در سال 2013، اپل 4.2 میلیون دلار به تیم‌کوک پرداخت کرده است

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل گزارش مالی سالیانه خود را روز جمعه منتشر کرد. در این گزارش نکات جالب توجهی وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان حقوق دریافتی توسط تیم‌کوک اشاره کرد. اپل در سال مالی گذشته که در 28 سپتامبر یعنی ششم مهر‌ماه سال جاری به پایان رسیده است، مبلغی برابر با 4.25 میلیون دلار به تیم‌کوک، مدیرعامل خود پرداخت کرده است.
تبلیغات

این مبلغ شامل حقوق و پاداش‌هایی است که در طول سال مالی به وی پرداخت شده است. تیم‌کوک در دو سال مالی اخیر سهام اپل را به‌عنوان پاداش دریافت نکرده است. وی در سال 2011 حدود یک میلیون سهم محدود دریافت کرد که بعدها ارزش آن 375 میلیون دلار برآورد شد. سهام تیم‌کوک هم‌اکنون ارزشی برابر با 563 میلیون دلار دارد.

اپل اعلام کرده است که در سیاست‌های اهدای سهام به‌عنوان پاداش به کارکنان خود تجدید نظر کرده است، بطوریکه به متخصصان رده بالای خود یک بسته‌ی سهام به ارزش 2.6 میلیون دلار پرداخت کرده و این میزان بخشی از سود حاصل از فروش محصولات در سال مالی گذشته است.

حقوق تیم کوک شامل 1.4 میلیون دلار حقوق پایه و 2.8 میلیون دلار پاداش است که بالاترین مبلغ پاداشی است که براساس قوانین جدید پرداخت پاداش، اپل قادر به پرداخت آن بوده است.

مبلغ دریافتی توسط وی نسبت به سال 2012 تغییر چندانی نکرده است، بطوریکه وی سال گذشته مبلغی برابر 4.2 میلیون دلار را دریافت کرد.

براساس این گزارش، در نشست سالانه ی سهامداران اپل که 9 اسفند ماه برگزار خواهد شد، Carl Icahn یکی از سرمایه‌گذاران اپل پیشنهادی را ارائه خواهد داد که خواستار خرید 50 میلیارد دلار از سهام اپل تا 27 سپتامبر 2014 توسط خود کمپانی در جهت سیاست‌های بازپس‌گیری سهام است. Icahn خود 3.9 میلیون از سهام اپل را در اختیار دارد که ارزشی برابر با 2.2 میلیون دلار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات