تاخیر در عرضه آی مک ۲۴ اینچی تا اواخر سال ۲۰۲۳

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
طراحی آی مک و رنگ ها
اپل ممکن است عرضه نسل جدید آی مک‌های ۲۴ اینچی را تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی و رسیدن نسل سوم پردازنده‌های سری M به تاخیر بیاندازد.
تبلیغات

اپل برای اولین بار آی‌ مک ۲۴ اینچی را در اردیبهشت ۱۴۰۲ (می ۲۰۲۱) راه‌اندازی کرد، اما از آن زمان تاکنون هیچ نسخه جدیدی از این کامپیوتر رومیزی معرفی نشده است. بعد از گذشت تقریبا دو سال به‌نظر می‌رسد که این انتظار می‌تواند طولانی‌تر هم باشد و ظاهرا اپل انتشار نسخه جدید آن را همزمان با عرضه تراشه M3 زمان‌بندی کرده است.

در روز یکشنبه مارک گورمن در خبرنامه "Power On" خود برای بلومبرگ توضیح داد که اپل احتمالا از به‌کار بردن تراشه‌های M2 روی آی مک‌های جدید صرف‌نظر کند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این آی‌مک‌ها با تراشه‌های M3 عرضه شوند.

با توجه به چیزهایی که من دیدم احتمال عرضه آی‌مک جدید تا زمان تولید تراشه‌های M3 وجود نخواهد داشت. 
- مارک گورمن

با توجه به گفته گورمن عرضه آی مک‌های جدید احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۳ یا ابتدای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

با توجه به اخبار منتشر شده در اپل اینسایدر، کوپرتینویی‌ها خود را برای عرضه مک‌بوک ایر مبتنی بر تراشه M3 در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آماده می‌کنند تا بخشی از سریع‌ترین چرخه ارتقاء را برای تراشه‌های انحصاری خود رقم بزنند.

لپ تاپ آی مک اپل با پردازنده M3

گورمن قبلاً در آوریل سال ۲۰۲۲ نیز بیان کرده بود که یک آی مک مبتنی بر تراشه M3 و همچنین یک آی مک پرو جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌اند. در ماه جولای نیز گورمن ادعا کرده بود که احتمالا تراشه‌های M3 Pro و M3 Max در آی‌مکی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده خواهد شد، اما در حال حاضر طرفداران برای تجربه این محصولات باید یک انتظار چند ماهه را تحمل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات