آموزش قدم به قدم اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اس‌اس‌دی در ps5
اگر قصد دارید حافظه کنسول خود را افزایش دهید، در این مقاله نحوه اضافه کردن حافظه ذخیره‌سازی به کنسول را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

حافظه ذخیره‌سازی پلی استیشن ۵ به‌خودی‌خود حافظه بسیار پرسرعت و دارای طرفیت مناسبی است اما اگر این حافظه پر شد و فضا برای نصب بازی‌های جدید نبود چه؟ خوشبختانه‌ راه‌های زیادی برای آزادسازی فضا در کنسول سونی وجود دارد که یکی از آن‌ها انتقال بازی‌های پلی استیشن ۵ به هارد اکسترنال است که در مقاله‌ای دیگر آن را کاملاً توضیح دادیم.

راه دیگر، اضافه کردن فضا به پلی استیشن ۵ است که شما حتی در خانه هم به‌راحتی می‌توانید با خرید SSD از نوع M.2 NVMe، حافظه پرسرعت کنسول خود را افزایش دهید.

انتخاب SSD مناسب برای پلی استیشن ۵

هنگام خرید حافظه ذخیره‌سازی SSD باید به یک سری نکات و پیش‌نیازهایی که سونی در نظر گرفته توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا نمی‌توان هر نوع SSD که خواستید را به کنسول اضافه کنید. این پیش‌نیاز‌ها در پایین آمده است:

توضیحات اتصال: PCI-Express Gen4x4

ظرفیت حافظه: از ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت

فرم فاکتور: ۲۲۳۰، ۲۲۴۲، ۲۲۶۰، ۲۲۸۰ یا ۲۲۱۱۰

طول: ۳۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰ یا ۱۱۰ میلی‌متر

عرض: تا ۲۵ میلی‌متر

ضخامت: کمتر از ۱۱٫۲۵ میلی‌متر (کمتر از ۸ میلی‌متر از بالا و کمتر از ۲٫۴۵ میلی‌متر از پایین)

سرعت خواندن اطلاعات: ۵٫۵۰۰ مگابایت‌برثانیه یا سریع‌تر

اکنون بسیاری از SSD‌های M.2 از پیش‌نیازهای یادشده بهره می‌برند و جای نگرانی نیست اما حواستان باشد که به اشتباه چیزی نخرید. هنگام انتخاب SSD سعی کنید مدلی را بخرید که دارای هیت سینک است و اگر آن را ندارد، حتماً به‌صورت جداگانه هیت سینکی برای آن تهیه کنید.

اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵

کنسول را خاموش و تمام سیم‌های متصل به آن را جدا کنید. اگر قبل از این کار در حال بازی کردن بودید، اجازه دهید دستگاه خنک شود و دمای آن به دمای محیط برسد. سپس آن را روی سطح صاف (نه سخت) قرار دهید تا در چند مرحله SSD را به آن اضافه کنیم.

  • ابتدا ۲ طرف کنسول را مانند شکل زیر با دست بگیرید. سپس به‌آرامی آن را از سمت راست (نقطه A) به طرف بالا کشیده و با دست چپ آن را به سمت چپ (نقطه B) بکشید تا پنل جلویی کنسول باز شود.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • اکنون باید محفظه SSD را مشاهده کنید که دارای پوشش سفیدرنگی است. پیچ آن را با پیچ‌گوشتی هم‌سایز آن باز کنید تا پوشش آن برداشته شود.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • در زیرپوشش پیچ و مهره‌ای برای محکم کردن SSD در آخرین جایگاه وجود دارد. آن را باز کنید و متناسب با سایز SSD خود، مهره را در یکی از محل‌های مشخص‌شده قرار دهید.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • اکنون باید SSD را که قبلاً هیت سینک نیز به آن متصل شده است درون کنسول قرار دهید. سعی کنید این کار را به‌آرامی انجام دهید و پین‌های SSD کاملاً درون‌ اسلات‌ها قرار بگیرند. اگر چنین اتفاقی نیفتد و شما هم پوشش SSD را ببندید، ممکن است دستگاه و حافظه ذخیره‌سازی جدید دچار آسیب شوند.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • پیچ‌ها را روی مهره محکم کنید تا SSD به‌خوبی در جای خود قرار بگیرد.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • سپس پوشش SSD را روی آن قرار دهید و با پیچ‌گوشتی پیچ آن را محکم کنید.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • در نهایت کاور اصلی دستگاه را به‌آرامی و همان‌طور که باز کرده بودید، ببندید. پس از جا زدن کاور، باید صدای کلیکی ناشی از اتصال درست کاور به بدنه را بشنوید.
اضافه کردن SSD به پلی استیشن ۵
  • اکنون SSD جدید به کنسول اضافه شده است که بعد از روشن کردن دستگاه، پیغام‌هایی مبنی‌بر فرمت کردن SSD و تبدیل آن به استانداردهای کنسول را خواهید دید که پس از انجام این کار، حافظه پرسرعت کنسول پلی استیشن ۵ افزایش خواهد یافت.
فرمت SSD جدید در پلی استیشن ۵
فرمت SSD جدید در پلی استیشن ۵

اضافه کردن SSD به کنسول پلی استیشن ۵ کار بسیار راحتی است که نیاز به دانش فنی خاصی نیز ندارد، تنها باید کمی مراقب باشید و با قطعات حساس به‌آرامی برخورد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات