سامسونگ نمایشگری با چهار طرف خمیده می‌سازد

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ روی نمایشگری کار می‌کند که چهار طرف آن خمیده است.
تبلیغات

تاکنون سامسونگ نشان داده است که به‌خوبی می‌تواند محصولاتی روانه‌ی بازار کند که به نمایشگر منحنی در کناره‌ها مجهز شده‌اند. حالا وب‌سایت ET News در کره جنوبی مدعی شده است این غول فناوری روی نمایشگر کاملا بدون حاشیه کار می‌کند که از چهار طرف خمیده است. گفته می‌شود نسبت تصویر به بدنه‌ی این محصول بیش از ۹۸ درصد است که رسیدن به آن کار خیلی ساده‌ای نیست.

به گفته‌ی ای‌تی نیوز، سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند گوشی‌های کاملا بدون حاشیه با نمایشگر منحنی در چهار طرف تولید کنند. با این وجود، همین منبع خبری گزارش کرده است مشکلات فنی در فرایند ورقه‌ یا لایه‌سازی (چیدن لایه‌های نمایشگر) باعث می‌شود حداقل تا سال آینده شاهد چنین نمایشگرهایی نباشیم.

فرایند ورقه‌سازی در تولید پنل‌های اُلد نقش اساسی دارد و شامل لایه‌‌ی محافظ در کنار فیلم لمسی و دیگر اجزای مهم می‌شود. مشکل اینجا است که وقتی نمایشگری از چهار طرف خمیده باشد، چهار گوشه‌ی آن لزوما بدون استفاده خواهد شد؛ چرا که فرایند ساخت فعلی اجازه نمی‌دهد گوشه‌های صفحه نمایش بتوانند لمس را درک کنند.

ای‌تی نیوز به نقل از شخصی مطلع که نام آن فاش نشده اعلام کرده است، محدودیت‌های فرایند لایه‌سازی دقیقا همان مشکلی است که اپل را به استفاده از پنل OLED تخت در آیفون 8 مجاب می‌کند.

البته گفته می‌شود سامسونگ و ال‌جی به دنبال حل این مشکل هستند و سامسونگ قصد دارد ابتدای سال آینده‌ی میلادی از نمایشگری با چهار طرف منحنی رونمایی کند. در حالی که از این غول کره‌ای در مورد کم کردن حاشیه‌ی گلکسی اس 8، عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته است نسبت تصویر به بدنه را به ۸۳ درصد برساند، اما اگر بخواهد از نمایشگر خمیده در چهار طرف استفاده کند، قطعا این نسبت بیشتر خواهد شد. ای‌تی نیوز این مقدار را ۹۸ درصد اعلام کرده است؛ اگر بیشتر از این نباشد!

فارغ از هر عددی که برای این نسبت وجود داشته باشد، اگر گلکسی اس 9 سال آینده به‌جای نمایشگر منحنی در دو طرف با نمایشگر خمیده در چهار طرف معرفی  شود، باید نا‌امیدی را در چهره‌های عاشقان صفحه نمایش تخت مشاهده کرد؛ اگرچه نمی‌توان زیبایی خارق‌العاده‌ی دستگاه را نادیده گرفت.

به نظر شما عرضه‌ی گوشی بدون حاشیه‌ با نمایشگر منحنی در چهار طرف جذاب به نظر می‌رسد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات