ویوو Y32 با اسنپدراگون ۶۸۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی معرفی شد

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی ویوو Y32 که اولین‌بار در پایان نوامبر ۲۰۲۱ (اوایل آذر ۱۴۰۰) در TENAA فهرست شده بود، امروز ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۷ آذر ۱۴۰۰) رسما در چین معرفی شد.
تبلیغات

ویوو گوشی‌های Y31 و Y31s را در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) معرفی کرد. این دو گوشی به‌ترتیب از اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۸۰ بهره می‌بردند. حال، این شرکت امروز ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۷ آذر ۱۴۰۰) گوشی Y32 را در چین رونمایی کرد. گوشی مذکور اولین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود که از اسنپدراگون ۶۸۰ برخوردار است.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی ویوو Y32

طراحی جذاب ویوو Y32 ظاهری گران‌قیمت برایش به‌ارمغان آورده است؛ با‌این‌حال، بدنه‌ای از جنس پلاستیک براق دارد که در نگاه اول شبیه شیشه به‌نظر می‌رسد. این گوشی با دو رنگ آبی تیره و سفید و در ابعاد ۱۶۴٫۲۶×۷۶٫۰۸×۸ میلی‌متر عرضه شده است و ۱۸۲ گرم وزن دارد.

اصلی‌ترین ویژگی Y32 بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ است. همان‌طورکه گفتیم، Y32 اولین گوشی هوشمند جهان به‌حساب می‌آید که با این تراشه عرضه شده است. جدیدترین گوشی ویوو به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.1 مجهز است و از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین در‌صورت‌نیاز، فضای ذخیره‌سازی آن را می‌توان تا یک ترابایت نیز افزایش داد.

به‌گزارش gizmochina، ویوو Y32 صفحه‌نمایشی ۶٫۵۱ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسلی (همان HD+) و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد که می‌تواند ۱۶٫۹ میلیون رنگ را نمایش دهد. کنتراست صفحه‌نمایش این گوشی ۱۵۰۰:۱ و نسبت ابعاد تصویر آن ۲۰:۹ است.

vivo-y32-featured

نمایشگر این گوشی ۸۹ درصد از فضای قاب جلویی دستگاه را به‌خود اختصاص داده و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن نیز در قالب ناچ قطره‌ای بسیار ریزی در بالای نمایشگر این گوشی قرار گرفته است. دوربین قرارگرفته در پنل پشتی Y32، دوربینی دوگانه و شامل دو دوربین ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است.

ویوو Y32 دو درگاه سیم‌کارت 4G، وای‌فای دوبانده، بلوتوث 5.0، جی‌پی‌اس، پورت یو‌اس‌بی‌ C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دارد و به تمام حسگرهای ضروری مانند شتاب‌سنج، سنسور نور، قطب‌نما، حسگر مجاورت و حسگر اثرانگشت نیز مجهز است.

رابط کاربرای جدیدترین گوشی ویوو،‌ OriginOS مبتنی‌بر اندروید 11 است و انرژی آن را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی تأمین می‌کند.

ویوو Y32 با چه قیمتی و کجا عرضه خواهد شد؟

ویوو Y32 در چین ۱،۳۹۹ ین (۲۱۹ دلار) قیمت دارد و تاریخی برای عرضه‌ی رسمی آن در این کشور مشخص نشده است. نکته‌ی مهم دیگر اینکه درباره‌ی تاریخ عرضه‌ی آن در بازارهای کشورهای دیگر هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی مشخصات ویوو Y32 چیست؟ آیا ۲۱۹ دلار قیمتی معقول برای این گوشی هوشمند است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات