اپل احتمالاً هرسال یک مک به‌روز معرفی خواهد کرد

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باز کردن در مک‌بوک پرو M2
یکی از طراحان تراشه‌ی اپل در مصاحبه‌ی اخیر خود اشاره کرد مک‌های آینده احتمالاً مثل مدل‌های جدید آیفون، به‌روزرسانی‌های سالانه دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

تیم میلت، طراح تراشه در اپل، درباره‌ی اهداف شرکت متبوعش در‌زمینه‌ی توسعه‌ی تراشه‌ی M1 توضیحاتی ارائه داد. همچنین، او جزئیاتی از برنامه‌های این شرکت برای ساخت هر نسل جدید از تراشه‌های اختصاصی سری M به‌اشتراک گذاشت.

میلت و باب بورچرز، معاون بازاریابی اپل، در مصاحبه‌ی اخیر خود درباره‌ی تمایل غول فناوری مستقر در کوپرتینو به بازنشانی کامل انتظارات کاربران از پردازنده‌ی لپ‌تاپ یا دسکتاپی صحبت کردند. میلت ۳۰ سال است که در‌زمینه‌ی ساخت تراشه فعالیت می‌کند و نزدیک به ۱۷ سال در اپل مشغول کار است. او می‌گوید اپل از M1 به‌عنوان فرصتی بسیار عالی بهره می‌برد.

میلت با سیاست درباره‌ی اینتل صحبت کرد؛ اما واضح به‌نظر می‌رسد این شرکت از دستاوردهای ارائه‌شده در هرنسل از تراشه‌های تیم آبی و این واقعیت که آن‌ها فقط می‌توانستند براساس چهارچوب زمانی اینتل کار کنند، احساس ناامیدی کرده بود. به گفته‌ی میلت، قدرت آپید پرو به آن‌ها یادآوری کرد چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.

اپل همین رویکرد را برای معرفی هرنسل جدید از تراشه‌های اختصاصی خود در پیش گرفته است. خانواده‌ی M2 با ایجاد فضایی رقابتی و رفع محدودیت‌های موجود، واقعاً در حال حفظ موقعیت رهبری بازار هستند. میلت می‌گوید:

هیچ گزینه‌ای را باقی نمی‌گذاریم. هدف ما این نیست که بهبود عملکرد ۲۰ درصدی را در نظر بگیریم و در مدت سه سال به آن برسیم. ما همه‌ی اهداف خود را برای یک‌ سال برنامه‌ریزی و همه‌ی تلاش خود را در این مسیر می‌کنیم و این روندی نیست که سایر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در طول تاریخ انجام داده باشند.
- میلت

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، درحالی‌که مسیر جدید اپل در توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی با رویکرد اینتل در تضاد نیست، مفهومی کاملاً واضح دارد.

صفحه دسکتاپ مک‌بوک پرو M2

میلت خاطرنشان می‌کند اپل در موقعیتی منحصر‌به‌فرد به‌سر می‌برد؛ زیرا هنگام طراحی تراشه‌ها، با تیم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همکاری بسیار نزدیکی دارد. او می‌داند هدف از تولید هرنسل جدید مک چیست؛ بنابراین، می‌تواند تراشه‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کند که اهداف مدنظر مثل سرعت رمزنگاری ویدئوها یا افزایش قدرت عملکرد مک‌بوک ایر بدون فن خنک‌کننده را برآورده سازد.

بورچرز می‌گوید رویکرد کنونی اپل درمقایسه‌با خرید تراشه‌ از فروشنده‌ی شخص‌ ثالث بسیار متفاوت است.

اپل ازنظر تاریخی هرسال آیفون را به‌روز می‌کند؛ اما در زمان‌بندی به‌روزرسانی مک بسیار نامظم‌تر عمل کرده است. میلر می‌گوید اپل با کنترل برنامه‌های توسعه‌ی تراشه‌ی خود، تغییر بسیار مهمی در معرفی نسل‌های بعدی مک اعمال خواهد کرد.

ما نمی‌خواهیم کاربران مک به این موضوع فکر کنند که آيا اپل به آن‌ها اهمیت می‌دهد یا خیر. هر‌سال یک آیفون جدید عرضه می‌شود؛ اما چرا مک این‌گونه نیست؟ ما می‌خواهیم تغییری معنادار در این مسیر ایجاد کنیم تا روند به‌روزرسانی مک منظم‌تر شود.
- میلت

یکی از انتقادات مهم مطرح‌شده علیه مک‌های اپل این است که حتی با وجود جدیدترین نسل تراشه‌های M2 برای بازی مناسب نیستند. میلت این مسئله را قبول دارد و می‌گوید اپل یک‌شبه به بازی‌های گرافیکی روی نخواهد آورد؛ اما قطعاً به این هدف خواهد رسید.

میلت همچنین اشاره کرد توسعه‌دهندگان باید با روشی جدید درباره‌ی معماری مک فکر کنند.

توسعه‌دهندگان بازی هرگز ۹۶ گیگابایت حافظه‌‌ی گرافیکی را در M2 Max دردسترس خود ندیده‌اند. فکر می‌کنم آن‌ها سعی می‌کنند این موضوع را نادیده بگیرند؛ زیرا احتمالات غیرعادی هستند. آنان به‌ کار با حافظه‌های ضعیف‌تر عادت دارند؛ بنابراین، فکر می‌کنیم این حوزه بخش دیگری است که در آن، فرصت بسیار خوبی برای الهام‌بخشیدن به توسعه‌دهندگان برای عبور از محدودیت‌هایی ارائه دهیم که تاکنون با آن مواجه بودند.
- میلت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات