۲۰ ابزار و اپلیکیشن هوشمند و کاربردی برای کارآفرینان

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
مطالعه 14 دقیقه
هر کارآفرینی برای اجرای بهینه و زمان‌بندی شده‌ی استراتژی‌های کسب‌و‌کارش، نیاز به ابزارها و امکانات مختلف دارد.
تبلیغات

اپلیکیشن‌ها و ابزارهایی که یک کارآفرین می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد، انواع متفاوتی دارند. از سرویس‌های مربوط به مدیریت زمان تا خدمات مدیریت ایمیل و اپلیکیشن‌های تجزیه و تحلیل آماری. خوب است هر کارآفرینی بتواند تا حد ممکن از ابزارهای موجود، برای پیشبرد اهدافش بهترین استفاده را ببرد.

اجرای یک کسب‌و‌کار موفق سخت است. مخصوصاً اگر ابزارهای درست را در اختیار نداشته باشید. هنگامی که یک دنیا کار برای انجام‌دادن دارید، حفظ مهارت‌های مدیریت زمان و بالا نگه‌داشتن میزان بهره‌وری، یک اصل ضروری به شمار می‌آید. در ادامه، ۲۰ ابزار خارق‌العاده که توسط کارآفرینان برای برطرف کردن تمام نیازهایتان، به شما پیشنهاد شده است را معرفی کرده‌ایم. از بازاریابی موثر در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا فروش و کار شبکه‌ای. اگر چه برخی از این سرویس‌ها تجاری و غیررایگان هستند، ولی فراموش نکنید که وقت و زمان شما ارزشی بیش از طلا دارد؛ پس اگر ابزار یا اپلیکیشنی یافتید که انجام کارهای‌تان را سرعت می‌بخشد، شک نکنید که به خریدنش می‌ارزد.

۱- Streak (برای مدیریت ایمیل‌ها)

1.-Streak

 Streak ابزاری است که جیمیل شما را به محیط یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) واقعی تبدیل می‌کند که می‌توانید به وسیله‌ی آن، تمام بحث‌ها و مکالمه‌های خود را پیگیری کنید. افزونه‌های بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما به وسیله‌ی این ابزار می‌توانید اهداف خود را دنبال کنید، امور کاری خود را زودتر به نتیجه برسانید یا پرسش‌های ضروری مشتریان خود را سریع‌تر پیگیری کنید. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوه‌ی درک مستقیم طراحی شده است. Streak یک حساب رایگان هم ارائه می‌دهد که تا سقف ۵ کاربر می‌توانید از آن استفاده کنید.

۲- Casual (برای مدیریت پروژه‌ها)

2.-Casual

 یک اپلیکیشن شسته‌رفته‌ی جدید، شیوه‌ی مدیریت و کنترل پروژه‌ها را از نو ابداع کرده است. تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری بچینید. به این شکل می‌توانید متعلقات و ضرورت‌های کار را به راحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگه‌داری کنید. کار با Casual به شدت آسان است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره می‌برد که برای انجام پروژه‌های شخصی یا همکاری در تیم‌های کوچک به خوبی جواب می‌دهد. می‌توانید ابتدا از حساب رایگان آن استفاده کنید و بعد بنا به نیاز خود، حساب کاربری مورد نظرتان را خریداری کنید.

۳- Rapportive (برای شبکه‌سازی هوشمند)

3.-Rapportive

یک افزونه‌ی مرورگر عالی که برای اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزونه‌ی Rapportive تمام داده‌های موجود در یک ایمیل را استخراج می‌کند. از جمله تمام اطلاعات موجود در حساب لینکدین شما، عکس و سایر اطلاعات تماس عمومی مانند اسکایپ، توییتر، و سایر شبکه‌های اجتماعی. سپس، به وسیله‌ی تمام اطلاعات به دست آمده، نامه‌های اطلاع‌رسانی بهتری ارسال می‌کنید. نکته حائز اهمیت در مورد این افزونه رایگان بودن آن است.

۴- Slack (برای ارتباطات بهتر)

4.-Slack

Slack، ارتباطات بین تیمی را به مرحله‌ی جدیدی وارد کرده است. به وسیله‌ی Slack، شما قادر خواهید بود تا کانال‌ها با موضوعات و گروه‌های مختلف برای پروژه‌های مشخص ایجاد کنید که هر کس بتواند آن را ببینید و در آن مشارکت کند. می‌توانید فایل آپلود کنید، کامنت بگذارید، عکس یا ویدئو اضافه کنید و به خلاصه‌های لینک موجود در مکالمات دسترسی داشته باشید؛ کار Slack این است که مطمئن شود همه‌ی این‌ها به شکل منظمی، سازمان یافته‌اند. تمام داده‌ها به سهولت هر چه تمام قابل جستجو هستند؛ بنابراین شما دیگر هیچ‌وقت چیز مهمی را از دست نخواهید داد. این ابزار رایگان است و مردم در سایت‌های Buzzfeed و About.me از آن استفاده کرده‌اند.

۵- Strikingly (برای ایجاد سریع یک وب‌سایت جدید)

5.-Strikingly

بله. تعجب نکنید. این هم یک سایت‌ساز جدید دیگر است. اما چیزی که Strikingly را در بین سایر نمونه‌های مشابه، متمایز می‌کند، این است که این ابزار، بهترین انتخاب برای کسانی‌ است که کدنویسی نمی‌دانند. شما قادر خواهید بود به واسطه‌ی این ابزار، در کم‌تر از یک ساعت، یک سایت سازگار با دستگاه‌های دارای صفحه نمایش کوچک(mobile-friendly) یا یک سایت چندین صفحه‌ای(multi page website) بسازید. همچنین، این پلتفرم، ویرایشگر متن ساده، تحلیل‌گر صفحه، پوسته‌های زیبا و ابزار ایجاد فرم‌های سفارشی را همراه خودش دارد. می‌توانید روی دامین Strikingly سایت خود را به رایگان ایجاد کنید؛ اما اگر بخواهید از دامین اختصاصی خود استفاده کنید، بایستی نسخه‌ی پولی آن را نیز تهیه کنید.

۶- Conspire (برای توسعه‌ی سریع شبکه)

6.-Conspire

هیچ‌وقت با این موضوع دست به گریبان بوده‌اید که از چه ابزاری برای برقراری ارتباط با اشخاص عالی‌رتبه یا کمپانی‌های معتبر و معروف استفاده کنید؟ Conspire مشکل شما را حل کرده است. حساب کاربری خود را بسازید و اجازه دهید Conspire شبکه‌ی شما را آنالیز کند؛ آن‌وقت بهترین راه‌ها را برای برقراری ارتباط با هر شخص یا شرکتی به شما ارائه خواهد داد. با استفاده از این ابزار، دیگر شما وقت خود را برای برقراری ارتباط با هر شخص ناشناس، یا با ارسال ایمیل در زمان نامناسب برای افراد نامناسب، تلف نخواهید کرد. Conspire رایگان است. وارد سایتش شوید، حساب کاربری خود را ایجاد کنید و ببینید چطور روابط و ارتباطات شما را گسترش می‌دهد.

۷- ZenPayroll (برای پرداخت‌های موثر)

7.-ZenPayroll

با این ابزار مطمئن خواهید بود که اعضای تیم شما به موقع دستمزد خود را دریافت می‌کنند و البته نیازی نیست برای این کار چند ساعت وقت تلف کنید. ZenPayroll به شکل خودکار مالیات را محاسبه می‌کند، پرداخت‌ها را زمان‌بندی می‌نماید و فیش‌های حقوقی کارمندان شما را طوری طراحی می‌کند که بتوانند پاداش، بازپرداخت، ساعات مرخصی و سایر موارد مربوطه را در یک محیط زیبا مشاهده کنند. ZenPayroll با ایجاد انواع فرم‌های پیمان‌کاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما کمک می‌کند تا با انعطاف بالا قادر باشید، پرداختی‌های خود را زمان‌بندی کنید. می‌توانید این ابزار را به رایگان امتحان کنید و پس از آن، در صورت نیاز، نسخه‌ی پایه‌ی آن را تنها با قیمت ۲۹ دلار تهیه نمایید.

۸- Fiverr (برای مشاغل کوچک)

8.-Fiverr

Fiverr مثل یک جعبه‌ی جادوست. شما قادر خواهید بود همه نوع سرگرمی و خدمات خلاقانه و کارآمد را تنها با قیمت ۵ دلار تهیه کنید. از طراحی بنر تبلیغاتی تا خدمات حرفه‌ای صداگذاری و افزایش مخاطبان شبکه‌های اجتماعی؛ تقریباً شما هر کاری که داشته باشید را در Fiverr می‌توان یافت. این‌طوری شما قادر خواهید بود وقت خود را برای کارهای ضروری‌تر صرف کنید. اگر هم کاری که دارید را در بین آگهی‌های موجود پیدا نکردید، می‌توانید خودتان در این جامعه‌ی مجازی بزرگ، یک سفارش ثبت کنید و مطمئن باشید که افرادی برای انجام آن پیدا خواهید کرد.Fiverr یک سایت خدمات‌دهی کاربردی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارت‌آپ‌های تک‌نفره است که بودجه‌ی محدودی دارند.

۹- Zapier (برای مدیریت اپلیکیشن‌ها)

9.-Zapier

Zapier یک ابزار معرکه‌ی جدید است که زمان و انرژی بسیاری را که شما برای انتقال و سازماندهی اطلاعات بین اپلیکیشن‌ها صرف می‌کردید، برای شما ذخیره می‌کند. Zapier اپلیکیشن قدرتمندی است که داده‌ها واطلاعاتی که شما در اپلیکیشن‌های مختلف دارید را سینک و همگام می‌کند و با شکل‌دهی یک رابطه شرطی بین سرویس‌ها، بسیاری از امور را به صورت خودکار و هوشمند برای شما انجام دهد. در حال حاضر، Zapier تا سقف ۳۰۰ اپلیکیشن این کار را انجام می‌دهد. می‌توانید از نسخه‌ی رایگان آن استفاده کنید یا بنا به حجم نیازهای خود از پلن‌های پولی آن بهره ببرید.

۱۰- Clarity.fm (برای مشاوره‌ی حرفه‌ای)

10.-Clarity.fm

حس می‌کنید روی یک مشکل خاص گیر کرده‌اید و به مشاوره‌ی تخصصی در آن زمینه نیاز دارید؟ این همان کاری‌ است که Clarify انجام می‌دهد. Clarify بازار و مرجع جدیدی است که کارآفرینان را به متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط می‌کند و شرایطی را فراهم می‌کند که کارآفرینان بتوانند با بودجه‌های مناسب، خدمات مناسب و حرفه‌ای از متخصصان حوزه‌ی مورد نظرشان دریافت کنند و تا زمان حل مشکلشان، متخصصی را در کنار خود داشته باشند. در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار عضو در این سایت فعالیت می‌کنند که در بین‌شان اسم‌های بزرگی هم‌چون Mark Cuban و Eric Ries به چشم می‌خورد که برای ارائه‌ی خدمات به شما حاضر هستند. حساب کابری خود را بسازید، متخصص مورد نظرتان را بیابید و برای تماس تلفنی وقت بگیرید تا آن‌قدر که نیاز دارید در مورد مشکل‌تان با آن‌ها صحبت کنید.

۱۱- Quora (برای پاسخ دادن به همه سوالات)

11.-Quora

فرمول اجرا و تولید موفق یک محصول چیست؟ چگونه گستره‌ی مشتریانم را وسعت دهم؟ برای یافتن سرمایه‌گذاران مناسب کجا را باید بگردم؟ اعضای Quora پاسخ این سوالات را می‌دانند. Quora یک جامعه‌ی مجازی معرکه است که پر از متخصصان خارق‌العاده در زمینه‌های مختلف است که حاضراند تجاربشان را به رایگان در اختیار شما بگذارند و به شما مشورت بدهند. قبل از این‌که سوال خود را مطرح کنید، مطمئن شوید که پاسخ مورد نظر شما بین سوالات موجود در Quora نباشد؛ چرا که همین حالا هم این سایت مملو از اطلاعات ارزشمند است. این سایت حقیقتا یکی از بهترین ابزارهای رایگانی است که برای کسب مشاوره‌های تخصصی در مورد مسائل کسب‌و‌کارتان می‌توانید پیدا کنید.

۱۲- PeoplePerHour (برای نیروی کار فریلنس)

12.-PeoplePerHour

وب‌سایت PeoplePerHour در مقایسه با وب‌سایت‌های مشهوری هم‌چون Odesk یا Elance بازار کار کوچک‌تری برای فریلنسرهاست؛ اما در عوض این سایت، تراکم بالایی در میزان حضور متخصصان پرانرژی و استعدادهای خلاق دارد که یک عنصر حیاتی برای بازارهای کار این‌چنینی است.

تمام این متخصصان، قبل از این‌که بتوانند عضو این سایت بشوند، پروسه‌ی تاییدیه‌ی بسیار دقیقی را گذرانده‌اند؛ و از همین بابت است که احتمال مواجهه با افراد فریبکار و غیرمتخصص، بسیار پایین است. PPH یا همان PeoplePerHour هم‌چنین بازار بزرگی از سفارشات از قبل آماده در خود دارد که گستره‌ی وسیعی از مشاغل و سفارشات را در بر می‌گیرد.

از یک ساعت کار ساده‌ی حسابداری گرفته تا پروژه‌ی کامل کمپین بازاریابی آنلاین یک وب‌سایت. استفاده از سیستم فاکتوردهی و همین‌طور وجود سیاست حفاظت از مشتری، باعث شده است که استخدام یک تیم فریلنسر، کار بسیار ساده‌ای در این وب‌سایت باشد.

۱۳- Product Hunt (برای شکار ترندهای جدید)

13.-Product-Hunt

با استفاده از این ابزار، در آن واحد هم رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و هم محصولات جدیدی که عرضه می‌شوند را مورد بررسی قرار دهید. Product Hunt به شما کمک می‌کند که برای مشکلات خود راه‌حل‌های سازنده‌ای پیدا کنید، همکاران بالقوه‌ی خود را شناسایی کنید و بلافاصله پس از عرضه‌ی محصول جدید خود، بازخورد جوامع آنلاین را کسب کنید.

۱۴- Unroll.me (برای خالی نگه داشتن اینباکس)

14.-Unroll.me

به عنوان یک کارآفرین، شما مجبور هستید که تمام اخبار کسب‌وکارهای مختلف و مطالبی که افراد تاثیرگذار منتشر می‌کنند را دنبال کنید؛ و در عین حال نباید اجازه دهید که اشتراک‌های خبرنامه‌ها و اخبار روزانه، اینباکس شما را غرق در ایمیل‌های مختلف بکند.

وب‌سایت Unroll.me کمک می‌کند تا اینباکس خود را از خبرنامه‌های ناخواسته و غیرضروری که در آن‌ها عضو هستید، خالی بکنید. به جای دریافت ۲۰ ایمیل مختلف، شما یک ایمیل حاوی خلاصه‌ی تمام خبرنامه‌هایی که عضو هستید، دریافت خواهید کرد. این ایمیل، روزی یک مرتبه، در ساعتی که تعیین کنید، برای شما ارسال خواهد شد.

۱۵- Typeform (برای نظرسنجی‌ها و فرم‌های زیبا)

15.-Typeform

نوع و چگونگی بازخورد مشتری‌ها، یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان موفقیت کسب‌و‌کار شماست. با استفاده از TypeForm قادر خواهید بود فقط با چند کلیک، فرم‌های نظرسنجی بسیار زیبا و جذابی ایجاد کنید. می‌توانید در هنگام ایجاد این فرم‌ها، هر تعداد فیلدی که می‌خواهید، و نیز سوالات چند گزینه‌ای اضافه نمایید. و همین‌طور پس از پر شدن فرم‌ها توسط مخاطبان، آنالیز‌ها و گزارشات موشکافانه‌ای دریافت کنید. این وب‌سایت، پلن‌های رایگان و پولی ارائه می‌دهد تا شما بر اساس نیاز‌های کسب‌و‌کارتان، هر کدام که می‌خواهید را انتخاب و استفاده نمایید.

۱۶- Square (برای پردازش آسان کارت اعتباری)

16.-Square

اگر کسب‌و‌کار شما هم به شکل آنلاین و هم به صورت آفلاین در حال فعالیت است، Square ابزاری است که دقیقا برای نیازهای شما در زمینه‌ی پردازش پرداختی‌ها از طریق کارت اعتباری طراحی شده است. این وب‌سایت، کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا موبایل شما را به دستگاه کارت‌خوان فوری تبدیل می‌کن تا بتوانید تمام پرداختی‌های خود را از طریق آن انجام دهید. خود اپلیکیشن، رایگان است، اما ۲.۷۵% از هر تراکنشی که صورت می‌گیرد به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. اپلیکیشن Square، برای اغلب کارت‌های اعتباری صادر شده از بانک‌های امریکا، کانادا و ژاپن، کار می‌کند. هم‌چنین در حال حاضر، فقط برای سیستم عامل iOS موجود می‌باشد.

۱۷- MailChimp (برای مدیریت خبرنامه‌های ایمیلی)

17.-MailChimp

امروزه، ایمیل مارکتینگ یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده قوی در افزایش ترافیک و میزان فروش کسب‌و‌کارهای آنلاین می‌باشد. با استفاده از Mailchimp قادر خواهید بود فرم‌های شخصی‌سازی شده‌ی عضویت در خبرنامه ایجاد کنید، خبرنامه‌های زیبایی برای اطلاع‌رسانی از میزان فروش یا تخفیف‌های ویژه بسازید؛ و هم‌چنین تعداد ایمیل‌های باز شده، میزان کلیک‌ها و نرخ تبدیل ایمیل‌ها را به دقت دنبال کنید. این سرویس به شکل رایگان نیز عرضه شده است؛ گرچه برای استفاده از خدمات پیشرفته‌تر و بیش‌تر، می‌توانید از پلن‌های پولی آن نیز بهره ببرید.

۱۸- Mention (برای مونیتور کردن برند کسب‌و‌کارتان)

18.-Mention

با استفاده از وب‌سایت Mention، تمام منشن‌هایی که به برند کسب‌و‌کارتان می‌شود را زیر نظر خواهید داشت. این وب‌سایت ابزار بسیار ساده‌ای ارائه می‌دهد. Mention، هر بار که شخصی چند کلامی درباره‌ی شما یا شرکت شما در محیط وب یا شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد، هشداری برای شما ارسال می‌کند. تعامل و پاسخ‌گویی به صحبت‌ها و نظرات مشتریان‌تان، بهترین استراتژی برای تبدیل آن‌ها به طرفداران مادام‌العمر و تبلیغ‌چی‌های برندتان خواهد بود.

به رشد این صحبت‌ها کمک کرده  و به موقع به آن‌ها پاسخ بدهید. وب‌سایت Mention یک دوره‌ی آزمایشی ۱۴ روزه به شکل رایگان ارائه می‌دهد و البته پس از آن، بنا به نیازهای کسب‌و‌کارتان می‌توانید از پلن‌های پولی آن استفاده کنید.

۱۹- LucidCharts (برای ایجاد مولفه‌ها و اجزاء بصری)

19.-LucidCharts

با استفاده از LucidCharts قادر به تولید نمودارهای بصری جذاب خواهید بود تا به وسیله‌ی این نمودارها، نکات مد نظر خود را به شکل بصری نمایش داده و نیازهای مربوط به مدیریت پروژه‌های‌تان را برطرف کنید. استفاده از این ابزار، بسیار ساده است، هم‌نظیر اغلب برنامه‌ها، از جمله اپلیکیشن‌های گوگل بوده و در فرمت‌های مختلفی برای استخراج، موجود است.

علاوه بر این‌ها، با استفاده از این سرویس، قادر خواهید بود که نمونه‌های تحقیقی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها تولید کنید، نمودارهای گردشی و نمودارهای سازمانی مختلف، و بسیاری چیزهای دیگر طراحی کنید. تمامی چیزهای بصری مختلفی که با این ابزار تولید بکنید را می‌توانید بلافاصله از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید، یا به صورت فایل‌های PDF یا عکس‌های JPEG باکیفیت استخراج و پرینت کنید. ابتدا می‌توانید به رایگان این ابزار را امتحان کرده و پس از آن، از پلن‌های پولی آن استفاده کنید.

۲۰- Hootsuite (برای مدیریت اثربخش شبکه‌های اجتماعی)

20. Hootsuite

Hootsuite بهترین یاری‌رسان کارآفرینان پرمشغله‌ای است که هم‌چنان می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال بمانند. تمام حساب‌های کاربری خود را به Hootsuite متصل کنید، تمام آپدیت‌ها را زمان‌بندی نمایید، منشن‌های مربوط به برند خود را دنبال کنید و بدون این‌که همه‌ی روزتان را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید، با مخاطبان خود در تعامل باشید. Hootsuite هم‌چنین، تجزیه و تحلیل‌های آماری دقیق و خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند. بسته به میزان فروش و بازدیدی که از سمت شبکه‌های اجتماعی نصیب‌تان می‌گردد، می‌توانید از پلن‌های رایگان یا پولی این وب‌سایت استفاده ببرید.

اگر شما هم ابزارهای بیش‌تری می‌شناسید که می‌تواند یک کارآفرین را در مسیر پیشبرد استراتژی‌های کسب‌و‌کارش کمک کند، پیشنهادات خود را به مقاله‌ی زومیت اضافه کنید. هم‌چنین نظرات خود درباره‌ی این ۲۰ ابزار و تجربیات احتمالی خود از هر کدام این ابزارها را با ما و دیگر مخاطبان عزیز ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات