مدل پایه مک بوک پرو ۱۴ اینچ، یک درگاه USB-C کمتر از مدل‌های دیگر دارد

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کیبورد مک بوک پرو M1 Max
مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی اپل در سه کانفیگ مختلف عرضه می‌شود و ضعیف‌ترین کانفیگ از دو درگاه USB-C استفاده می‌کند.
تبلیغات

بامداد سه‌شنبه، اپل مجموعه‌ای از لپ‌ تاپ‌ های جدید مک‌‌بوک پرو را معرفی کرد که همگی از تراشه‌های جدید سری M3 استفاده می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که پیکربندی تاندربولت و قابلیت اتصال نمایشگرهای خارجی در هریک از لپ‌تاپ‌ها متفاوت است.

مک‌‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه‌ی پایه‌ی M3، فقط دو درگاه تاندربولت ۳ در‌اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما در نسخه‌های قدرتمندتر M3 Pro یا M3 Max، سه درگاه تاندربولت ۴ وجود دارد.

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با پردازنده M3، تنها می‌تواند یک نمایشگر با وضوح 6K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز یا یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی کند. M3 Pro این قابلیت را بهبود می‌بخشد و دو نمایشگر خارجی 6K/60Hz را پشتیبانی می‌کند. مدل‌های M3 Pro نیز می‌توانند یک نمایشگر خارجی 6K/60Hz ازطریق تاندربولت و نمایشگر خارجی 4K/144Hz دیگری را ازطریق HDMI پشتیبانی کنند.

مک‌بوک پرو با تراشه‌ی M3 Max، قابلیت پشتیبانی از چهار نمایشگر خارجی را به‌همراه خواهد داشت. می‌توان سه نمایشگر خارجی 6K/60Hz را ازطریق تاندربولت و یک نمایشگر خارجی 4K/144Hz را ازطریق HDMI به آن متصل کرد. M3 Max هم از اتصال دو نمایشگر 6K/60Hz ازطریق تاندربولت و یک نمایشگر 8K/60Hz یا یک نمایشگر 4K/240Hz ازطریق HDMI پشتیبانی می‌کند.

مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌ی M3 Pro یا M3 Max، امکان پشتیبانی از DisplayPort ازطریق درگاه USB-C را هم دارد. از‌طریق HDMI می‌توان یک نمایشگر 8K/60Hz یا 4K/240Hz را به آن متصل کرد.

تفاوت عملکرد هر سه مک جدید اپل به‌‌دلیل سه‌ نوع پردازنده‌‌شان کاملاً مشخص است. به‌نظر می‌رسد که کانفیگ پایه‌ای M3 برای اکثر افراد مناسب است و نسخه‌های Pro یا Max در‌صورتی کاربرد خواهند داشت که به‌دنبال چیزی ‌بدون محدودیت خصوصاً در پردازش گرافیکی باشید.

قیمت مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچی که سه‌شنبه‌ی آینده وارد بازار خواهد شد، در کانفیگ پایه با پردازنده‌ی M3 و ۸ گیگابایت رم از ۱٬۵۹۹ دلار و در کانفیگ M3 Pro از ۱٬۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات