عنکبوتی که گویی با تکه‌های آیینه تزئین شده است

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
حیات در این سیاره و در صور گوناگون  همچنان به بقای خود ادامه می‌دهد. در این میان شاید بتوان حشرات را یکی از متنوع‌ترین گونه‌های این سیاره دانست. موجوداتی که هنوز هم تعدادی از آنها ناشناخته مانده و بعضی نیز با ظاهر عجیب خود حیرت انسان را برمی‌انگیزند.
تبلیغات

 این یک مجسمه‌ی کوچک تزئین شده با شیشه یا تکه‌ای از یک جواهر ظریف نیست، در واقع چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید یک عنکبوت حقیقی و زنده است. این عنکبوت‌ها به نام عنکبوت آیینه‌ای یا پولکی نامیده شده و جزء گونه‌های متعددی از جنس Thwaitesia هستند، گونه‌ای از عنکبوت که بخش شکمی آنها با تکه‌های نقره‌ای رنگ با خاصیت بازتاب دهندگی پوشیده شده است.

عنکبوت آیینه‌ای

در نگاه اول، این پولک‌ها شبیه به آینه‌هایی هستند که گویی به پشت این عنکبوت‌ها چسبانده شده‌اند، اما ابعاد این پولک‌ها ثابت نبوده و بسته به احساس عنکبوت تغییر اندازه می‌دهند. به عنوان مثال زمانی که عنکبوت در معرض خطر باشد، اندازه این این پولک‌ها کوچک‌تر شده و به اصطلاح آب می‌روند. این پولک‌ها از ترکیبات گوانین هستند، ماده‌ای که در شکل گیری رنگ این گونه و سایر گونه‌های عنکبوتیان نقشی مهم ایفا می‌کند.

عنکبوت آیینه‌ای

هنوز اطلاعات چندانی در مورد این گونه‌ی شگفت انگیز در دست نیست، اما تصاویر خیره کننده‌ای که آنها را در ادامه مشاهده خواهید کرد، توسط عکاسان در کشورهای استرالیا و سنگاپور برداشته شده است. همچنین مشخص شده طول بدن آنها در جنس نر 3 و در جنس ماده 4 میلیمتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات