی مذکور یا تاریخ عرضه‌ی آن در‌دسترس نیست. براساس برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رود قیمت این گوشی از ۱۳۰ دلار شروع شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات