محبوب‌ترین کامپیوتر مک اپل کدام است؟

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مک‌های اپل با پردازنده‌ی اپل سیلیکون
اپل با مهاجرت به پردازنده‌های ساخت خود با معماری آرم برای کامپیوتر‌های سری مک، باعث محبوبیت بیشتر این کامپیوتر‌ها شد، ولی کدام دستگاه محبوب‌ترین است؟
تبلیغات

موسسه‌ی CRIP یا (Consumer Intelligence Research Partners)، جدیدترین گزارش خود را درمورد میزان محبوبیت سری‌های مختلف کامپیوتر‌های مک اپل منتشر کرده است. این گزارش روی مدل‌هایی که بیشتر توسط کاربران استفاده می‌شود تمرکز کرده است و به ما دید نسبتا خوبی از محبوبیت هر یک از مدل‌های اقتصادی تا بالارده می‌دهد.

CRIP پیشتر نیز گزارشی در این مورد منتشر کرده بود که براساس آن مک‌بوک‌ها بیشترین میزان فروش را در بین سری کامپیوتر‌های اپل دارند. در گزارش جدید نیز مک‌بوک ایر و سری پرو با افزایشی ۴ درصدی نسبت سال گذشته، با سهمی ۷۷ درصدی از کل کامپیوتر‌های فروخته شده توسط اپل، پرچمدار میزان فروش هستند. این درحالی است که تمام مجموعه‌ی کامپیوتر‌های رومیزی اپل تنها ۲۳ درصد از کل فروش کامپیوتر‌های اپل را تشکیل می‌دهند.

محبوب‌ترین مک‌بوک اپل کدام است؟

نمودار میزان فروش مک‌های اپل براساس آمار CRIP

برخلاف تصورتان باید بگوییم که محبوب‌ترین مک‌بوک اپل، مک‌بوک ایر اقتصادی نیست و در کمال تعجب مک‌ بوک‌ پرو‌ گران‌قیمت با فاصله‌ای قابل توجه برادر اقتصادی خود را شکست می‌دهند. این آمار درحالی است که اپل در رویداد توسعه دهندگان خود یعنی WWDC23 از مک‌بوک ایر به عنوان محبوب‌ترین مک و پرفروش‌ترین لپ‌ تاپ بازار یاد کرد. براساس آمار CRIP، مک‌بوک‌ پرو با سهمی ۴۳ درصدی از کل فروش کامپیوتر‌های سری مک، با اختلافی ۹ درصدی، مک‌بوک ایر را با سهم ۳۴ درصدی از فروش پشت سر می‌گذارد.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که CRIP معمولا آمار خود را از کاربران آمریکایی استخراج می‌کند، همین دلیل ممکن است نشان دهنده‌ی این اختلاف باشد، زیرا اپل برخلاف CRIP علاوه بر داده‌های میزان فروش در خاک آمریکا، اطلاعات فروش سایر کشور‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. 

براساس نظر تحلیل کنندگان، عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر مطمئناً باعث افزایش محبوبیت سری مک‌بوک ایر و در نتیجه افزایش فروش این سری خواهد شد زیرا کاربرانی که به دنبال مک‌بوکی با صفحه‌ی بزرگ بودند دیگر نیازی به خرید نسخه‌ی ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو نخواهند داشت.

رنگ بندی مک بوک ایر ۱۵ اینچ ۲۰۲۳
مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی

با توجه به بقیه‌ی نمودار CRIP می‌توان دید که iMac با سهم ۱۰ درصدی محبوب‌ترین کامپیوتر رومیزی اپل است که با فاصله‌ای کم از Mac Pro باسهم ۹ درصدی پیشی گرفته‌است. به نظر می‌رسد Mac mini و Mac Studio به ترتیب با سهمی ۳ و ۱ درصدی کمترین محبوبیت را میان کاربران اپل دارند.

به نظر شما محبوب‌ترین کامپیوتر اپل، ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبای ویندوزی خود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات