تغییر استراتژی اپل؛ مک بوک پرو در سال ۲۰۲۷ به نمایشگر لمسی مجهز می‌شود؟

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از مک بوک پرو M1 Max روی میز
انتظار می‌رود اپل مک‌بوک پرو را با پنل‌های نازک‌تر و صفحه‌نمایش اولد لمسی در سال ۲۰۲۷ عرضه کند.
تبلیغات

اپل احتمالاً در نیمه‌ی اول سال آینده مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی جدید تبلت آیپد پرو را با نمایشگر OLED معرفی می‌کند. مدل‌های جدید شاسی بازطراحی‌شده‌ای دارند و اولین آیپد با صفحه‌نمایش OLED خواهند بود.

اولد، تنها فناوری جدید نمایشگرهای اپل نیست. انتظار می‌رود اپل مدل‌های لپ تاپ MacBook Pro را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ با صفحه‌نمایش لمسی عرضه کند.

اپل با اضافه‌کردن پنل اولد به مک‌بوک پرو در سال‌های آینده، سرانجام از پنل مینی ال‌ای‌دی فاصله می‌گیرد. در‌حال‌حاضر، مک بوک پرو ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ به صفحه‌نمایش‌ مینی ال‌ای‌دی مجهزند.

صفحه‌نمایش‌های مینی ال‌ای‌دی در بازتولید رنگ و نسبت کنتراست بهتر از ال‌سی‌دی‌ هستند که اپل هنوز از آن‌ها برای مک‌ بوک ایر استفاده می‌کند. با‌این‌حال، نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی هنوز مزیت‌های کمتری از نمایشگرهای اولد دارند.

کار با مک بوک پرو M1 Max

اکانت روگنوس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌گوید که پنل لمسی در ابتدا صرفاً به مک‌بوک پرو ۱۴٫۲ اینچ و مک‌بوک پرو ۱۶٫۲ اینچ می‌آید.

افشاگر یادشده می‌گوید که نمایشگرهای لمسی در آینده به خط‌تولید مک بوک ایر برای مدل‌های ۱۳٫۶ و ۱۵٫۳ اینچی می‌رسند. این حرکتی جسورانه از اپل خواهد بود؛ چون با اضافه‌شدن پنل لمسی، تفاوت بین مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر کم‌رنگ‌تر می‌شود.

تولیدکننده‌ی آیفون نگران است با مجهزکردن مک بوک اپل به صفحه‌ی لمسی، فروش آیپد افت کند. سال گذشته، کریگ فدریگی، رهبر تیم نرم‌افزار اپل، در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال احتمال مجهزشدن مک بوک‌ها به صفحه‌ی رسمی را رد نکرد.

اپل برای اضافه‌کردن پنل لمسی به مک‌بوک باید تغییرات مختلفی را در سیستم‌عامل macOS اعمال کند؛ چون برخی از عناصر رابط کاربری بسیار کوچک هستند و نمی‌توان خیلی دقیقه روی آن‌ها ضربه زد.

به‌گفته‌ی افشاگر مذکور، سامسونگ و ال جی فناوری صفحه‌نمایش لمسی OLED برای مدل‌های مک‌بوک پرو را به ترتیب با نام‌های Y-OCTA و Touch On Encapsulation در دست توسعه دارند.

فناوری در حال توسعه به ساخت پنل نازک‌تر با هزینه‌ی تولید و عرضه‌ی کمتر منجر می‌شود. تکنیک فعلی تولید صفحه‌نمایش OLED شامل اتصال یک لایه صفحه‌نمایش لمسی جداگانه به پنل OLED است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات