رزولوشن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از +HD تا +WQHD قابل تغییر است

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رزولوشن پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس ۱۰۸۰p است و امکان تغییر وضوح نمایشگر این دو دستگاه تا +WQHD وجود دارد.
تبلیغات

سامسونگ با انتشار آپدیت رسمی اندروید ۷.۰ نوقا برای دو گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، بیش از ۲۰ ویژگی جدید و کاربردی به این دو دستگاه اضافه کرد. در هر حال برخی از کاربران پس از این به‌روزرسانی با مشکل کاهش رزولوشن گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج مواجه شدند. البته این مورد یک نقطه‌ضعف نرم‌افزاری محسوب نمی‌شود و نباید در مورد آن نگران بود، اما امکان سوئیچ کردن بین رزولوشن‌های مختلف یکی از قابلیت‌هایی است که با بهره گرفتن از آن  می‌توان در مصرف باتری به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کرد؛ چراکه بسیاری از کاربران نیازی به گرافیک‌های خیره‌کننده و بهره گرفتن از رزولوشن کیو اچ‌دی ندارند.

همان‌طور که در تصویر رسمی زیر که از طرف سامسونگ منتشر شده است مشاهده می‌کنید، این کمپانی همین شیوه را برای گلکسی اس ۸ نیز در پیش گرفته؛ اما این بار نکته‌ی جالب در این زمینه، تعداد دقیق پیکسل‌ها است. وضوح واقعی صفحه‌نمایش پرچم‌داران جدید سامسونگ +WQHD یا به عبارت دیگر، ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. بدین ترتیب مشخص می‌شود که شایعه‌ی مربوط به نسبت تصویری ۱۸:۵:۹ صحت نداشته است. نسبت تصویر جدید گلکسی اس ۸ اکنون Univisiun نام گرفته که شبیه نسبت تصویر گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ است. این نسبت تصویر امکان تولید گوشی‌هایی بلندتر و باریک‌تر را فراهم می‌کند.

رزولوشن گلکسی اس 8

رزولوشن پیش‌فرض گلکسی اس ۸ فول اچ‌دی پلاس (۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و رزولوشن اچ‌دی پلاس جدید ۱۴۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. البته باید منتظر باشیم تا ببینیم که اعداد رسمی اعلام‌شده از جانب سامسونگ برای عمر باتری پرچم‌داران جدیدش بر اساس رزولوشن پیش‌فرض فول اچ‌دی پلاس است یا بر اساس رزولوشن WQHD پلاس. همان‌طور که انتظار دارید، امکان انتخاب رزولوشن نمایشگر گلکسی اس ۸ و ای ۸ پلاس توسط کاربر وجود دارد. همچنین بد نیست اشاره کنیم کمترین وضوح قابل انتخاب برای صفحه‌نمایش این دو گوشی هوشمند، اچ‌دی پلاس است.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات