نحوه شخصی‌ سازی گوگل دیسکاور با سلیقه خودتان

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
فید دیسکاور
در این مطلب از زومیت قصد داریم گوگل دیسکاور (Google Discover) را براساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنیم.
تبلیغات

گوگل دیسکاور (Google Discover) بخشی مهمی از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. شما می‌توانید جدیدترین اتفاقات، اخبار و رویدادهای ورزشی را مشاهده کنید، از وضعیت آب و هوا مطلع شوید و جست‌وجوی سریع در گوگل انجام دهید.

گوگل دیسکاور پیشنهادها را براساس تاریخچه جست‌وجوی شما نشان می‌دهد. به‌جای اتکا به الگوریتم‌های گوگل برای دریافت اخبار، علایقتان را به گوگل دیسکاور اضافه کنید تا نتایج مرتبطی ببینید.

گوگل دیسکاور که نتایج بی‌اهمیتی را نشان می‌دهد، می‌تواند لذت این قابلیت را از شما بگیرد. بنابراین قبل از اینکه آن را در اندروید غیرفعال کنید، از ترفندهای زیر برای اضافه‌کردن علاقه‌مندی‌ها و دریافت پیشنهادهای خبری دقیق و با اهمیت در گوگل دیسکاور استفاده کنید. قبل از اینکه نحوه شخصی‌سازی گوگل دیسکاور را به شما آموزش دهم، بیایید نحوه‌‌ی کار با گوگل دیسکاور را یاد بگیریم.

گوگل دیسکاور چگونه پیشنهادها را نشان می‌دهد؟

گوگل اطلاعات را از دستگاه شما و دیگر اپلیکیشن‌های شرکت مانند Maps و Chrome و News و غیره جمع‌آوری می‌کند. طبق داده‌های موجود، تصمیم می‌گیرد که کدام مقاله‌ها را در منوی دیسکاور به شما نشان دهد.

شما می‌توانید به منوی Web & App Activity در حساب گوگل خود بروید و فعالیت‌ها و تاریخچه مرورگر مربوط به حساب خود را چک کنید.

گوگل قبلاً زیر هر پیشنهاد جدید در منوی دیسکاور دکمه دنبال‌ کردن (Follow) را ارائه می‌کرد. غول جست‌وجو در جدیدترین به‌روزرسانی این گزینه را کنار گذاشت. حالا می‌توانید از راهنمای زیر برای اضافه‌ کردن علایق استفاده کنید.

تیم ورزشی و سهام مورد علاقه خود را اضافه کنید

گوگل دیسکاور به شما امکان می‌دهد علایق ورزشی و مالی خود را اضافه و مدیریت کنید. شما می‌توانید از تیم‌هایی که دنبال می‌کنید، به‌روزرسانی مسابقات و قیمت سهام و روند بازار را از صنایع مورد نظر خود دریافت کنید. در ادامه نحوه افزودن به گوگل دیسکاور آمده است:

توجه داشته باشید که می‌توانید به گوگل دیسکاور از چند روش مختلف مانند اپلیکیشن گوگل، استفاده از مرورگر (google.com) در گوشی یا تبلت، کشیدن به راست یا چپ از صفحه اصلی در برخی دستگاه‌ها دسترسی داشته باشید.

  • روی صفحه اصلی گوشی اندروید خود به چپ یا راست بکشید یا از اپلیکیشن گوگل وارد شوید.
  • منوی بالا را بکشید و روی آیکون مداد ضربه بزنید.
  • مثلا Manage your sports interests را انتخاب کنید. Edit را بزنید. اگر تاکنون موردی را اضافه نکردید گزینه Edit برای شما وجود ندارد. پس باید تیمی را دنبال کنید تا به‌صورت تصویر پایین در بیاید.
  • لیگ ورزشی مورد علاقه خود را گسترش دهید. روی آیکون + در کنار تیمی که می‌خواهید دنبال کنید ضربه بزنید. روی Finish در پایین ضربه بزنید.
اضافه کردن تیم ورزشی و سهام مورد علاقه در گوگل دیسکاور

از این به‌ بعد، هشدارهای خبری مربوط‌ به تیم‌های دنبال‌شده‌ی خود را دریافت خواهید کرد. همچنین مقالات بیشتری در مورد آن‌ها را در منوی گوگل دیسکاور مشاهده خواهید کرد.

اضافه‌ کردن علایق در گوگل دیسکاور از جست‌وجوی گوگل

آیا می‌خواهید فردی مشهور را در گوگل دیسکاور دنبال کنید؟ شما می‌توانید از طریق جست‌وجوی گوگل این کار را بکنید. در ادامه مراحل آورده شده است:

  • از صفحه اصلی روی نوار جست‌وجوی گوگل (Google Search bar) ضربه بزنید. به دنبال فردی مشهور یا ورزشکار بگردید.
  • آیکون زنگ را در کنار نام آن‌ها انتخاب کنید و Done را بزنید. شما می‌توانید اعلان‌ها را از منوی پایینی روشن و خاموش کنید.
آموزش افزودن علایق در گوگل دیسکاور از جستجوی گوگل

این مراحل را می‌توانید برای تمام شخصیت‌های مورد علاقه خود تکرار و اخبار مربوط به آن‌ها را از منوی گوگل دیسکاور دریافت کنید.

علایق و اعلان‌های خود را مدیریت کنید

پس از اضافه‌کردن علاقه‌مندی‌ها در گوگل دیسکاور، با استفاده از مراحل زیر فهرست را بررسی کنید. اگر دیگر یک رویداد ورزشی یا شخصیتی را دنبال نمی‌کنید، آن‌ها را لغو فالو (unfollow) کنید.

  • گوگل دیسکاور را در گوشی اندرویدی‌تان باز کنید و روی تصویر حساب (account picture) خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • به قسمت Personalization بروید.
مدیریت علایق و اعلان ها در گوگل دیسکاور
  • مدیریت علایق خود (Manage your interests) را انتخاب کنید. روی دنبال‌ کردن (Following) ضربه بزنید.
  • می‌توانید روی دنبال‌ کردن (Following) در کنار موضوع مورد علاقه‌تان ضربه بزنید تا آن را لغو (unfollow) کنید. به‌طورکلی می‌توانید هشدارهای اعلان را برای یک موضوع فعال یا غیرفعال کنید.
مدیریت علاقه مندی ها و اعلان ها در گوگل دیسکاور (Google Discover)

توجه: شما همچنین می‌توانید از منوی سه نقطه در کنار یک مقاله استفاده کرده و مدیریت علایق خود (Manage your interests) را انتخاب کنید.

گاهی اوقات، گوگل پیشنهادهایی را برای انتخاب علایق شما نشان می‌دهد. هر بار که فید دیسکاور را پیمایش می‌کنید، پیشنهادهای سفارشی نشان داده نمی‌شوند.

موضوعی که علاقه‌ای ندارید، حذف کنید

اگر خبر یا موضوعی به‌دردنخور در فید دیسکاور شما است، آن را مسدود کنید. همچنین می‌توانید عدم علاقه‌ی خود را به یک موضوع نشان دهید. این کار به الگوریتم گوگل دستور می‌دهد که از نمایش مقالات در موضوعاتی که مطابق با سلیقه‌تان نیست جلوگیری کند.

  • به گوگل دیسکاور بروید و فید را پیمایش کنید.
  • روی منوی سه نقطه در کنار یک پست خبری ضربه بزنید و گزینه‌ی علاقه‌ای به موضوعی ندارم (Not interested in a topic) را انتخاب کنید. موضوع‌ها را از منوی زیر انتخاب کنید و روی Done ضربه بزنید.
حذف موضوع نامرتبط از گوگل دیسکاور
  • شما همچنین می‌توانید از همین گزینه زیر جلوی پست را بگیرید.
حذف خبر بی اهمیت از منوی گوگل دیسکاور

فید گوگل دیسکاورتان را حرفه‌ای مدیریت کنید

شما می‌توانید تیم‌های ورزشی، سهام و چهر‌ه‌های محبوبتان را به آن اضافه کنید و جلوی انتشار مطالب نامربوط در فید گوگل دیسکاور خود را بگیرید. اگر محتوای نادرست دریافت کردید، آن را خاموش کنید. شما می‌توانید برای پیگیری جدیدترین اتفاقات به Google News مراجعه کنید. برخلاف فید دیسکاور، گوگل نیوز روی دسکتاپ دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات