پیکسل ۸ پرو هوش مصنوعی مولد را بدون اینترنت روی دستگاه اجرا می‌کنند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
پیکسل ۸ پرو
گوگل مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود را مستقیماً در دل پیکسل ۸ پرو ارائه می‌دهد و از مزیت‌های این فناوری برای اهداف مختلف بهره می‌برد.
تبلیغات

ریک استرلو، معاون دستگاه‌ها و خدمات گوگل، اعلام کرد که پیکسل ۸ پرو اولین محصولی خواهد بود که مدل‌های هوش مصنوعی مولد گوگل را به‌صورت محلی روی دستگاه اجرا می‌کند.

استرلو در رویداد Made by Google گفت که تراشه‌ی تنسور G3 اختصاصی پیکسل ۸ پرو برای سرعت‌بخشیدن به پردازش‌های هوش مصنوعی طراحی شده است و می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی مولد تصویر و متن گوگل را بدون نیاز به اتصال اینترنت اجرا کند و بدین‌ترتیب، طیف وسیعی از برنامه‌ها مثل ابزارهای ویرایش عکس امکان استفاده از قابلیت‌های فناوری مذکور را خواهند داشت.

استرلو می‌گوید:

از نزدیک با تیم‌های تحقیقاتی خود در بخش‌های مختلف گوگل همکاری کرده‌ایم تا از پیشرفته‌ترین مدل‌های پایه‌ی آن‌ها بهره ببریم و آن‌ها را به نسخه‌ای کارآمد تبدیل کنیم که روی پرچم‌دار جدیدمان اجراشدنی باشند.
- ریک استرلو، گوگل

تک‌کرانچ می‌نویسد که گوگل به‌لطف مدل‌های هوش مصنوعی روی دستگاه موفق شده است قابلیت Magic Eraser را بهبود دهد. این ابزار می‌تواند اشیاء و سوژه‌های اضافه را با بهترین کیفیت ممکن از تصاویر شما پاک کند. طبق اعلام استرلو، Magic Eraser پیشرفته برای پر‌کردن فضاهای باقی‌مانده‌ پس‌ از حذف سوژه‌ها از عکس، پیکس‌های جدیدی ایجاد می‌کند و در‌نتیجه کیفیت نهایی تصویر افزایش می‌یابد.

استرلو ادعا می‌کند که به‌لطف مدل هوش مصنوعی جدید پیکسل ۸ پرو، جزئیات و کیفیت عکس‌های زوم‌شده نیز به‌طور هوشمند افزایش می‌یابد. گوشی گوگل به‌زودی از برنامه‌ی ضبط‌ صدا با قابلیت تبدیل خودکار صوت به متن و خلاصه‌سازی آن نیز بهره خواهد برد.

مدل زبان بزرگ به‌کاررفته در پیکسل ۸ پرو می‌تواند پاسخ‌های هوشمندانه‌ای را ازطریق کیبورد GBoard ارائه دهد. طبق اعلام استرلو، این صفحه‌کلید اکنون با درک کلی مکالمات، پاسخ‌هایی با‌کیفیت‌تری به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات