ورشکستگی جنسیس؛ ۳ میلیارد دلار به مردم برگردانده می‌شود

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
لوگو پلتفرم وام دهی کریپتو جنسیس
جنسیس، یکی از پلتفرم‌های ورشکسته‌ی وام‌دهی رمزارز، سه میلیارد دلار را به مشتری‌های ضررکرده‌ی خود برمی‌گرداند.
تبلیغات

جنسیس گلوبال، یکی از اکوسیستم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال، مجوز دادگاه را برای بازپرداخت حدود سه میلیارد دلار وجه نقد و رمزارز به مشتریان خود در جریان فرایند تسویه‌ی ورشکستگی دریافت کرد. گروه ارز دیجیتال DCG، مالک جنسیس گلوبال، هیچ سودی از این ورشکستگی دریافت نخواهد کرد.

DCG استدلال کرده بود که جنسیس نباید بیش از ارزش دارایی‌های رمزارز در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۲) یعنی زمان اعلام ورشکستگی، به مشتریان و طلبکاران خود پرداخت کند.

قیمت ارزهای دیجیتال از زمان اعلام ورشکستگی جنسیس شدیداً افزایش یافته است و DCG و جنسیس در مورد اینکه چه کسی باید از این افزایش قیمت سود ببرد، اختلاف‌نظر داشتند.

برای مثال، قیمت بیت‌کوین در بهمن ۱۴۰۲، ۲۱,۰۸۴ دلار بود، در حالی که قیمت فعلی آن حدود ۶۷,۰۰۰ دلار است.

قاضی لین با رد اعتراض DCG گفت جنسیس باید قبل از اینکه بتواند به DCG پولی پرداخت کند، به بسیاری از طلبکاران دیگر، از جمله رگولاتوری‌های مالی که ۳۲ میلیارد دلار مطالبه کرده‌اند، پول پرداخت کند.

جنسیس در صورت امکان، حقوق مشتریان خود را با رمزارز بازپرداخت می‌کند، اما به اندازه‌ی کافی رمزارز برای بازپرداخت کامل بدهی خود ندارد.

جنسیس در اسفند ۱۴۰۲ تخمین زده بود که بسته به نوسانات قیمت در آینده، قادر خواهد بود تا ۷۷ درصد از ارزش مطالبات مشتریان خود را بازپرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات