اپل در فکر کنار گذاشتن حرف S از ترکیب نام آیفون است

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود ماه آینده، اپل از سه مدل مختلف از آیفون رونمایی کند که اکثر خبرگزاری‌ها، از این گوشی‌ها با نام آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس یاد می‌کنند.
تبلیغات

از آنجایی که امسال، دهمین سالگرد معرفی آیفون محسوب می‌شود، نام‌های مختلفی برای گوشی بعدی اپل پیش‌بینی شده است. علاوه بر آیفون ۸ به‌عنوان گوشی ویژه‌ی سالگرد، همگان انتظار دارند که به روال سال‌های گذشته، مدل‌هایی با نام اس نیز معرفی شود.

اما بر اساس گزارش جان گرابر، وبلاگ‌نویس اپل، این روند دیگر تکرار نخواهد شد. زیرا اپل در فکر کنار گذاشتن حرف اس از ترکیب نام آیفون‌ و استفاده از اسامی ساده‌تری نظیر آیفون، آیفون پلاس و آیفون پرو است. وی معتقد است اگر اپل همچنان قصد به‌کارگیری اعداد را در ترکیب نام گوشی‌های خود داشته باشد، در آن صورت احتمالا نسل بعدی آیفون با نام‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ پرو معرفی خواهد شد.

دلیل اصلی این تغییر این است که مدل‌های اس که برای سال جاری آماده شده‌اند، در مقایسه با نسل قبلی خود، شاهد تغییرات گسترده‌ای هستند. در گذشته، مدل‌های اس در مقایسه با مدل‌های اصلی، تنها یک به‌روزرسانی جزئی محسوب می‌شدند و شباهت زیادی با مدل نسل قبلی خود داشتند. اما این موضوع در مورد آیفون‌هایی که امسال قرار است معرفی شوند صدق نخواهد کرد.

اگر شایعات فعلی حقیقت داشته باشند، آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس (یا هر نام دیگری که دارند) با بدنه‌ی شیشه‌ای و شارژ بی‌سیم و به همراه دوربین‌های بهبودیافته و برخی تغییرات دیگر عرضه خواهند شد.

زمانی که به شایعات مربوط به آیفون‌های ۲۰۱۸ دقت می‌کنیم، این راهبرد جدید در نام‌گذاری آیفون‌ منطقی‌تر به نظر می‌رسند. سه مدل بعدی آیفون در سال ۲۰۱۸، بیش از پیش به یکدیگر شبیه خواهند بود؛ زیرا تمام آن‌ها قرار است مجهز به نمایشگرهای اولد باشند. علاوه بر این، گزارش‌هایی منتشر شده ‌است مبنی بر اینکه اپل احتمالا از تولید یکی از مدل‌ها نیز دست خواهد کشید و تمرکز خود را تنها بر یک مدل اصلی با سایز آیفون ۸ و یک مدل پرو با نمایشگر بزرگ‌تر قرار خواهد داد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات