پیکسل بادز پرو معرفی شد: اولین هدفون گوگل با فناوری حذف نویز فعال (ANC)

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
هدفون ۱۹۹ دلاری گوگل از صدای فضایی برای گوشی‌های پیکسل پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

یکی از خبرهای بزرگ رویداد امشب گوگل، اضافه شدن هدفون بی سیم جدیدی به سبد محصولات این شرکت است. پیکسل بادز پرو درواقع اولین هدفون تمام بی‌سیم اهالی مانتن ویو با پشتیبانی از حذف نویز فعال (Active Noise Cancelation) به‌شمار می‌رود که از ویژگی صدای فضایی یا spatial audio نیز پشتیبانی می‌کند. البته گوگل در خلال رونمایی از محصول جدید اعلام که ویژگی صدای فضایی به صورت انحصاری دراختیار گوشی‌های سری پیکسل خواهد بود و با دستگاه‌های دیگر شرکت‌ها سازگار نیست. اما حذف نویز و صدای سه‌بعدی تنها ویژگی پیکسل بادز پرو نیست.

گوگل در هدفون تمام بی‌سیم جدید خود از تراشه‌ای جدید متشکل از ۶ هسته پردازنده صوت استفاده کرده است که از الگوریتم‌های اختصاصی گوگل برای پردازش صدا استفاده می‌کند. به گفته گوگل تمامی جوانب هدفون پیکسل بادز پرو شامل حذف نویز فعال و دیگر ویژگی‌ها تماما در داخل این شرکت و توسط مهندسان گوگل توسعه پیدا کرده است.

ویژگی جدیدی با نام Volume EQ با کم و زیاد کردن صدا، صدای زیر، وسط و بم را نیز تنظیم می‌کند تا در هر حجم صدایی از پروفایل صوتی مطلوبی بهره ببرید. همچنین با استفاده از کنترل‌های لمسی می‌توانید موسیقی را پخش یا متوقف کنید، ترک را عوض کنید، صدا را کم یا زیاد کنید و ویژگی حذف نویز فعال را روشن یا خاموش کنید. همانند دیگر پیکسل بادزها، پیکسل بادز پرو نیز از گواهی IPX4 پشتیبانی می‌کند و از این بابت در زمان ورزش و تعرق نگرانی نخواهید داشت.

پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل

به باور گوگل وجود تفاوت در حفره گوش افراد می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از هدفون را نیز ارائه دهد. این شرکت اعلام کرد که حتی با وجود بررسی و اسکن گوش هزاران نفر و قرار دادن سری پلاستیکی در اندازه‌های مختلف، همچنان این امکان وجود دارد که از تجربه تمام عیار هدفون بهره‌مند نشوید.

بنابراین غول جستجوی جهان برای جل این مشکل ابزاری با نام Silent Seal را معرفی کرده است که سبب می‌شود تا پیکسل بادز پرو بسته به شکل حفره گوشتان، صدای خروجی و شدت ویژگی حذف نویز فعال را تغییر دهد؛ به گفته گوگل این ویژگی با پایش سطح فشار درون کانال گوشتان، تغییرات مختلف را برای راحتی هرچه بیشتر شما در زمان استفاده از پیکسل بادز، اعمال می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هدفون‌های امروزی باید به آن مجهز باشند، امکان استفاده روی چند دستگاه است؛ به‌طوری‌که به سرعت بتوانید روی دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ جابه‌جا شوید. پیکسل بادز پرو نیز از ویژگی مشابهی استفاده می‌کند که البته دامنه دستگاه‌های آن به دو مورد (شامل آیفون و تلویزیون) محدود است.

همچنین گوگل امکان فراخوانی دستیار صوتی خود را نیز فراهم کرده است تا بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی هوشمند خود، از این دستیار هوشمند استفاده کنید. خوشبختانه ویژگی ترجمه هم‌زمان در هدفون تمام بی‌سیم پیکسل بادز پرو وجود دارد و کاربران می‌توانند از ترجمه هم‌زمان ۴۰ زبان برخوردار شوند.

پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل
پیکسل بادز پرو گوگل

یکی دیگر از ویژگی‌های پیکسل بادز پرو، قابلیت Transparency Mode است که با استفاده از آن می‌توانید صدای محیط بیرون را نیز در حین گوش فرا دادن به موسیقی، بشنوید. از این رو به‌راحتی خواهید توانست هم‌زمان با استفاده از هدفون، با افراد پیرامون خود نیز صحبت کنید.

گوگل در پیکسل بادز پرو از فناوری انتقال صدا ازطریق استخوان نیز استفاده کرده است تا بتوان حتی در شلوغ‌ترین محیط‌ها نیز مکالمه صوتی مناسبی داشته باشید. همچنین به‌واسطه پوشش شبکه‌ای قرار گرفته روی میکروفون‌ها، باد نیز تأثیری روی کیفیت صدای شما نخواهد داشت. درحال‌حاضر نمی‌توان از عملکرد درست این ویژگی مطمئن بود بنابراین قضاوت درباره آن را به آینده موکول می‌کنیم.

در زمینه عمر باتری نیز اهال مانتن‌ویو وعده استفاده ۷ ساعته با یک‌بار شارژ در زمان فعال بودن ویژگی حذف نویز فعال را داده است. با خاموش کردن ANC عمر باتری به ۱۱ ساعت افزایش پیدا می‌کند که تقریباً ۲ برابر بیشتر از نسل قبل به‌شمار می‌رود. درحقیقت حتی با روشن کردن ویژگی ANC نیز همچنان از ۲ ساعت عمر باتری بیشتری در مقایسه با دو پیکسل بادز قبلی دریافت خواهید کرد.

برای شارژ پیکسل بادز پرو می‌توانید از کیس آن استفاده کنید که مشابه نسل قبل از ویژگی شارژ بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از کیس دستگاه می‌توانید تا ۱۳ ساعت دیگر به عمر باتری دستگاه اضافه کنید. با استفاده از شارژ سریع نیز می‌توانید با قرار دادن ۵ دقیقه‌ای پیکسل بادز درون کیس خود، تا یک ساعت و با حذف نویز فعال به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید.

پیش‌فروش پیکسل بادز پرو با قیمت ۱۹۹ دلار و در رنگ‌های قرمز مرجانی، سبز لیمویی، مشکی زغالی و آبی مه‌آلود از ۳۱ خرداد آغاز خواهد شد و احتمالاً عرضه عمومی آن نیز در روز ۷ تیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات