تاریخ رونمایی سرفیس‌های جدید لو رفت؛ رقبای مک بوک در راهند

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تایپ دوانگشتی با سرفیس پرو ۹
مایکروسافت، سرفیس‌های جدید خود را با هوش مصنوعی و پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

با توجه به پست جدید افشاگری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس،‌ مایکروسافت احتمالاً تا ماه مارس (اسفند و فروردین) از جدیدترین دستگاه‌های سرفیس خود رونمایی خواهد کرد.

بعد از اینکه سرفیس پرو و سرفیس لپ‌ تاپ بر خلاف انتظارات در سپتامبر (شهریور و مهر) گذشته عرضه نشدند؛ اکنون به نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده شاهد نسخه‌های جدیدی از این دستگاه‌ها خواهیم بود.

دو موج جدید از دستگاه‌های سرفیس در ماه آوریل و ژوئن (فروردین و اردیبهشت) روانه‌ی بازار خواهد شد. اولین دسته شامل نسخه‌های تجاری و جدید سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو خواهد بود؛ اگرچه ممکن است این محصولات با نام‌های سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ عرضه نشوند.

شاسی‌ مدل‌های جدید تغییر خاصی نسبت‌ به مدل‌های فعلی تجربه نمی‌کند، بااین‌حال یک‌سری بهبودها به خود می‌بیند.

لپ‌تاپ‌ها‌ی جدید قرار است با پردازند‌ه اینتل Core Ultra و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی عرضه شوند. همچنین این دستگاه‌ها مجهز به صفحه‌‌نمایش ضد انعکاس خواهند بود. لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت دارای فناوری NFC هستند که برای استفاده از کلید‌های امنیتی بسیار کاربردی خواهد بود.

بهتر است که مایکروسافت نام این محصولات را مشابه با سرفیس پرو ۷ پلاس انتخاب کند و عددهای بالاتر را برای محصولاتی که واقعاً جدید هستند، به کار ببرد.

سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس ‌لپ‌تاپ ۶ در ماه ژوئن (خرداد و تیر) عرضه خواهند شد و انتظار می‌رود که سروصدای زیادی به پا کنند. این دو محصول به پردازنده‌ی قدرتمند و کم‌مصرف اسنپدراگون ایکس الیت که مبتنی بر معماری آرم است، مجهز خواهند بود.

تراشه‌‌ی به‌کاررفته در سرفیس‌های جدید یکی از خبرسازترین SoC-های کوالکام است و با ۱۲ هسته‌ی بسیار کارآمد، جهش بزرگی برای پروژه‌ی ویندوز آرم به حساب می‌آید.

پردازنده‌های جدید تنها ویژگی‌های قابل توجه این لپ‌تاپ ها نیستند و نسخه‌ی جدید پلتفرم ویندوز که فعلاً با کدنام Germanium شناخته می‌شود نیز از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ‌ها است. این سیستم‌عامل احتمالاً در نهایت با نام ویندوز ۱۲ معرفی می‌شود.

سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ قرار است با طراحی‌ بهبودیافته عرضه شوند، اما هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت لپ‌ تاپ های جدید مایکروسافت در دسترس نیست. این دو لپ تاپ مایکروسافت جزو مهم‌ترین محصولات غول ردموندی در سال ۲۰۲۴ خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات