اپل از صفحه‌نمایش یاقوت کبود در آیفون‌های «گران قیمت‌تر» استفاده خواهد کرد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
شهریور ماه نه تنها اکسپریا Z3 و گلکسی نوت 4 رونمایی خواهد شد، بلکه نسل بعدی آیفون نیز روانه بازار خواهد شد. پیش از این شایعه شده بود که آیفون 6 به صفحه‌نمایشی از جنس سافایر یا یاقوت کبود مجهز خواهد شد، اما اخیرا گفته شد که اپل به دلیل هزینه بالای تولید سافایر، مایل به استفاده از آن در آیفون بعدی نیست. امروز نیز وال‌استریت‌ژورنال اطلاعات تازه‌ای را در این باره منتشر کرده است.
تبلیغات

وال‌استریت‌ژورنال برخلاف گزارش‌های اخیر که بر عدم استفاده از سافایر در آیفون بعدی اشاره داشتند، امروز ادعا کرده که آیفون بعدی به یاقوت کبود مجهز خواهد شد. در این خبر آمده است که از آنجایی که هزینه تولید آیفون به دلیل استفاده از یاقوت کبود افزایش می‌یابد ممکن است که روی قیمت نهایی آن نیز تاثیر گذار شود و از این بابت آیفون 6 با قیمت بیشتری در مقایسه با آیفون‌های قبلی در فروشگاه‌ها به فروش برسد.

وال‌استریت ژورنال اینگونه نوشته است:

اپل تصمیم دارد تا از صفحه‌ی سافایر در دو مدل گران‌‌قیمت‌تر آیفون استفاده کند. آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر نیز برای پاییز برنامه ریزی شده است.

در حال حاضر اپل از سافایر برای پوشاندن و محافظت از بخش‌های حساسی همچون لنز آیفون و سنسور اثرانگشت‌خوان TouchID استفاده می‌کند، اما قرار است از این ماده سخت برای محافظت از صفحه نمایش آیفون 6 استفاده شود.

هنوز دقیقا مشخص نیست که منظور از آیفون‌های گران‌قیمت‌تر چیست. احتمال دارد تنها مدل‌هایی از آیفون که با حداکثر ظرفیت حافظه روانه‌ی بازار می‌شوند از سافایر بهره ببرند. این بدین معناست که مدل ۶۴ یا شاید هم ۱۲۸ گیگابایت آیفون ۶ به صفحه نمایش یاقوت کبود مجهز می‌شوند.

اپل سرمایه‌گذاری بزرگی را برای تولید انبوه سافایر انجام داده است و احتمال اینکه از آن در آیفون ۶ استفاده کند بسیار زیاد است. ماه آینده همه چیز مشخص خواهد شد و متوجه خواهیم شد آیفون در چه سایزی و با چه نوع نمایشگر و سخت‌افزاری عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات