برچسب‌زنی سایت‌های مورد علاقه در گوگل کروم

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
اگر تعداد سایت‌های مورد علاقه‌ای که در برنامه مرورگر خود اضافه کرده‌اید سر به فلک می‌کشند، اگر یافتن موارد مورد علاقه‌تان با سردرگمی‌ همراه شده و اگر به‌دنبال سادگی و سهولت یافتن موارد مورد نظر خود هستید این مقاله را میهمان زومیت باشید تا به چشم‌ برهم‌ زدنی‌ ترفند برچسب‌زنی موضوعی سایت‌های مورد علاقه در کروم را با هم از نظر بگذرانیم.
تبلیغات

اینترنت شبکه‌ای است که می‌توان هر روزه در آن سایت‌های جالب و به درد بخوری را پیدا کرد. مخصوصاً اگر علاقه شخصی یا شغلی‌تان ایجاب می‌کند تا سایت‌ها را به صورت موضوعی کندوکاو کنید مسلماً یافتن موارد دلخواه آن هم در طبقه‌بندی‌های گوناگون می‌تواند پس از مدتی کار دشواری شود. اینجا است که افزونه‌ی Bookmark Tagger به کارمان می‌آید.

به کمک این افزونه‌ی ساده می‌توانید به هر یک از پیوندهایی که در فهرست علاقمندی‌های خود جمع‌آوری کرده‌اید، برچسب‌های موضوعی زده و بعداً راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید. مثلاً اگر برای تحقیق دانشگاه سایت‌هایی را با موضوع تغییرات آب‌وهوایی پیدا کردید، می‌توانید برچسب‌هایی نظیر «دانشگاه»، «تحقیق» و«آب‌وهوا» را به آن‌ها چسبانده و بعداً در زمان نگارش مقاله به‌سادگی به این لینک‌ها دسترسی یابید.

نصب

برای نصب این افزونه لازم است تا به فروشگاه برنامه‌های کاربردی گوگل یا همان Chrome Web Store خودمان سری بزنید و Bookmark Tagger را در بین موارد گوناگون موجود یافته و نصب کنید. پس از این مرحله می‌توانید پیوندهایی را که تازه ثبت می‌کنید و هم پیوندهای قبلی را برچسب‌زنی کنید.

لینک دانلود افزونه Bookmark Tagger از فروشگاه Chrome Web Store

برچسب‌زنی پیوندهای تازه

اگر به صفحه‌ی وب بدردبخوری رسیدید که ارزش ثبت کردن دارد، روی نشانه‌ی Bookmark Tagger کلیک کنید و برچسب‌های مورد نظر خود را وارد و آن را ثبت کنید.

برچسب‌زنی پیوندهای پیشین

اگر مایل باشید تا مواردی که پیش‌تر به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کرده‌اید را برچسب بزنید باید ابتدا روی نشانه‌ی افزونه‌ی Bookmark Tagger راست کلیک زده و به گزینه Options بروید. در سمت راست صفحه، روی عنوان Import Bookmarks کلیک زده و تأیید کنید که مایل به انجام این کار هستید.

استفاده از افزونه‌ی Bookmark Tagger

chrome-bookmark-tagging-3

حالا اگر به‌دنبال برچسب خاصی هستید و باید فردا مقاله‌تان را به استاد تحویل دهید، وقت استفاده از Bookmark Tagger فرا رسیده است. برای این کار کافی است تا دستور {برچسب} bt, را وارد کنید. اگر تنها یک وب سایت با دستور شما مطابقت داشته باشد آن را بلافاصله در صفحه مرورگر خواهید دید و در صورتی که موارد مربوطه چندین سایت گوناگون باشند، یک فهرست از آن‌ها نمایش داده می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها مورد مد نظر خود را انتخاب و مشاهده کنید.

chrome-bookmark-tagging-4

اگر فکر می‌کنید لازم است تا پیوند یا برچسب‌های متناظر با آن را ویرایش کنید، می‌توانید تمامی‌این کارها را در یک‌ جا به انجام برسانید. کافی است از نشانه‌ی مداد کوچک و خاکستری رنگی که در کنار هر یک از پیوندها وجود دارد استفاده کنید. درصورتی که تمایل به حذف پیوندی داشتید تنها کافی است از علامت ضربدر که همانجا است کمک بگیرید.

گرچه برچسب‌زنی مفهوم تازه‌ای نیست و پیش‌تر آن را در سرویس‌های گوناگونی همچون انواع سیستم‌های مدیریت محتوا، برنامه یادداشت برداری اورنوت و غیره دیده‌ایم، Bookmark Tagger توانسته کاربرد هوشمندانه‌ای برای این مفهوم یافته و به خوبی این ایده را به کار گیرد.

قول می‌دهیم برچسب‌زنی لینک‌های مورد علاقه از طبقه‌بندی کردن آن‌ها در پوشه‌های تودرتوی متوالی ساده‌تر بوده و معقولانه‌تر خواهد بود. شما هم اگر‌ترفند دیگری برای این منظور می‌دانید آن را با زومیت و زومیتی‌ها در میان بگذارید، بسم‌الله...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات