فروش گلکسی نوت ۹ با قیمت ۱۶ میلیون تومان در بازار

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی نوت ۹ که جدیدترین پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود، به تازگی به کشور وارد شده و هم‌اکنون با قیمت ۱۶ میلیون تومان در بازار موجود است.
تبلیغات

گلکسی نوت ۹ سامسونگ چند روزی است که به بازار موبایل کشور وارد شده و ظاهرا هر روز با افزایش قیمت بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌‌گیرد؛ دیروز این گوشی قیمتی برابر ۱۵ میلیون تومان داشت و امروز با افزایش یک میلیون تومانی، به قیمت ۱۶ میلیون به فروش می‌رسد.

عرضه‌ گوشی‌های بی‌نام‌ونشان در بازار

قیمت‌ها به‌شدت بالا رفته و در حالی که این روزها بازار خالی از جنس است، گوشی‌هایی که پیشتر مشتری نداشتند، حالا ویترین فروشگاه‌ها را پر کرده‌اند.

بازاریان ادعا می‌کنند که جنس در بازار کم است و قیمت‌ها با افزایش زیادی روبه‌رو شده‌اند؛ تا آنجا که آیفون ۱.۲۰۰ دلاری، به قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و Galaxy Note 9 با قیمتی معادل ۱۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

به‌گفته‌ی بازاریان، این روزها گوشی‌هایی که پیش از این مشتری داشتند در بازار کمیاب شده‌اند؛ مثلا گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت از برندهای پرفروش مثل سامسونگ و هواوی در بازار اصلا موجود نیست؛ تعداد گوشی‌های سونی به‌شدت کاهش یافته و در بسیاری از فروشگاه‌ها هیچ مدلی از این برند یافت نمی‌شود. از برند ال‌جی هم هیچ مدلی در بازار نیست، تعداد گوشی‌های شیائومی هم کم شده؛ اما برخی گوشی‌هایی که پیش از این مشتری نداشت، این روزها در فروشگاه‌ها موجود است و در حالی که قدرت خرید مردم کاهش یافته، مجبورند برندهای بی‌نام و نشان را خریداری کنند.

بازاریان می‌گویند به‌دلیل تثبیت قیمت دلار، برخلاف گذشته که فروشندگان گوشی نمی‌فروختند، هر مدل گوشی که موجود باشد در اختیار مشتری قرار می‌گیرد؛ اما بسیاری از گوشی‌ها در بازار کمیاب شده و قیمت‌ها به؛شدت بالا رفته است؛ البته فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که حداکثر تا یک ماه آینده اگر جنسی به بازار تزریق نشود، بازار به کلی خالی از کالا می‌شود.

گوشی‌های دست دوم مشتری دارد

در حالی که فروشندگان اعلام می‌کنند که گوشی‌های آکبند و نو به‌دلیل افزایش قیمت این روزها مشتری ندارد، اما گوشی‌های دست دوم طرفداران بیشتری دارند. البته این گوشی‌ها نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند و با قیمت گوشی نو یا حتی با بیشتر از مدل‌های نوی چند ماه پیش به فروش می‌رسند.

فروش لوازم جانبی کاهش یافت

پیش از این، لوازم جانبی مثل هندزفری، هدست و ساعت و دستبند‌های هوشمند به نسبت گوشی‌های موبایل فروش بهتری داشتند؛ اما این روزها با افزایش قیمت زیادی روبه‌رو شده‌اند؛ به طوری که قیمت برخی اقلام حتی به دو برابر نیز افزایش یافته است. بر این اساس فروشندگان ادعا می‌کنند که فروش این اجناس هم به‌شدت کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات