«هکینتاش» نفس‌های آخرش را می‌کشد

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
زومیت گردی با مک بوک ایر M2
به‌دلیل تغییرات سیستم‌عامل macOS Sonoma، نفس‌های «هکینتاش» به شماره افتاده است.
تبلیغات

جامعه‌ای خلاق از برنامه‌نویسان سال‌ها است که برای اجرای سیستم‌عامل macOS روی کامپیوترهای ویندوزی تلاش می‌کنند و تاکنون، بارها نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اپل را وارد لپ‌تاپ‌هایی کرده‌اند که اصلاً قراره نبوده است تا macOS را اجرا کنند. پس از سال‌ها، حالا علاقه‌مندان به «هکینتاش» معتقدند که اجرای macOS روی کامپیوترهای ویندوزی در حال رسیدن به روزهای پایانی است.

الکساندر واسیک به‌طور مفصل توضیح داده است که مشکلات روش هکینتاش چگونه روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. به‌طور خلاصه، سیستم‌عامل macOS Sonoma به پشتیبانی از اکثر درایورهای موجود در مک‌های مجهز به پردازنده اینتل پایان داد و این مشکل بسیار بزرگی ایجاد می‌کند.

واسیک می‌گوید که درایورهای مذکور بخش اصلی بسیاری از نسخه‌های هکینتاش بودند. استفاده از روش هکینتاش حتی در سیستم‌عامل macOS Sonoma هم امکان‌پذیر است؛ اما این کار باعث کاهش امنیت دستگاه می‌شود. اگر به هکینتاش علاقه دارید، بهتر است فعلاً به استفاده از macOS Ventura ادامه دهید.

واسیک می‌افزاید هکینتاش زمانی رونق گرفت که اپل مک‌های باکیفیتی روانه‌ی بازار نمی‌کرد. مک بوک پرو بیشتر از آنکه لپ‌تاپی پرکاربرد باشد، روی زیبایی ظاهری تمرکز داشت و مک پرو کمتر از آنچه انتظار می‌رفت، در مرکز توجه قرار گرفت.

امروزه، اپل مک‌هایی تولید می‌کند که در عین زیبابودن، بسیار قدرتمند هستند. به‌لطف مهاجرت به پردازنده‌های اختصاصی سری M، شارژدهی مک بوک به‌طرز دیوانه‌واری بهتر شده است و این لپ‌تاپ‌ها حالا کیبورد بی‌نقص دارند. حتی مک مینی هم مدنظر اپل قرار گرفته است و حالا به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات