بررسی لپ تاپ مدل N552VW ایسوس

یک‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
ایسوس یکی از بزرگترین تولید کننده‌های لپ‌تاپ در چند سال اخیر است و توانسته در سری‌های مختلف قدرت ساخت نوت‌بوک‌های خود را به رخ رقبا بکشد. لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس همیشه از امکانات بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند و امروز قصد داریم لپ‌تاپ N552VW، یکی از قدرتمندترین مدل‌های این سری را در زومیت بررسی کنیم.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌ها برای نیاز‌های مختلفی از کارهای تحقیقاتی تا پروژه‌های سنگین پردازشی‌، خریداری می‌شوند. اما هدف ایسوس از ساخت لپ‌تاپ مدل N552VW محتوای مالتی‌مدیا بوده و به خوبی هم توانسته از پس آن برآید. این لپ‌تاپ به لطف نمایشگر 4K، پردازنده‌ی قوی و کارت گرافیک اختصاصی، برای گیمرهایی عادی نیز انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

همه ما دوست داریم تا لپ‌تاپی تهیه کنیم که قدرت زیاد، نمایشگر خوب، نرم‌افزار سریع و باتری با طول عمر بالا داشته باشد. لپ تاپ ایسوس با مدل N552VW سعی کرده تا همه‌ی این موارد را در دل یک لپ‌تاپ خوش ساخت و با طراحی زیبا جای دهد.

لپ تاپ N552VW توسط شرکت معیار در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد بررسی قرار گیرد.

مشخصات فنی لپ‌تاپ N552VW ایسوس:

  • پردازنده: اینتل Core i7-6700HQ با فرکانس پردازشی ۲.۶ گیگاهرتز، به همراه واحد گرافیکی Intel 4600 HD و حافظه کش ۶ مگابایت
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (4K)
  • پردازنده‌ی گرافیکی: انویدیا GeForce GTX 960M GDDR5 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • بلندگو: دو اسپیکر داخلی شرکت Bang & Olufsen با تکنولوژی Sonic Master
  • حافظه‌ی رم: ۱۲ گیگابایت از نوع DDR4
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD
  • وزن: ۲.۵۳ کیلوگرم
  • درگاه‌های ارتباطی: درایو نوری، ۳ عدد USB 3.0، یک درگاه USB نوع C، شیار کارت SD، خروجی هدفون/میکروفون، HDMI، درگاه شبکه
  • باتری: ۴ سلولی لیتیوم-یون تا ۶ ساعت شارژدهی
  • کیبورد: سایز کامل همراه با پد مخصوص شماره‌ها
  • ابعاد: ۳۸۳ در ۲۶۰ در ۲۹.۹ میلی‌متر
  • قیمت: ۴.۲ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

ایسوس برای طراحی لپ‌تاپ‌های خود سلیقه یکسانی دارد که در مدل‌های رده بالا با اضافه کردن ظرافت‌های بیشتر، زیباتر جلوه می‌کند. ایسوس از فلز و شیشه برای ساخت این دستگاه استفاده کرده، اما نگران نباشید بخش‌های پلاستیکی این دستگاه تنها به بخش زیرین که خیلی وقت‌ها در معرض دید نیست خلاصه می‌شود و ایسوس برای طراحی باقی بخش‌ها از بخش بالایی، درونی و بین کلید‌های کیبورد از فلز برس خورده استفاده کرده است. این لپ‌تاپ از نظر کیفیت ساخت، بسیار خوب ساخته شده و مقاوت بالایی در برابر ضربات و زدگی‌ها دارد.

Asus N552

این لپ‌تاپِ رده بالای ایسوس، ۲.۵۳ کیلوگرم وزن دارد و مسلما در بین لپ‌تاپ‌های سبک وزن قرار نمی‌گیرد. با این‌حال با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در بین لپ‌تاپ‌ها این وزن زیاد نیست و در کوله پشتی یا کیف‌های مخصوص لپ‌تاپ حمل آن شما را با مشکلی رو به رو نمی‌کند. اما اگر قرار است همیشه لپ‌تاپ همراه‌تان باشد بهتر است به دنبال یک مدل ۱۳ یا ۱۴ اینچی سبک وزن باشید.

لپ‌تاپ رده بالای ایسوس ۲.۵۳ کیلوگرم وزن دارد و مسلما در بین لپ‌تاپ‌های سبک وزن قرار نمی‌گیرد

اما بگذارید از اعداد و ارقام بگذریم و کمی در طراحی این محصول، دقیق‌تر شویم. از بخش بالایی شاهد طرحی از خطوطی دایره‌ای شکل هستیم که هر چه به سمت مرکز نزدیک می‌شوند از اندازه‌‌ی آن‌ها نیز کاسته می‌شود. این دایره‌ها کمک می‌کنند تا چربی‌های دست روی بدنه‌‌ی دستگاه، زیاد جلوه‌گر نباشد و پوششی محسوس برای اثرات انگشت شما شوند. لوگوی معروف ایسوس را در میانه‌ی قاب پشتی لپ‌تاپ می‌بینیم.

Asus N552
Asus N552
اسپیکر Asus N552VW

در سمت راست شاهد درایو نوری هستیم که ظاهرا ایسوس هنوز اعتقاد دارد باید در لپ‌تاپ‌ها استفاده کرد؛ پایین‌تر از آن شاهد دو درگاه USB 3.0 و ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هستیم، اما در سمت چپ از بالا ورودی شارژر، سوراخ‌های متعدد برای خروجی هوای گرم، درگاه mini-Display، یک خروجی HDMI، یک شبکه‌ی اترنت LAN، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB نوع C را شاهد هستیم. به غیر از سمت چپ و راست دستگاه که پر از درگاه‌های مختلف است، ایسوس همچنین درگاه کارت‌خوان را در بخش جلویی و انحنای به سمت پایین قاب دستگاه قرار داده تا این دستگاه از کارت‌های micro SD نیز پشتیبانی کند.

به صورت کلی از لحاظ تنوع درگاه‌های ورودی و خروجی، لپ‌تاپ ایسوس یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود؛ چرا که همه درگاه‌های ضروری را پوشش می‌دهد و علاوه بر آن USB 3.0 و USB نوع C دارد.

 اما بگذارید نگاهی به داخل لپ‌تاپ بیندازیم؛ جایی که بیشتر اوقات با آن در ارتباط هستیم. بدنه‌ای نقره‌ای رنگ فلزی را شاهد هستیم که به دور تاچ‌پد و دکمه‌های کیبورد کشیده شده و در بخش‌ بالایی آن بازهم سوراخ‌های تشکیل دهنده دایره‌های متحدالمرکز را شاهد هستیم که طراحی بلندگو‌ها این دستگاه را بسیار زیبا کرده‌اند. فاصله‌ی بین حفره‌ها و نوع قرار گیری آن‌ها با دقت بسیار خوبی طراحی شده است تا جلوه‌ی زیبایی به بخش داخلی لپ‌تاپ بدهد.

طراحی خاص بلندگوها، باعث جلوه‌ی زیبای بخش داخلی لپ تاپ شده است

لوگوی Bang & Olufsen نیز در این بخش خودنمایی می‌کند که نشان دهنده‌ی همکاری ایسوس با این برند معتبر و فعال در حوزه‌ی صدا است. همه‌‌ی این‌ها به آن معنی است که باید انتظار اسپیکرهای قدرتمندی را از لپ تاپ Asus N55VW داشته باشیم. حفره‌های اسپیکر با هارمونی خاصی زیر دکمه‌های صفحه کلید نیز ادامه پیدا کرده‌اند که خود باعث جلوه‌ی بهترِ بخش داخلی لپ‌تاپ می‌شود.

بالاخره در بخش پایینی برای سبک کردن دستگاه، ایسوس از قابی پلاستیکی استفاده کرده است. به شکل کلی طراحی ایسوس N552VW را هوشمندانه می‌بینیم. این کمپانی برای این دستگاه به خوبی متوجه شده که در چه جایی باید از فلز و در کجا باید از پلاستیک استفاده کند. قاب به دور نمایشگر، مشکی است تا تمرکز بر روی محتوای در حال نمایش درون نمایشگر 4K بیشتر شود. وب‌کم هم مثل بسیاری از لپ‌تاپ‌ها در همان لبه‌ی بالایی نمایشگر جا خوش کرده است.

طراحی این لپ‌تاپ راضی کننده است و نمره قبولی را می‌گیرد. با این حال ترجیح می‌دادیم تا درایو اپتیکال حذف شود تا لپ‌تاپ باریک‌تر و سبک‌تر شود. به این ترتیب حمل آن آسان‌تر و جلوه‌ی آن زیباتر می‌شد.

صفحه کلید Asus N552

صفحه‌کلید و تاچ‌پد

ایسوس از صفحه‌کلیدی بسیار زیبا، هم‌رنگ با بدنه، یک تکه و کامل استفاده کرده است. کلید‌ها به صورت جزیره‌ای طراحی شده‌اند تا گرد و غبار و مایعات به سادگی، داخل صفحه‌کلید نفوذ نکنند. فاصله بین کلید‌ها نیز  مناسب در نظر گرفته شده است و ارتفاع و ابعاد آن‌ها هم برای تایپ‌ راحت‌تر، بسیار خوب طراحی شده است. در زمان تایپ صدای بسیار کمی از کلید‌ها شنیده می‌شود و حتی در محیط‌های ساکت نیز می‌توانید با خیال آسوده به تایپ‌کردن بپردازید. به دلیل فاصله‌ی مناسب بین کلید‌ها و ارتقاع قابل قبول آن‌ها، تایپ کردن با لپ‌تاپ N552VW لذت‌بخش است.

از دیگر امکانات کیبورد می‌توان به نور پس‌زمینه کلید‌ها که در سه سطح قابل تنظیم است اشاره کرد. نور پس‌زمینه به کاربر کمک می‌کند تا در محیط‌های تاریک یا با نور کم، کلیدها را راحت‌تر پیدا کند. اما موردی که در باره‌ی بخش صفحه‌کلید باید به آن اشاره کنیم، رنگ نقره‌ای کلیدها است که باعث می‌شود در محیط‌های پرنور، نور را منعکس کرده و اگر عادت دارید در زمان استفاده از صفحه‌کلید به کلیدها نگاه کنید در برخی شرایط، انعکاس نور چشم‌های‌تان را آزار می‌دهد.

 

در بخش پایینی و استراحت‌گاه لپ‌تاپ و متمایل به سمت چپ با تاچ‌پدی یک تکه رو به رو می‌شوید که هیچ گونه کلیدی در آن وجود ندارد و کلیک سمت راست و چپ به صورت مخفی در بخش پایینی تاچ‌پد قرار گرفته است. اندازه‌ی تاچ‌پد برای اعمال ژست‌های حرکتی مثل اسکرول و درگ کردن مناسب است و طراحی بسیار خوبی نیز پیدا کرده است. دقت تاچ‌پد نیز معمولی است؛ یعنی این تاچ‌پد تقریبا بدون خطا و با دقت قابل قبولی دستورات را از انگشت کاربر دریافت می‌کند، اما به خوبی تاچ‌پد مک‌بوک‌ها نیست.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر ۱۵.۶ اینچیِ لپ‌تاپِ ایسوس از رزولوشن بسیار خوب 4K پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که ایسوس در این لپ‌تاپ بر روی بخش چندرسانه‌ای تمرکز کرده است، سایز و رزولوشن صفحه‌نمایش برای بسیاری ایده‌آل است. این نمایشگر لمسی نیست و نمی‌توانید با لمس صفحه از رابط کاربری ویندوز ۱۰ بهره ببرید. این نمایشگر به پنل IPS LCD مجهز و پوشش آن نیز مات در نظر گرفته شده تا انعکاس نور در تجربه‌ی کاربر، تاثیر منفی نگذارد و در محیط‌های پر نور خارجی نیز بتوانید از این لپ‌تاپ استفاده کنید.

صفحه نمایش Asus N552

نمایشگری با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل این دستگاه می‌تواند هر چشمی را به خود خیره کند. ایسوس به راستی در بخش نمایشگر هیچ چیزی کم نگذاشته و این لپ‌تاپ را به رزولوشنی بسیار بالا، زوایه‌ دیدی بسیار گسترده، و پنلی بسیار عالی مجهز کرده است. از هر زاویه که به نمایشگر نگاه کنید با تصویری بسیار خوب روبرو می‌شوید. تراکم بالای پیکسلی در این نمایشگر باعث می‌شود تا مطالعه‌ی متون و وب‌گردی، لذت بخش شود.

نمایشگر 4K با پنل IPS LCD، نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند

پنل IPS در لپ‌تاپ N552VW، نمایش رنگ‌های طبیعی، کنتراست عالی و زاویه‌ی دید گسترده را گارانتی می‌کند. در بررسی که از نمایشگر این دستگاه داشتیم، اجرای بازی‌ها، وب‌گردی و تماشای فیلم واقعا لذت‌بخش بود. اگر دوست دارید از نمایشگر لپ‌تاپ خود برای مدت زمان طولانی به بازی یا تماشای فیلم استفاده کنید، ایسوس با این مدل از لپ‌تاپ خود شما را کاملا راضی می‌کند.

این نمایشگر به وسیله‌ی دو لولای کوچک به بدنه‌ی اصلی لپ‌تاپ وصل شده و حرکت کردن آن هم بسیار راحت و روان صورت می‌گیرد. این نمایشگر از لحاظ بازتاب نور در محیط‌های روشن خوب عمل می‌کند و کار با لپ‌تاپ همچنان آسان است. همچنین مقدار حداکثری روشنایی نمایشگر هم در حد مطلوبی قرار دارد.

در قسمت بالایی نمایشگر دوربین وب‌کم با کیفیت 720p قرار گرفته که در سمت راست آن حسگر سنجش نور محیط جای گرفته و دو سوراخ میکروفون نیز در دو طرف وبکم دیده می‌شوند.

 

صدا بخش مهمی از تجربه‌ی چند رسانه‌ای است و از آنجایی که لپ‌تاپ N552VW برای مخاطب علاقمند به محتوای چند رسانه‌ای ساخته شده است، ایسوس نیز توجه‌ ویژه‌ای به این بخش داشته است. این لپ‌تاپ از بلندگو‌های بسیار قوی برخوردار است که به صورت سوراخ‌هایی با آرایش دایره‌ای در دو طرف صفحه‌کلید پخش شده‌اند. این بلندگو تحت لیسانس کمپانی Bang & Olufsen ساخته شده و سیستم صوتی آن نیز به تقویت کننده ICEpower مجهز شده است. این بلندگوها آنقدر صدای پر حجمی دارند که می‌تواند حتی یک محیط بزرگ را پوشش دهد. نه تنها حجم صدای خروجی بلندگوها در سطح بسیار خوبی است، بلکه کیفیت صدای آن‌ها نیز حتی زمانی که حجم صدا را روی حداکثر تنظیم می‌کنید، قابل قبول است.

نرم افزار

لپ‌تاپ ایسوس با مدل N552VW فاقد سیستم‌عامل است و کاربر پس از خرید باید سیستم‌عامل دلخواه را بر روی آن نصب کند. برای آزمایش دستگاه، ما در زومیت، ویندوز ۱۰ را بر روی آن نصب کردیم.

همراه با این لپ‌تاپ یک دیسک حاوی درایور‌های آن ارائه می‌شود تا پس از نصب ویندوز همه درایو‌های لازم و ضروری برای کار با لپ‌تاپ قابل نصب باشند. پس از نصب ویندوز تنها لازم است تا عملیات نصب درایور‌ها را آغاز کنید تا لپ‌تاپ به ترتیب همه درایور‌ها را نصب کند. پیشنهاد می‌کنیم تا نصب کامل درایورها رمز عبور بر روی ویندوز نگذارید تا ریبوت‌های خودکار مورد نیاز برای نصب درایورها بدون اتلاف وقت برای وارد کردن رمز انجام شود.

ویندوز ۱۰ به خوبی از درایور‌های همراه شده با این لپ‌تاپ پشتیبانی می‌کند و همه چیز در نهایت دقت و سرعت کار خود را انجام می‌دهد.

بازده و عملکرد

در کنار نمایشگر و کیفیت ساخت عالی، این لپ‌تاپ از سخت‌افزاری بسیار قدرتمند نیز بهره می‌برد. ایسوس از یک پردازنده‌ی قدرتمند Core i7 به همراه حافظه رم DDR4 در این لپ‌تاپ بهره برده تا قدرت پردازشی آن در سطح بالایی قرار گیرد. 

به صورت مشخص‌تر پردازنده‌ی 6700HQ Core i7 با فراکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 سخت‌افزاری بسیار قوی برای لپ‌تاپ ایسوس فراهم کرده تا بتوان با خیال راحت از ویدیو‌هایی با رزولوشن بالا، بازی‌های گرافیکی و نرم‌افزار‌هایی که نیاز به پردازش سنگین دارند استفاده کرد.

پردازنده‌ی Core i7-6700HQ با فرکانس پایه‌ی ۲.۶ گیگاهرتز کار می‌کند، اما در حالت توربو بوست و در زمانی که سیستم نیاز به قدرت پردازشی بالاتری داشته باشد، این فرکانس بصورت موقت تا ۳.۵ گیگاهرتز افزایش می‌یابد. حداکثر مصرف انرژی در این پردازنده نیز ۴۵ وات است که البته تولیدکنندگان می‌توانند مصرف انرژی را روی ۳۵ وات پیکربندی کنند. این پردازنده جزء نسل ششم پردازنده‌های اینتل (Sky Lake) است و براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است. حافظه‌ی کش آن، ۶ مگابایت است و حداکثر از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 پشتیبانی می‌کند. این پردازنده از پهنای باند ۳۴.۱ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

Asus N552 Performance

اما یکی از مزایای نسل جدید پردازنده‌های اینتل، وجود پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری است که با بخش CPU متجمع شده است. اینتل از گرافیک HD Graphics 530 در پردازنده‌ی i7-6700HQ بهره برده که با فرکانس پایه ۳۵۰ مگاهرتز و فرکانس پویای ۱.۰۵ گیگاهرتز کار می‌کند؛ این کارت گرافیک قادر است تا حداکثر از ۱.۷ گیگابایت از رم استفاده کند. پردازنده‌ی گرافیکی HD 530 اینتل به صورت طبیعی قادر به پخش ویدیو 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است و از DirectX 12 و OpenGL 4.4 نیز پشتیبانی می‌کند.

 در آزمایش‌های ویدیویی که انجام دادیم، این لپ‌تاپ می‌تواند ویدیو‌های با رزولوشن بالای 4K را بدون مشکل اجرا کند. در تست‌های بنچمارک نیز همانطور که در پایین مشاهده می‌کنید در 3D Mark 2013 توانسته امتیار خوبی به ثبت برساند. در بنچمارک Nova Bench نیز لپ‌تاپ ایسوس امتیاز بسیار خوبی دریافت کرد. در باقی بنچمارک‌ها نیز همانطور که در جدول قابل مشاهده است، امتیاز‌های این لپ‌تاپ بسیار خوب هستند.

لپ‌تاپ

3D Mark 2006

PC Mark 2007

3D Mark 2011

Nova

Bench

3D Mark 2013

Ice / Cloud / Fire

Asus N552ٰVW

19462

3523

4700

1247

41739/14359/3889

Acer Aspire E 15

11782

3609

2335

582

55907/4979/1193

Aspire V15 Nitro

13038

4118

3911

639

58570/8389/2641

HP Envy K007NE

11304

3851

2351

-

56206

/5571/1360

Microsoft Surface book

15297

5064

1444

831

16818/1862/225

ASUS ROG G551JM

8334

3449

4866

653

82759 / 5741 / 2437

ASUS ZENBOOK UX303L

10336

4991

2379

723

17667 / 5748 / 1318

ASUS X553

1988

1601

490

684

-

Lenovo Flex 2

10101

2790

2316

684

47280 / 5.836 / 1288

Lenovo Yoga 2 Pro

5711

5274

1373

704

569 / 3412 / 23096

Asus ET2321 AIO

8807

3784

1893

654

12230 / 4494 / 1032

اما وقتی نیاز به پردازش سنگین داشته باشید که گرافیکِ 530 اینتل از پس آن بر نیاید، کارت گرافیک مستقل GeForce GTX 960M GDDR5 وارد بازی می‌شود. این پردازنده‌ی قدرتمند در لپ‌تاپ‌های میان رده‌ی مخصوص بازی استفاده می‌شود و از خانواده Maxwell به شمار می‌رود. کارت گرافیکِ 960M هسته‌هایی مشابه مدل 860M دارد که سال پیش آن را در بین محصولات ایسوس شاهد بود با این‌حال فرکانس پردازشی آن بالاتر از مدل‌های پیشین تنظیم شده است. هسته‌های این پردازشگر گرافیکی به شکلی طراحی شده که انرژی زیادی از باتری نگیرد، اما همچنان عملکرد راضی کننده‌ای از خود نشان دهد. 

اگر اهل بازی هستید این لپ‌تاپ می‌تواند بسیاری از بازی‌های روز را با جزئیات متوسط و با تنظیمات پایین یا میانه اجرا کند. پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا، این دستگاه را برای کاربرانی که مایل به اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی یا ویرایش ویدیو هستند، به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

بازده و عملکرد حافظه‌ی ذخیره سازی

مدلی که ما مورد بررسی قرار دادیم از ۲ ترابایت حافظه‌ی HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD برخوردار بود. طبق روال همیشه‌ی زومیت آزمایش‌های سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بر روی SSD این لپ‌تاپ اجرا کردیم. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات به ۳۴۸.۳ مگابایت بر ثانیه، حداقل سرعت خواندن اطلاعات به ۲۵۱.۷ مگابایت بر ثانیه و میانگین سرعت نیز ۲۵۱.۷ مگابایت در ثانیه رسید.

 

Maximum MB/s

Minimum MB/s

Average MB/s

Asus N552VW

348.3

251.7

317.5

Surface Book

846.7

206.4

632.9

Surface Pro 4

336.7

302.8

321.2

Asus Transformerbook T100TAL

100.1

74.4

89.5

Aspire Aspire E15

112.3

46.7

87.1

Aspire V15 Nitro

113.1

26.4

87.4

HP ENVY 15-K007NE

116.4

55.6

91.4

Microsoft Surface 3

115.9

74.5

101.2

iGreen Genesis Tab 3

203.8

148.6

153

ASUS ROG G551JM

294.7

185.8

263

HP Pavilion 15 P062

110

43.6

86.1

Asus Zenbook UX303L

426.6

344.3

388.9

Lenovo Flex 2

116.2

48.5

86.6

Lenovo Yoga 2 Pro

326.7

207.8

240.6

Lenovo ThinkPad Tablet 2

54.2

23.9

50.5

ET2321 INTH

190.2

23

138.5

Asus N550JV

107.5

18.3

80.5

Acer Aspire S7 2013

932.6

766.6

915.8

ترکیب دیسک سخت با SSD باعث می‌شود تا کاربر فضای ذخیره‌سازی کافی برای فیلم و محتوای چند رسانه‌ای خود داشته باشد و از طرفی بتواند سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای ضرروی خود را بر روی حافظه‌ی پر سرعت SSD ذخیره کند. به این ترتیب کاربر ترکیبی از سرعت بالا و فضای ذخیره‌سازی زیاد را در اختیار خواهد داشت.

باتری

طول عمر باتری یکی از مهمترین ویژگی‌های مورد نیاز لپ‌تاپ‌های مالتی مدیا است. اگر لپ‌تاپی را برای تماشای ویدیو، انجام بازی و کار‌های گرافیکی می‌خواهید پس ممکن است مدتی از روز را بدون در اختیار داشتن باتری تصمیم به تماشای فیلم یا بازی کردن بگیرید؛ به همین منظور ایسوس باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی را در این لپ‌تاپ به کار برده که به گفته‌ی خود کمپانی می‌تواند تا ۶ ساعت کار روزمره را دوام بیاورد.

باتری Asus N552

با این حال ما آزمایش اختصاصی خود را بر روی این لپ‌تاپ برای اندازه‌گیری عمر باتری انجام دادیم و نتایج جالبی بدست آوردیم. این لپ‌تاپ در استفاده‌ی وب‌گردی حدود ۵ ساعت دوام آورد. در آزمایش پخش مداوم ویدیو نیز از یک فایل ویدیویی با وضوح تصویر HD را آنقدر پخش کردیم تا شارژ دستگاه از ۱۰۰ درصد به صفر برسد در این حالت لپ‌تاپ ایسوس به لطف پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع شده با پردازنده‌ی Core i، مصرف انرژی بهینه‌ای داشت و ۴ ساعت و ۳۲ دقیقه فیلم پخش کرد. در نهایت در انجام بازی نیز لپ‌تاپ ایسوس تنها ۱ ساعت و ۷ دقیقه دوام آورد. در تکمیل آزمایش‌های تست باتری، نرم‌افزار Battery Eater را روی دستگاه اجرا کردیم و در این آزمایش نیز ۸۱ دقیقه دوام آورد. این آمار و ارقام برای لپ‌تاپ قدرتمندی که به پردازنده‌ی سری HQ مجهز شده است بسیار خوب به نظر می‌رسد. این پردازنده حداکثر ۴۵ وات انرژی مصرف می‌کند و از این بابت جزء پردازنده‌های پر مصرف و البته پر توان به شمار می‌رود.

جمع بندی

لپ‌تاپ مدل N552VW انتخابی مناسب برای علاقمندان مالتی‌مدیا است. این لپ‌تاپ به لطف صفحه‌نمایش ۱۵ اینچ 4K، اسپیکرهای قدرتمند و سیستم صوتی Bang & Olufsen تجربه‌ی لذت‌بخشی را در پخش فیلم و موسیقی و اجرای اپلیکیشن‌های سرگرمی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش 4K برای مطالعه‌ی متون و وب‌گردی عالی است. اگر اهل ویرایش تصاویر یا ویدیو باشید یا قصد دارید بازی‌های مختلف را بر روی لپ‌تاپ اجرا کنید، پردازنده‌ی قدرتمند و کارت گرافیک مستقل انویدیا، نیازهای شما را پوشش می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس Asus N552

با همه‌ی این ها با یک لپ‌تاپ ۲.۵ کیلوگرمی روبرو هستید که البته حمل همیشگی آن چندان آسان نیست. در  پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت لپ‌تاپ‌های  ایسوس، ایسر، لنوو، دل، مک‌بوک‌های اپل و سرفیس‌های مایکروسافت از دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید. 

نکات مثبت

  • بدنه‌ی فلزی باکیفیت
  • نمایشگر 4K از نوع IPS LCD
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • صدای خروجی عالی
  • صفحه‌کلید و تاچ‌پد خوب

نکات منفی

  • ضخامت و وزن زیاد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات