محبوبیت بازی‌های قدیمی عامل تأخیر نینتندو سوییچ ۲ است؟

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
کنسول نینتندو سوییچ / Nintendo Switch در دست درحال اجرای بازی زلدا
فروش بالای کنسول بازی دستی نینتندو نشان می‌دهد بسیاری همچنان شیفته‌ی بازی‌های قدیمی هستند.
تبلیغات

بلومبرگ گزارش می‌دهد که نینتندو احتمالاً عرضه‌ی کنسول بازی سوییچ ۲ را تا سال ۲۰۲۵ به تأخیر بیندازد. به‌گفته‌ی برخی ناشران، کنسول بازی نینتندو قرار بود اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود اما ظاهراً به‌دلیل محبوبیت کنسول نینتندو سوییچ و بازی‌هایش، عرضه‌ی نسل جدید به تعویق افتاده است.

ظاهراً نینتندو به برخی ناشران بازی گفته است که نینتندو سوییچ ۲ تا ماه مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) عرضه نخواهد شد. نسل فعلی کنسول بازی نینتندو از تقریباً هفت سال پیش در بازار حضور دارد و بیش از ۱۳۹ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است.

بازی‌هایی مانند Legend of Zelda و Mario Kart 8 Deluxe که بیش از ۶۰ میلیون نسخه‌ از آن‌ها به‌ فروش رفته است، تأثیر زیادی در محبوبیت نینتندو سوییچ داشته‌اند.

کنسول بازی دستی نینتندو نسبت به رقبایش درخشان‌تر عمل کرده و ارزش سهام نینتندو را به بالاترین حد در تاریخ خود رسانده که بخشی از آن به دلیل پایین‌تر بودن قیمت کنسول بازی این شرکت نسبت‌ به قیمت پلی استیشن و قیمت ایکس باکس است.

نینتندو در سال ۲۰۲۴ بازی‌های نسبتاً کمی را برای سوییچ منتشر خواهد کرد که برخی تحلیلگران آن را نشانه‌ای از دورخیز این شرکت برای عرضه‌ی نسل بعدی سوییچ می‌دانند. احتمالاً شرکت ژاپنی طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از کنسول جدیدش ارائه خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات