احتمال نبود درگاه USB-C در سرفیس لپ تاپ 2 و سرفیس پرو 6 قوت گرفت

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌احتمال زیاد، سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس پرو ۶ مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک و بدون درگاه USB-C معرفی خواهند شد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد روز ۱۰ مهر امسال (۲ اکتبر) و در شهر نیویورک رویدادی را برای رونمایی از دستگاه‌های جدیدش برگزار کند؛ حال در آستانه‌ی برگزاری این مراسم، اطلاعات جدیدی به‌صورت غیررسمی فاش شده‌اند که بر اساس آن‌ها، این شرکت قصد دارد از سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس پرو ۶ رونمایی کند. 

البته معرفی این دو دستگاه، اتفاق تعجب‌ برانگیزی نیست و خیلی‌ها انتظارش را داشتند؛ موضوع مهم اینجا است که برخلاف انتظارات، احتمالا این دو دستگاه به درگاه USB-C مجهز نخواهند شد.

وب‌سایت منتشرکننده‌ی این شایعه (WinFuture) مدعی شده است که مایکروسافت قصد دارد در دستگاه‌های جدیدش از مینی دیسپلی‌پورت و سرفیس کانکتور به‌منظور اتصال به نمایشگرها و شارژ کردن، استفاده کند. در صورت صحت این ادعا، باید بگوییم که مایکروسافت حرکتی تعجب برانگیز انجام داده است؛ با این‌همه نباید فراموش کنیم که در روزهای گذشته انتشار تصاویری غیررسمی از سرفیس لپ‌تاپ ۲، به این موضوع دامن زده شده بود.

Microsoft پیشتر در سرفیس بوک ۲ و سرفیس گو از USB-C استفاده کرده است و تجهیز نکردن مدل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ به این درگاه، اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد.

سرفیس لپ تاپ / Surface Laptop

وب‌سایت منبع همچنین مدعی شده است که مدل پایه‌ی Surface Laptop 2 قرار است دارای ۸ گیگابایت رم، پردازنده‌ی Core i5 اینتل و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD باشد. گفتنی است که مدل پایه‌ی سرفیس لپ‌تاپ (عرضه‌شده در سال ۲۰۱۷) با تنها ۴ گیگابایت رم در دسترس کاربران قرار گرفته بود. از طرفی، گفته می‌شود که مایکروسافت در مدل پایه‌ی Surface Pro 6 از ۴ گیگابایت رم در کنار پردازنده‌ی Core i3 اینتل استفاده کرده است.

انتظار می‌رود که ردموندی‌ها مدل ارزان‌قیمت این دو دستگاه جدید را با رنگ مشکی روانه‌ی بازار کنند. همانطور که بالاتر گفتیم، مایکروسافت روز دهم مهرماه قصد دارد رویدادی ویژه را برگزار و طی آن از محصولات جدیدش رونمایی کند؛ زومیت طبق سنت هرساله‌اش، پوشش جامعی را از مراسم مایکروسافت ارائه خواهد داد. در فاصله‌ی باقی‌مانده تا برگزاری این رویداد، دعوت می‌کنیم که بررسی عمیق مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ را در زومیت بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات