آیفون 7 از باتری با ظرفیت بیشتری نسبت به آیفون 6 اس بهره خواهد برد

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل، آیفون 7 را تا چند ماه آینده معرفی و عرضه خواهد کرد. تا کنون اطلاعات و شایعات زیادی پیرامون مشخصات این گوشی منتشر شده است. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، ظرفیت باتری آیفون 7 ممکن است بالاتر از آیفون 6 اس باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌هایی که در ویبو منتشر شده است، ظرفیت باتری آیفون 7 ممکن است کمی بیشتر از نسل کنونی آیفون یعنی 6 اس و 6 اس پلاس باشد. آیفون 7 دارای باتری ۱۷۳۵ میلی‌آمپر‌ساعتی خواهد بود و آیفون 7 پلاس از باتری ۲۸۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره خواهد برد. این مقدار در هر دو مدل اندکی بیشتر از نسل کنونی آیفون است. آیفون 6 دارای باتری ۱۷۱۵ میلی‌آمپر‌ساعتی بود و باتری آیفون 6 اس پلاس نیز ۲۷۵۰ میلی‌آمپر‌ساعت بود.

بر اساس شایعات، آیفون 7 بسیار شبیه آیفون 6 اس خواهد بود و تنها تفاوت‌ها در طراحی، باریک‌تر‌ شدن گوشی و تغییر طراحی خطوط آنتن است. انتظار می‌رود تغییرات اساسی طراحی در گوشی آیفون 8 اتفاق بیفتد که سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

البته ظرفیت باتری و عمر آن با یکدیگر تفاوت دارند. با وجود اینکه ظرفیت بیشتر، انرژی بیشتری را در اختیار دستگاه می‌گذارد، بهره‌وری قطعات مختلف دستگاه، عمر نهایی باتری را مشخص می‌کند. برای مثال، باتری آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با کاهش ظرفیت نسبت به نسل قبل روبرو بود اما عمر باتری ثابت باقی ماند.

باتری آیفون 7

حتی در صورتی که شایعات ویبو واقعی باشد، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با باتری‌های ۱۸۱۰ و ۲۹۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی، همچنان بالا‌ترین ظرفیت باتری را در بین تمامی آیفون‌ها دارا هستند. به طور کلی، اپل حتی بعد از افزایش سایز صفحه نمایش گوشی‌ها به ۴.۷ و ۵.۵ اینچ، همچنان آیفون‌ها را با عمر باتری یکسان عرضه می‌کند.

اپل همواره از افزایش ظرفیت باتری برای بهبود عملکرد استفاده می‌کند و از بهبود بهره‌وری قطعات جهت باریک‌تر‌کردن آیفون‌ها بهره می‌برد. این کمپانی از سال گذشته یک محفظه باتری جداگانه را برای افزایش مدت زمان استفاده از آیفون ۴.۷ اینچی به فروش رساند.

اگرچه میزان ظرفیت باتری آیفون 7 بالاتر از نسل گذشته است اما تفاوت آن‌ها بسیار اندک است و به نظر نمی‌رسد که اولویت اپل در ساخت آیفون 7، افزایش عمر باتری باشد (ممکن است پردازنده A10 مقداری کم مصرف‌تر از A9 باشد). اگر این شایعه درست باشد، عمر باتری آیفون ۷ احتمالاً با آیفون 6 اس برابر است.

مانند همیشه نمی‌توان از شایعات منتشر شده توسط منابع چینی مطمئن بود اما در گذشته، بسیاری از این شایعات درست بوده‌اند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از باتری آیفون راضی هستید؟ به نظر شما اپل باید ظرفیت باتری آیفون‌ها را افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات