طرح سیسکو برای انتخاب مک، آینده موفق محصولات اپل را در سازمان‌ها تأیید می‌کند

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربر درحال کار با مک بوک پرو M1 Max
۵۹ درصد از نیروهای استخدامی جدید سیسکو، مک را به ویندوز ترجیح می‌دهند و ۶۵ درصد از کارکنان کنونی آن در اولین‌ فرصت به پلتفرم اپل مهاجرت خواهند کرد.
تبلیغات

اگر شرکت‌ها به کارمندان خود حق انتخاب بدهد، حدود دو سوم آن‌ها مک را انتخاب می‌کنند و سازمان‌هایی که امکان انتخاب سخت‌افزار به کارکنان ارائه‌ نمی‌دهند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.

یکی از استنباط‌ها در این زمینه، رویکرد سیسکو برای بررسی استقرار مک در سرتاسر فعالیت‌های این شرکت است. بن باجارین، تحلیل‌گر Creative Strategies، تیم سازمانی مک سیسکو را مورد بررسی قرار داد. فلچر پریوین، مدیر ارشد اجرای سابق IBM اکنون هدایت این تیم را برعهده دارد.

پریوین در IBM داده‌های داخلی این شرکت را به‌اشتراک گذاشت تا نشان دهد کارمندان، استفاده از مک‌های اپل را ترجیح می‌دهند و درواقع انتخاب مک برای شرکت‌هایی که هزینه‌ی کم‌تری برای پشتیبانی فنی دراختیار دارند گزینه‌ی بهتری به‌حساب می‌آید زیرا بهره‌وری این کامپیوترها نسبت به نمونه‌های ویندوزی بیشتر است. او می‌گوید کاربران مک شاد‌تر هستند و کارایی آن‌ها نیز بیشتر است.

پریوین اعتقاد دارد تجهیزات فناوری اطلاعاتی که در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهید، نشان‌دهنده‌ی طرز فکر شرکت شما درمورد آن‌ها است. یکی از راه‌های نشان دادن احترام، فراهم آوردن شرایطی است که کارکنان بتوانند پلتفرم موردنظرشان را خودشان انتخاب کنند.

باجارین می‌گوید بسیاری از شرکت‌ها حق انتخاب پلتفرم را به کارمندان خود ارائه نمی‌دهند و در برخی موارد، سازمان‌ها این‌کار را بدون رضایت کامل و بدون پشتیبانی کامل انجام می‌دهند. وقتی حق انتخاب درمیان باشد، کارمندان شرکت‌ها اغلب مک را ترجیح می‌دهند.

البته شرایط در سیسکو کمی متفاوت است. این شرکت می‌گوید ۵۹ درصد از استخدام‌شدگان جدید، مک‌های اپل را انتخاب می‌کنند و ۶۵ درصد از کارکنان فعلی در اولین فرصت ممکن، به پلتفرم اپل مهاجرت خواهند کرد.

به‌نوشته‌ی ComputerWorld، در سیسکو ۵۶ هزار دستگاه مک وجود دارد. این شرکت همچنین ۶۸ هزار کامپیوتر شخصی ویندوزی دارد که کارمندان آن فقط از ۵۰ درصد این رایانه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه‌براین ۵۶ هزار گوشی هوشمند در این شرکت وجود دارد که ۸۵ درصد آن‌ها از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند. تجهزات این برند در ۵۰۰ دفتر این کشور واقع در ۹۹ کشور و ۱۴۰ هزار کارمند توزیع شده‌اند.

مک بوک پرو M1 Max در حالت بسته

سیسکو دریافته است وقتی به کارمندانی که از لپ‌تاپ ویندوزی استفاده می‌کردند فرصت ارتقا داده شد، ۲۴ درصد آن‌ها ترجیح دادند به مک مهاجرت کنند. البته این موضوع چندان جای تعجب ندارد زیرا IDC اخیراً تخمین زده است که میانگین نفوذ مک‌های مورد استفاده در سرتاسر شرکت‌های ایالات‌متحده به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

تجربه‌ی کاری کارمندان، برعهده‌ی شرکت‌ها است

رضایت کاربران به‌دلیل انتخاب و تمایل به استفاده از فناوری‌های خانگی‌شان در محیط کاری می‌تواند افزایش یابد. کسب‌وکارها باید بدانند عدم ارائه‌ی انتخاب پلتفرم، باعث افت سطح رضایت کارکنان و تضعیف تجربه‌ی کاری آن‌ها می‌شود و این مورد به‌نوبه‌ی خود بهره‌وری را کاهش می‌دهد. این تصعیف روحیه همچنین میزان مشارکت کارکنان را کاهش خواهد داد و در نهایت این مشکلات روی تجربه‌ی مشتریان تأثیر منفی می‌گذارند.

به بیان دیگر، ارائه‌ نکردن انتخاب دستگاه به کارمندان برای هر شرکتی بد است. جای تعجب ندارد که باجارین می‌گوید تقاضای سرکوب‌شده برای مک در محل کار وجود دارد.

ما می‌دانیم که میزان تقاضا برای مک درحال افزایش است زیرا یکی از مدیران اجرایی Jamf به‌نام دین هاگر می‌گوید تکنولوژی فقط بخشی از تجربه‌ی کارمند نیست و درواقع کل تجربه‌ی او به‌حساب می‌آید؛ بنابراین کارفرمایان باید نیروهای انسانی خود را به کارمندانی با بهره‌وری و سطح رضایت بالا تبدیل کنند.

تکامل فناوری سازمانی

حرکتی که اپل ایجاد کرده، اکوسیستم گسترده‌ای از ارائه‌دهندگان راهکارهای سازمانی را به‌وجود آورده است که می‌توانند به ادغام محصولات آن در محیط‌های کاری کمک کنند. سیسکو حتی در رویداد سالانه‌ی JNUC Jam توضیح داد که چگونه از مک در سرتاسر کسب‌وکار خود پشتیبانی می‌کند.

این یعنی برای اکثر سازمان‌ها هیچ استدلالی برای انکار پلتفرم‌های اپل یا ارتقای مدیریت شده‌ی کامپیوترهای کارکنان آن‌ها وجود ندارد.

سیسکو مثل IBM، SAP و چندین شرکت بزرگ دیگر، از مزیت‌های مک در محیط کاری خود بهره می‌برند تا اطمینان حاصل کنند کارکنان آن‌ها تجربه‌ی کاری خوبی دارند.

باجارین می‌گوید مک در محیط‌های کاری به یک ابزار ضروری تبدیل شده است و گریز از این واقعیت وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات