زومجی: سیر تحولی کنترلر‌های بازی : نینتندو (Nintendo)

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نینتندو با آن کنسول‌ها و بازی‌های نوستالژی و خاطره‌انگیزش را کمتر کسی پیدا می‌شود که نشناسید یا خاطره‌ای با آن نداشته باشد. این شرکت از دیرباز مهد ماریو و بازی‌های زیبای زیادی بوده است. زومجی در مقاله‌ای، نگاهی به سیر تحول کنترلرهای بازی این شرکت داشته است.
تبلیغات

نینتندو در سال ۱۸۸۹ توسط فوساجیرو یامااوچی در شهر کیوتو ژاپن تاسیس شد. فعالیت اولیه این کمپانی ساخت کارت‌های بازی دست‌ساز بود که بعد‌ها به فعالیت‌هایی مثل طراحی تاکسی و هتل هم گسترش یافت. ولی در سال ۱۹۷۰ این کمپانی ژاپنی تمام فعالیت‌های خود را کنار گذاشت و به صنعت در حال رشد بازی‌های رایانه‌ای پیوست. این تصمیم آغازگر دورانی موفقیت آمیز برای این شرکت ژاپنی بود که به سبب آن امروزه نینتندو گران قیمت‌ترین شرکت بازی‌سازی از لحاظ سود سهام شناخته می‌شود و همچنین سومین شرکت با‌ارزش در کل ژاپن است. اکثریت گیمر‌های ایرانی نینتندو را با بازی‌های مشهور سری سوپر ماریو می‌شناسند و اکثر قریب به اتفاق آنها خاطرات زیادی با این بازی دارند. ولی نینتندو محدود به بازی‌سازی نیست و کنسول‌های این شرکت هم در سراسر جهان و به خصوص کشور‌های شرق آسیا بسیار پر‌طرفدار هستند.

برای مطالعه ادامه مقاله به زومجی مراجعه کنید

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات