مغز مردها و زن‌ها به شکل عجیبی متفاوت است

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
نقشه‌های مدارهای عصبی نشان می‌دهند که مغز زن‌ها برای مهارت‌های اجتماعی و بخاطر سپردن مسائل، طراحی شده است و مغز مردها نیز توانایی زیادی برای درک و هماهنگی امور دارد. اما این‌ها به چه معناست؟ توضیحات کامل را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

 دانشمندان با اسکن مغز 1000 انسان، تئوری بسیاری از دانشمندان پیش مبنی بر تفاوت‌های اساسی مغز مرد و زن در زمینه نحوه قرارگیری مدارهای عصبی را اثبات کرده‌اند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مغز اغلب زن‌ها از طریق مدارهای عصبی که در چپ و راست نیم‌کره‌های مغز آن‌ها متراکم شده‌اند متصل می‌شود. در نقطه مقابل مدارهای عصبی در قسمت جلو و عقب مغز مردها بیشترین تراکم را داراست.

راگینی ورما، محقق دانشگاه پنسیلوانیا در این باره می‌گوید، نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که مغز مردها طوری سیم کشی شده است تا درک بر روی مسائل و هماهنگی بین امور را بهتر انجام دهد و در مقابل مدارهای عصبی مغز زن‌ها به شکلی طراحی شده که برای انجام مهارت‌های اجتماعی و بخاطر سپردن بهتر مسائل مناسب باشد. به این ترتیب زن‌ها در انجام مالتی تسکینگ یا انجام همزمان چند کار نیز به مراتب بهتر از مردها عمل می‌کنند.

Female-brain-008

تحقیقات نشان می‌دهند که سمت چپ مغز بیشتر برای تفکرات منطقی و سمت راست نیز بیشتر برای تفکرات ادراکی مناسب است. حال اگر شخص در حال انجام کاری باشد که ترکیبی از دو مورد فوق باشد، به نظر می‌رسد که مغز زن‌ها بهتر از مغز مردها قادر به انجام آن است. زن‌ها در زمینه تفکر ادارکی بهتر عمل می‌کنند، آن‌ها در زمینه به خاطر سپاری موارد مختلف نیز بهتر هستند. وقتی در مورد مسائله‌ای صحبت می‌کنید، زن‌ها با احساس بیشتری عکس العمل نشان می‌دهند و با دقت بیشتری به صحبت‌های شما گوش می‌دهند.

تحقیقات بر روی 428 مرد و 521 زن که سن بین 8 تا 22 سال داشته‌اند انجام شده است. مدارهای عصبی همچون جاده‌ها برای انتقال ترافیک هستند.

دانشمندان همچنین متوجه این موضوع نیز شده‌اند که نحوه قرارگیری مدارهای عصبی افراد در سن 13 سالگی نسبت به سن 14 تا 17 سالگی تفاوت‌های محسوسی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات