گزارش نشست تسکو؛ برند تسکو گیم برای رقابت با Razer راهی بازار می‌شود

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
رونمایی تسکو از تسکو گیم
تسکو در خلال نشستی با اهالی رسانه، اهداف برند جدید تسکو گیمینگ را به‌صورت مختصر شرح داد؛ برندی که می‌خواهد با بزرگان بازار رقابت کند.
تبلیغات

برند ایرانی تسکو (TSCO) طی نشستی که با حضور جمال جعفری، مدیرعامل شرکت و سعید حسینی، معاونت گیم (بنیان‌گذار لیون کامپیوتر) در حضور رسانه‌های معتبر برگزار شد، برند جدید تسکو تحت عنوان «تسکو گیم - TSCO Game» را معرفی کرد.

تسکو گیم با هدف مرتفع‌کردن نیاز گیمرهای ایرانی، و همچنین ورود به بازار ۱۷۹ میلیارد دلاری صنعت گیم، محصولاتی چون کیس، هدست، ماوس، کیبورد و ماوس‌پد را روانه بازار خواهد کرد.

تسکو گیم تاکید ویژه‌ای بر کیفیت دارد و به‌گفته مدیرعامل شرکت، محصولات این برند از قطعاتی یکسان و مشابه با دیگر برندهای مطرح بازار ازجمله Razer استفاده می‌کنند و ازنظر کیفی نیز در سطحی مشابه با آن‌ها قرار می‌گیرد. وی همچنین اشاره کرد که برای صحت‌سنجیِ این ادعا کافی است محصولات این برند را دردست بگیرید.

معاونت گیم مجموعه، سعید حسینی اعلام کرد که محصولات برند تسکو گیم چه ازنظر کیفی، چه از نظر پشتیبانی، محصولاتی متفاوت از برند TSCO خواهند بود و حتی گیمرها می‌توانند در روند تولید محصولات جدید دخالت و نظرات خود را اعمال کنند.

محصولات دو برند تسکو و تسکو گیم متفاوت از یکدیگر هستند

درحقیقت تسکو گیم درنظر دارد تا رویه‌ای متفاوت از سایر برندها را ایجاد کند و دراین مسیر حساب ویژه‌ای نیز روی کمک گیمرها و همراهی آن‌ها کرده است. حسینی همچنین درادامه اعلام کرد که اشتباهات پیشین برند تسکو را پای تسکو گیم نگذاریم و این برند با درس از مشکلات گذشته، درنظر دارد تا مجدداً در بازار لوازم جانبی کامپیوتر کشور، چه برای مشتریان خانگی و تجاری، چه برای گیمرها، روند اعتماد‌سازی را دوباره طی گذر زمان انجام دهد.

لوگو TSCO پس زمینه مشکی طرح سفید غرفه تسکو الکامپ ۲۶

برند تسکو گیم ازنظر قیمت‌گذاری، روندی متفاوت از تسکو را طی می‌کند؛ چرا که این مجموعه باور دارد قیمت‌گذاری اقتصادی و حاشیه سود پایین به جایگاه برند ضربه می‌زند و ذهنتی منفی درباره کیفیت و دوام محصول در ذهن کاربر ایجاد می‌کند.

روند طراحی و تولید تسکو

به‌ادعای مدیرعامل تسکو، این شرکت صرفاً یک سفارش‌دهنده نیست و بخش R&D به‌مدیریت آقای شاکر، در روند تولید نقش دارد. به گفته جمال جعفری، تسکو در محصولات مختلف، بخش‌هایی چون نرم‌افزار، بورد، قالب بدنه و حسگر را تغییر می‌دهد که این کار نقش آن‌ها را از یک سفارش‌دهنده OEM فراتر می‌برد.

تسکو محصولات خود را به‌صورت OEM خریداری نمی‌کند

به‌ادعای تسکو، تغییراتی که توسط این شرکت در محصولات OEM صورت می‌گیرد، درنهایت باعث تغییر محصول اصلی و فروش آن توسط شرکت مبدا در کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌شود؛ اما تسکو نمی‌تواند ادعایی برای مالکیت تغییرات داشته باشد؛ چراکه تحریم‌ها چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهد.

سالن سفید در غرفه تسکو الکامپ ۲۶

البته به‌نظر می‌رسد که خود تسکو نیز مشکل چندانی با این موضوع ندارد و حتی بااینکه کدِ نرم‌افزارهای آن‌ها به‌همراه امضای TSCO در سورس آن توسط شرکت‌های اروپایی استفاده می‌شوند، همچنان اقدامی از سوی این شرکت صورت نمی‌پذیرد.

خبری از حمایت دولت نیست

مدیرعامل تسکو همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت‌های دولت و حجم تسهیلات گفت:

ما چه در این دولت، چه در دولت پیشین برنامه‌ای برای حمایت از تولید نداریم. اگر هم تسهیلاتی درنظر بگیرند، نرخ سودی برابر با دیگر بانک‌ها دارد و عملاً تفاوتی میان تسهیلات مصوب و بانک دیده نمی‌شود.
- جمال جعفری

تسکو مخالف ممنوعیت واردات است و به بازار رقابتی علاقه دارد

او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

بارها صحبت درباره ممنوعیت واردات ماوس و کیبورد پیش‌آمده است که ما از تحقق چنین موضوعی جلوگیری کردیم. نباید مشتری را به خرید محصول ایرانی مجبور کنیم بلکه باید کیفیت چنین اتفاقی را رقم بزند.
- جمال جعفری

با این‌حال تسکو میزان رضایت مشتری از محصولات تسکو را بالغ‌بر ۸۵ درصد اعلام می‌کند که ادعایی بزرگ محسوب می‌شود؛ این ادعا درحالی مطرح می‌شود که سبد محصولات تسکو را بیش‌از ۴۶۰ محصول مختلف تشکیل می‌دهد.

سهم تسکو از بازار لوازم جانبی کامپیوتر

جمال جعفری در انتهای نشست، اشاره‌ای نیز به سهم ۱۰ تا ۱۱ درصدی تسکو از بازار لوازم جانبی کامپیوتر کرد. وی همچنین سهم تسکو از بازار ماوس و کیبورد را به‌ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد اعلام کرد.

تسکو گیم به‌عنوان برندی نوظهور، راه سختی را برای رقابت با دیگر برندهای بازار درپیش دارد و عملکرد ضعیف در گذشته، همچنان گریبان‌گیر این برند است. شاید بتوان برگ برنده اصلی تسکو گیم برای فروش بیشتر را قیمت رقابتی و خدمات پس‌ازفروش آن دانست؛ جایی که برندهای خارجی تقریباً حرفی برای گفتن ندارند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات