پتنت اپل نحوه‌ی نصب روکش کریستال یاقوت روی نمایشگر آیفون را تشریح می‌کند

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل موفق به استفاده از کریستال یاقوت در آیفون ۶ نشد، اما این کمپانی همچنان به فعالیت‌های خود در این حوزه ادامه می‌دهد. پتنت جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد، حکایت از نحوه‌ی قراردادن روکش کریستال یاقوت روی صفحه‌ی نمایش آیفون دارد.
تبلیغات

 این پتنت با عنوان Ceramic cover for electronic device housing در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است. براساس اطلاعات موجود در این پتنت، اپل در نظر دارد تا کریستال یاقوت یا زیرکونیا را به حد مطلوبی از شفافیت برساند. البته سرمایه‌گذاری ۵۷۸ میلیون دلاری کوپرتینویی‌ها در GT Advanced بری تولید کریستال یاقوت نشان از علاقه‌ی این کمپانی برای استفاده از یاقوت دارد.

برخلاف پتنت‌های پیشین اپل که در مورد نحوه‌ی فرآوری کریستال یاقوت و تولید آن بود، پتنت جدید در مورد روش قرارگیری روکش کریستال یاقوت روی تلفن‌هوشمند بحث می‌کند. اپل برای کاهش صخامت هر چه بیشتر محصول و بالا بردن کیفیت تولید، استفاده از مواد چسبنده را برای الصاق روکش کریستال مورد استفاده قرار نداده و از یک ماژول فیزیکی، همچون مفاصل زبانه‌دار برای قراردادن روکش کریستال یاقوت روی صفحه‌ی نمایش استفاده خواهد کرد.

برای ایجاد تورفتگی روی ورقه‌ی کریستال از یک فرآیند لیزری استفاده خواهد شد تا شیاری به عمق ۰.۳ تا ۱.۰ میلی‌متر روی ورقه کریستال ایجاد شود. سپس ورقه‌ی کریستال برای کاهش دما توسط جریانی از مایعات خنک خواهد شد. فرآیند عبورمایعات علاوه بر کاهش دما به منظور شستشوی شیار، انجام خواهد شد، تا جسم خارجی در قسمت تورفته‌ی ورقه قرار نگیرد.

با قرارگرفتن روکش کریستال روی صفحه‌ی نمایشی که با مفاصل زبانه‌دار مجهز شده‌اند، برآمدگی، درون شیار ورقه‌ی کریستال قرار می‌گیرد. همچنین مفاصل تعبیه شده دارای دیواره‌هایی در طرفین است. پس از قرار گرفتن روکش کریستال روی صفحه‌ی نمایش،‌هر دو بخش در بدون اینکه فضایی خالی در بین کامپوننت‌ها باشد، بصورت مکانیکی قفل می‌شوند.

این پتنت در ماه می سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات