نوکیا در صدر رتبه‌بندی بااعتبارترین تولیدکنندگان گوشی Counterpoint قرار گرفت

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی کانترپوینت می‌گوید گوشی‌های نوکیا شرکت HMD Global به ‌دلیل دریافت به‌روزرسانی منظم و کیفیت ساخت عالی، «بااعتبارترین» گوشی‌های بازار محسوب می‌شوند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی پژوهشی نام‌آشنای کانترپوینت پژوهش (Counterpoint Research) به‌تازگی گزارشی جدید با محوریت گوشی‌ هوشمند منتشر و برترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ را بر اساس رتبه‌بندی اعتبار (Trust Rankings) مشخص کرده است. کانترپوینت اعتبار شرکت‌های سازنده‌ی گوشی را بر اساس چهار معیار نرم‌افزارِ به‌روز، به‌روزرسانی‌های امنیتی، کیفیت ساخت و کاربرد دستگاه‌ها برای استفاده‌های سازمانی می‌سنجد.

گوشی‌های سری نوکیا که توسط HMD Global گلوبال تولید می‌شوند، توانستند در رتبه‌ی نخست رده‌بندی کانترپوینت جای بگیرند. کانترپوینت می‌گوید گوشی‌های نوکیا به‌موقع به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند و ماندگاری‌شان بیشتر از حد متوسط گوشی‌های هوشمند امروزی است. به گفته‌ی کانترپوینت، برای انتخاب نوکیا به‌عنوان معتبرترین برند، دلایل خاص خودش را دارد.

کیفیت ساخت و دریافت منظم به‌روزرسانی در رتبه‌بندی کانترپوینت اثر بسیار زیادی دارند

نخست، تمامی گوشی‌هایی که برای حضور در تحقیقات کانترپوینت واجد شرایط بودند، از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند. گوشی‌های نوکیا ازلحاظ به‌روز بودن سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۰، وضعیت بهتری نسبت ‌به سال گذشته دارند (سال گذشته نیز HMD Global در صدر رتبه‌بندی قرار گرفت).

دیگر شرکت سازنده‌ی گوشی که تمامی گوشی‌های واجد شرایطش دارای سیستم‌عامل به‌روز هستند، وان پلاس است. البته نکته‌ی مهمی را نباید فراموش کرد؛ در تحقیقات کانترپوینت صرفا هفت دستگاه از وان پلاس حضور داشتند؛ درحالی‌که تعداد دستگاه‌های نوکیا ۲۰ عدد است. 

سامسونگ در این بخش از تحقیقات کانترپوینت عملکرد خوبی از خود نشان داد. بر اساس آمار، ۸۹ درصد از دستگاه‌های واجد شرایط سری گلکسی دارای اندروید ۱۰ هستند. ریلمی، زیرشاخه‌ی اوپو، با ۷۳ درصد در رده‌ی چهارم قرار گرفته است و فاصله‌ای در خور توجه با رده‌ی سوم دارد. البته ریلمی توانسته است بهتر از رقبایی نظیر شیائومی و هواوی ظاهر شود. 

گوشی‌های شرکت HMD Global بیشترین امتیاز را در بخش «گوشی‌هایی که برای استفاده‌ی سازمانی توصیه می‌شوند» از مؤسسه‌ی کانترپوینت دریافت کردند. یکی از مهم‌ترین معیارهای این بخش، به‌روزرسانی‌های امنیتی است. کانترپوینت می‌گوید تمامی گوشی‌های واجد شرایط HMD Global به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند. وان پلاس نیز در این بخش امتیاز بسیار خوبی کسب کرد و بنا به ‌گفته‌ی کانترپوینت، ۹۰ درصد از هفت دستگاهی که در تحقیقات حضور داشتند، به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی دریافت می‌کنند.

از بین دستگاه‌های بررسی‌شده، گوشی‌های سامسونگ و هواوی به ‌ترتیب ۲۲ و ۲۹ درصد به‌روزرسانی امنیتی ماهانه دریافت می‌کنند؛ این یعنی اکثر گوشی‌هایی که سامسونگ و هواوی عرضه می‌کنند، به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی نمی‌گیرند و به‌جای آن به‌صورت فصلی به‌روزرسانی برای‌شان منتشر می‌شود. ریلمی و شیائومی در این زمینه عملکرد بسیار بهتری دارند و طبق ادعای کانترپوینت، دوسوم از دستگاه‌های آن‌ها به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

ظاهرا آزمایش‌هایی که HMD Global روی دوام گوشی‌هایش انجام می‌دهد، سرسختانه‌تر از میانگین بازار است. یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی کانترپوینت که در روند تحقیقات شرکت داشته است، می‌گوید بخش «کیفیت ساخت» برپایه‌ی چندین معیار نظیر مقاومت محصول در برابر عوامل خارجی، میزان دوام در برابر فشار، مقاومت در برابر افتادن از ارتفاع و وارد شدن ضربه، مقاومت در برابر سایش و خراشیده شدن، آزمایش‌های مربوط به دما و مقاومت در برابر رطوبت و موارد دیگر طراحی شده است. 

یکی از معیارهایی که کانترپوینت مد نظر قرار می‌دهد، طولانی بودن عمر گوشی ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است؛ زیرا آمار نشان می‌دهد که امروزه مردم بیشتر از گذشته گوشی‌هایشان را نگه می‌دارند. طبق آمار، امروزه چرخه‌ی جایگزینی گوشی با گوشی جدید، نزدیک ‌به ۳۰ ماه است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی داده‌های کانترپوینت دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات