تسلا، آمازون و سامسونگ به جمع مخالفان خرید آرم توسط انویدیا پیوستند

تسلا، آمازون و سامسونگ به جمع مخالفان خرید آرم توسط انویدیا پیوستند

سامسونگ، آمازون و تسلا هم به جمع شرکت‌های مخالف تصاحب آرم توسط انویدیا پیوستند و شکایت خود را به کمیسیون مبادلات فدرال تسلیم کردند.

بر اساس گزارش WCCFtech، تسلا، آمازون و سامسونگ الکترونیکز به جمع مخالفان تصاحب آرم توسط انویدیا پیوسته و شکایت خود را به کمیسیون مبادلات فدرال (FTC) ارائه کرده‌اند. انتظار می‌رود FTC نتیجه بررسی‌های انجام‌شده را طی هفته‌های آینده اعلام کند.

انویدیا سال گذشته برای خرید شرکت بریتانیایی آرم با مالک فعلی آن یعنی سافت‌بانک، روی مبلغ ۴۰ میلیارد دلار به توافق رسیده بود. پس از آن، چند شرکت بزرگ دنیای فناوری از جمله گوگل، مایکروسافت و کوالکام به این توافق واکنش نشان دادند و نارضایتی خود از فروش آرم به انویدیا را به نهادهای تنظیم مقررات آمریکا اعلام کردند.

این شرکت‌ها ادعا کرده بودند که با توجه به نقش حیاتی و زیربنایی آرم در دستگاه‌های دیجیتال، فروش این برند به انویدیا ضربه بزرگی به رقابت در بازار می‌زند و امتیازی جبران‌نشدنی در اختیار انویدیا قرار می‌دهد. در واقع کوالکام به‌عنوان شرکتی که اتکای زیادی روی تراشه‌های طراحی‌شده توسط آرم دارد، اولین موج اعتراضات علیه پروژه تصاحب آرم را کلید زد که بعدا با همراهی گوگل و مایکروسافت همراه شد.

مایکروسافت و گوگل برای تولید گجت‌ها و دستگاه‌هایشان به پردازنده‌های طراحی‌شده با تکنولوژی‌های آرم اتکا دارند و به همین دلیل، ایده مالکیت آرم توسط انویدیا را برای آینده کسب‌وکار خود تهدید قلمداد می‌کنند.

شاید نام آمازون بیشتر به‌عنوان خرده‌فروشی آنلاین با سرویس‌دهی جهانی مطرح شده باشد؛ اما این شرکت گجت‌های مختلفی همچون اسپیکر هوشمند الکسا را توسعه داده که از طراحی آرم بهره‌مند است. از سوی دیگر، نقطه اتکای سرویس‌های وب آمازون (AWS) نیز بر پایه طراحی آرم بنا شده است و از هسته‌های Neoverse آرم برای پردازنده‌های بخش محاسبات کلاد این سرویس استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین نگرانی تسلا را شاید بتوانیم پردازنده‌های +HW 3.5 برای خودروهای ساخت این شرکت بدانیم. تراشه‌های مذکور، مسئولیت مدیریت سیستم‌های آن‌بورد و مهم‌تر از آن، بخش سیستم‌های خودران خودروهای تسلا را به عهده دارند. این تراشه‌ها از معماری آرم در پردازنده مرکزی و پردازش‌های گرافیکی خود استفاده می‌کنند و همین مسئله، آرم را به یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری تسلا تبدیل می‌کند.

پرونده تصاحب آرم توسط انویدیا، تنها توسط نهادهای مربوطه در آمریکا مورد بررسی قرار نگرفته و بریتانیا نیز این مسئله را از جنبه تهدید امنیت ملی زیر ذره‌بین قرار داده است. بر اساس گزارش‌های تأییدنشده، به نظر می‌رسد هواوی هم چندان راغب به انجام این معامله نیست و بنابراین پای مقامات چین به این مسئله باز شده است.

اخیرا گزارش‌هایی از منابعی مثل The Financial Times ،Reuters و ArsTechnica منتشر شد که مبلغ این تصاحب را ۵۴ میلیارد دلار قید کرده بود؛ اما انویدیا به‌صورت رسمی این ادعاها را رد و به همان ۴۰ میلیارد دلار اشاره کرده است.

فکر می‌کنید اعتراضات صورت‌گرفته به خریداری شدن آرم توسط انویدیا، می‌تواند باعث لغو شدن این توافق شود؟

منبع wccftech

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده