TCL سه گوشی جدید سری TCL 20 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی‌های جدید سری TCL 20، دستگاه‌های میان‌رده‌ای هستند که صفحه‌نمایش باکیفیتی دارند و قوی‌ترین مدل آن‌ها یعنی TCL 20 Pro 5G به پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G کوالکام مجهز است.
تبلیغات

در ماه جاری میلادی شاهد رونمایی تعداد زیادی گوشی هوشمند اقتصادی بوده‌ایم و ظاهرا این روند قرار است ادامه پیدا کند. در ابتدا چند گوشی جدید سری گلکسی A سامسونگ را دیدیم، سپس HMD گلوبال گوشی‌های جدید سری نوکیا را ۶ مدل معرفی کرد و اکنون شرکت چینی TCL اعلام کرده است به‌زودی چند مدل جدید از گوشی‌های هوشمند خود را در قالب سری TCL 20 به بازار می‌فرستد.

آن‌طور که انگجت می‌نویسد، بهترین گوشی جدید TCL با نام تی سی ال 20 پرو فایوجی (TCL 20 Pro 5G) شناخته می‌شود که در تصویر اصلی مقاله قابل‌رؤیت است و برچسب قیمت ۵۴۹ یورو را یدک می‌کشد. این گوشی هوشمند پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد.

نمایشگر و پنل پشتی گوشی TCL 20 Pro 5G دو رنگ

TCL 20 Pro 5G

TCL به‌شکل گسترده در بازار تلویزیون‌های هوشمند فعال است و به همین دلیل گوشی‌هایش را معمولا به پنل‌های باکیفیتی مجهز می‌کند. این اتفاق برای TCL 20 Pro 5G نیز رخ داده و این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ خمیده‌ی AMOLED با نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کند.

این صفحه‌نمایش که به‌صورت اختصاصی توسط TCL تولید شده، دارای یک‌سری بهینه‌سازی ویژه تحت برند NXTVISION است تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نمایش دهد و رنگ پوست‌ را به‌شکل طبیعی‌تری به‌نمایش بگذارد. همچنین پنل مورد اشاره‌ی TCL با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد چه محتوایی در حال اجرا است و بر اساس همین تشخیص، روشنایی، رنگ و کنتراست تصویر را بهینه می‌کند تا بهترین تجربه‌ی بصری بر اساس نوع محتوا به کاربر ارائه شود. 

گوشی TCL 20 Pro 5G به صفحه‌نمایش۶٫۶۷ اینچ خمیده‌ی AMOLED مجهز است

TCL ترجیح داده است تغییری چندان زیادی در دوربین گوشی‌های جدیدش نسبت‌به قبل اعمال نکند. گوشی TCL 20 Pro 5G دارای همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX582 است که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در گوشی TCL 10L بودیم.

گوشی جدید TCL همچنین دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی پنج مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی دارد. در پنل جلویی TCL 20 Pro 5G از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. این دستگاه قابلیتی تحت عنوان Super Bluetooth دارد تا به‌صورت هم‌زمان صدا را روی حداکثر چهار دستگاه پخش کند. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی TCL 20 Pro 5G می‌تواند طبق ادعای شرکت سازنده، انرژی مورد نیاز گوشی را در طول روز تأمین کند. 

پنل پشتی و نمایشگر گوشی TCL 20L+ دو رنگ

+TCL 20L

دومین گوشی جدید TCL با نام تی سی ال 20 ال پلاس (+TCL 20L) شناخته می‌شود و با قیمت ۲۶۹ یورو به بازار می‌آید. دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو در این گوشی عملکرد ضعیف‌تری درمقایسه‌با دوربین فوق عریض و ماکروی TCL 20 Pro 5G از خود نشان می‌دهند، اما نکته‌ی جالب بهره‌مندی +TCL 20L از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است. به‌نظر می‌رسد +TCL 20L دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED است.

+TCL 20L اولین گوشی دنیا با نمایشگر پلاریزه‌ی دایروی است

TCL ادعا می‌کند +20L نخستین گوشی دنیا است که صفحه‌نمایش پلاریزه‌ی دایروی دارد و این یعنی حتی اگر عینک آفتابی به چشم بزنید، رنگ‌ها به شکل طبیعی به‌نمایش درمی‌آیند. پردازنده‌ی اسنپدراگون 620 گوشی موردبحث TCL نمی‌تواند در حد و اندازه‌ی پردازنده‌ی مدل TCL 20 Pro 5G ظاهر شود، اما حضور باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در +20L اتفاق مثبتی است.

در این گوشی شاهد استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. گوشی +TCL 20L از امروز روانه‌ی بازار اروپا شده و گفته می‌شود که احتمالا مدل اصلاح‌شده‌ی این دستگاه به‌زودی در ایالات متحده عرضه می‌شود.

نمایشگر و پنل پشتی گوشی گوشی TCL 20L دو رنگ

TCL 20L

سومین گوشی جدید TCL با نام تی سی ال 20 ال (TCL 20L) شناخته می‌شود که اندکی ضعیف‌تر از مدل +20L است. در TCL 20L از همان صفحه‌نمایش پولاریزه‌ی دایروی، همان دوربین‌ها، همان باتری و همان پردازنده‌ی مدل پلاس استفاده شده است.

اصلی‌ترین تفاوت بین دو گوشی به حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی برمی‌گردد. کانفیگ پایه‌ی ۲۲۹ یورویی 20L با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMCP همراه می‌شود و کانفیگ دیگر از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع‌تر UFS بهره می‌گیرد. 

TCL در مراسم روز گذشته، گوشی مفهومی نوآورانه‌ای را نیز با نام TCL Fold n' Roll به نمایش گذاشت. این گوشی مثل گوشی‌های مرسوم به‌نظر می‌رسد، اما با مکانیسم تاشدنی و رول‌شدنی ابعاد صفحه‌نمایش خود را به ۱۰ اینچ می‌رساند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی گوشی‌های جدید TCL دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات