تریدر بخت‌برگشته ۹۰ درصد از دارایی خود را برای خالق بیت‌کوین ارسال کرد

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سکه بیت کوین / Bitcoin از نمای نزدیک
اشتباه هولناک یکی از هولدرهای بیت کوین باعث شد حجم زیادی از دارایی او به کیف پول ساتوشی ناکاموتو انتقال یابد.
تبلیغات

یکی از هولدرهای بیت کوین در اقدامی عجیب و سهل‌انگارانه، به‌اشتباه ۹۰ درصد از دارایی رمزارزی خود را به یکی از آدرس‌های مرتبط با ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناخته‌ی بیت کوین، ارسال کرد.

بر اساس گزارش Arkham Intelligence، فردی ناشناس در تلاش برای انجام عملیات Ordinal روی توکن PUPS، اشتباه بزرگی مرتکب شد و تقریباً کل موجودی کیف پول خود، یعنی بیش از ۷٬۰۰۰ دلار بیت کوین را به یکی از آدرس‌های ساتوشی ناکاموتو فرستاد.

اصطلاح Ordinal در واقع همان NFT‌-های شبکه‌ی بیت کوین هستند که اطلاعات اضافی را مستقیماً روی ساتوشی‌ها (واحد کوچک‌تر بیت کوین) ثبت می‌کنند. در این‌ مورد خاص، به‌نظر می‌رسد کاربر بدشناس، برای دریافت توکن PUPS نیاز به سوزاندن (فرستادن توکن به آدرس غیرقابل بازیابی) یک Ordinal داشته است.

اطلاعات تراکنش بیت کوین
Arkham Intelligence

PUPS میم‌کوینی بر بستر بیت کوین است که با الهام از تصویر عروسک میمون کلاه به‌سر، طراحی شد و با استاندارد BRC-20 کار می‌کند.

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، از زمان انتشار وایت‌پیپر در سال ۲۰۰۸ و راه‌اندازی شبکه‌ در سال ۲۰۰۹، ناشناس باقی مانده است. آدرس‌ کیف‌های پول‌ او حاوی مقادیر قابل توجهی بیت کوین هستند که سال‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

تراکنش اشتباه و ارسال رمزارز به کیف پول ساتوشی ناکاموتو، بار دیگر بحث‌ها را درمورد هویت او و سرنوشت بیت کوین‌های ذخیره‌شده در کیف‌های پولش داغ کرد. به‌هرحال هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بیت کوین‌های ارسال‌شده در این حادثه، قابلیت جابه‌جایی یا خرج کردن داشته باشند و به‌احتمال زیاد، همچنان راکد باقی خواهند ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات