فرم درخواست شغل استیو جابز به حراج گذاشته شد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فرم درخواست شغل استیو جابز که حاوی دست‌خط او است و آخرین بار با قیمت ۱۷۵ هزار دلار به فروش رفته بود، به حراج گذاشته شد.
تبلیغات

به نظر شما فرم درخواست شغل می‌تواند ارزش داشته باشد؟ جواب احتمالاً منفی خواهد بود؛ اما این موضوع برای فرم درخواست شغل استیو جابز بنیان‌گذار اپل متفاوت است. به نظر می‌رسد هر قسمت این فرم ارزش بسیاری دارد و افراد زیادی برای داشتن آن حاضر به پرداخت مبلغی هنگفت هستند.

فرم درخواست شغلی استیو جابز

به گزارش 9to5mac، فرم درخواست شغل استیو جابز که سروصدا به راه انداخته است، مربوط به سال ۱۹۷۳ می‌شود؛ زمانی ‌که جابز از دانشگاه اخراج شد. ازآنجایی‌که در آن موقع درخواست آنلاین شغل وجود نداشت، فرم درخواست شغل جابز با دست پر شده است. البته در این فرم به شرکت خاصی اشاره نشده و حتی مشخص نیست او برای چه سمتی درخواست داده است؛ اما با توجه ‌به بخش مهارت‌ها، به نظر می‌رسد که این فرم برای یک شرکت کامپیوتری ارسال شده است.

استیو جابز در سال ۱۹۷۴ به شرکت آتاری پیوست و در این شرکت با استیو وازنیاک (دیگر بنیان‌گذار اپل) آشنا شد. این دو نفر در سال ۱۹۷۶ اپل را تأسیس کردند. این احتمال وجود دارد که فرم درخواست شغل استیو جابز برای کار در شرکت آتاری بوده باشد.

حالا این فرم قرار است با قیمت بسیار زیادی به فروش برود. فرم درخواست شغل جابز در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۱۷۵ هزار دلار به ‌فروش رفته بود.

این اولین ‌باری نیست که وسایلی که به‌نوعی مربوط به استیو جابز می‌شوند، با قیمت بالایی به ‌فروش می‌روند. در همان سال‌های اولیه فعالیت اپل، نسخه‌ای از مجله Fortune با تصویری از جابز چاپ شد که بعدا او آن را امضا کرد. این مجله در یک حراجی با قیمت ۱۶ هزار دلار به ‌فروش رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات