تماشا کنید: در صورت شلیک گلوله در فضای بدون جاذبه چه رخ می‌دهد؟

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که اگر گلوله‌ای در فضای بدون نیروی جاذبه شلیک کنیم چه پیش خواهد آمد؟ در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی این اتفاق بپردازیم.
تبلیغات

 شاید تا به حال برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که در صورت شلیک یک گلوله در فضایی با نیروی جاذبه کم یا حتی بدون نیروی جاذبه چه رخ خواهد داد؟

ابتدا باید گفت که حتی فضانوردانی که در اطراف زمین قرار گرفته‌اند تقریبا همان نیروی جاذبه‌ای را احساس می‌کنند که ما بر روی زمین احساس می‌کنیم. اما سرعت زاویه‌ای این افراد با سرعتی که زمین از آن‌ها دور می‌شود برابری کرده و مانع از برخورد آن‌ها با زمین می‌شود و در واقع این افراد به دور سیاره‌ی ما می‌چرخند.

newtoncannonball

 در واقع اگر گلوله را در فضای دارای نیروی جاذبه کم شلیک کنیم گلوله پس از طی مسیری و دور زدن سیاره‌ی مورد نظر به محل شلیک خود بازخواهد گشت.

سوال دیگر این است که آیا اگر گلوله‌ای شلیک کنیم چه زمانی به خورشید برخورد خواهد کرد؟ در پاسخ باید گفت که هیچ گاه گلوله برخورد نخواهد کرد؛ اما چرا؟ جهان همواره در حال گسترش است و خورشید نیز مانند سایر اجرام آسمانی به سمت بیرون مرکز خود در حال حرکت است. این سرعت بسیار بالا است و سرعت گلوله در مقایسه با آن ناچیز است. به این دلیل گلوله هیچ گاه به خورشید نخواهد رسید.

جواب سوالات بالا و بسیاری سوالات دیگر را می‌توانید در ویدئوی زیر به صورت کامل ببینید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات