تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان به ۳ میلیارد نفر می‌رسد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌ها، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان ۳ میلیارد کاربر است که ۲۷۸ میلیون نفر آن مربوط به امریکای شمالی است.
تبلیغات

 براساس گزارش منتشرشده از سوی سایت نیوزو (Newzoo)، در حال حاضر حدود ۳ میلیارد گوشی هوشمند فعال در سراسر جهان وجود دارد. نیوزو، آمار کاربران فعال گوشی‌های هوشمند را براساس منطقه‌ی جغرافیایی نیز منتشر کرده است.

براساس گزارش نیوزو، حدود ۲۷۸ میلیون کاربر فعال در امریکای شمالی، ۸۳۰ میلیون کاربر فعال در چین و ۴۵۶ میلیون کاربر فعال در هند از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. نیوزو، همچنین آمار تکان‌دهنده‌ای در مورد درآمد حاصل از اپلیکیشن‌های بازی در مقابل اپلیکیشن‌های غیربازی در صنعت گوشی‌های هوشمند ارائه داده است. در سال ۲۰۱۸، در حدود ۹۲ میلیارد دلار درآمد از فروشگاه‌های اپلیکیشن به‌دست آمده است و در حدود ۷۶ درصد از این درآمد مربوط به اپلیکیشن‌های بازی هستند.

گوشی هوشمند

آمار و ارقام نشان می‌دهد که طی دو سال گذشته، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند، در حدود ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۶، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در حدود ۲.۵ میلیارد کاربر بود. در آن زمان، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در هند کمتر از تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در امریکای شمالی بود. براساس آمار منتشرشده، تعداد کاربران فعال هند در حدود ۲۲۷ میلیون بود؛ درحالی که تعداد کاربران فعال ایالات متحده در حدود ۲۵۸ میلیون نفر است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در طی سال‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیری در تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در هند هستیم. با توجه به این ارقام و اعداد، چین که پیشتر بیشترین تعداد کاربران فعال جهان را به‌خود اختصاص داده بود، کماکان بزرگترین کشور جهان با بیشترین تعداد کاربر فعال را به‌ نام خود ثبت کرده است. با وجودی که افزایش تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در چین، رشد کندی دارد؛ ولی براساس آمار، بیشترین تعداد کاربران فعال در جهان مربوط به چین است.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱، حدود ۳.۸ میلیارد کاربر فعال در سطح جهان وجود داشته باشد. یعنی طی ۳ سال آینده‌، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند، حدود ۸۰۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاهد رشد پایینی در بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. این موضوع به‌خصوص در آمریکای شمالی و چین که دو بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند هستند، بیشتر دیده می‌شود. با این وجود، تا سال ۲۰۲۱، تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند در چین به مرز یک میلیارد کاربر فعال نزدیک خواهد شد. چین در سال ۲۰۲۱ با ۹۱۸ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربر فعال را به نام خود ثبت خواهد کرد. کاملا طبیعی و منطقی است که با توجه به جمعیت چین، حدود یک‌چهارم آمار گوشی‌های هوشمند فعال، مربوط به این کشور باشد. جمعیت چین، یک‌چهارم جمعیت کره‌ی زمین است.

نیوزو پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوشی‌های هوشمند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود که درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها با رشد ۲۰.۷ درصدی، به ۱۳۹.۶ میلیارد دلار برسد. نیوزو پیش‌بینی می‌کند که درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها با رشد ۲۲.۷ درصدی به ۳۳.۳ میلیارد دلار و درآمد حاصل از بازی‌ها با رشد ۲۰.۱ درصدی به ۱۰۶.۴ میلیارد دلار می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات