شایعات پیرامون معرفی اویستا رنگ حقیقت گرفت و نمونهی مفهومی کوپهی بیوک در خلال کنفرانس جنرال موتورز معرفی شد. اویستا در نمایشگاه خودروی دیترویت به قدری درخشید که سایر محصولات بیوک به چشم نیامدند.
اویستا کوپهی دودربی است که به پیشرانهی ۳ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری و محور محرک در عقب، مجهز است. این خودرو از پلتفرم آلفا جنرال موتورز بهره میبرد که پیشتر در خودروهای شورولت کامارو، کادیلاک ATS و CTS به کار رفته است. اگر اویستا به تولید برسد، این خودرو تبدیل به اولین نمونهی دیفرانسیل عقب بیوک از زمان عرضهی شاسی بلند رِینیر میشود. آخرین کوپهی بیوک، ریویرا است که در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه شد.
بیوک اویستا از جعبه دندهی ۸ سرعتهی خودکار برای انتقال قدرت بهره میبرد و سیستم تعلیق کنترل مغناطیسی کیفیت سواری جنرال موتورز که پیشتر عملکرد بالای خود را نشان داده بود، وظیفهی جذب ارتعاشات مسیر را بر عهده دارد. در بخش مصرف سوخت نیز مهندسان جنرال موتورز به کمک تکنولوژیهای غیرفعالسازی سیلندر و استارت-استاپ (خاموش کردن خودرو هنگام توقف کامل و روشن کردن مجدد آن)، سعی بر بهینهسازی بیشتر این بخش دارند.
اویستا از زبان طراحی مشابه اَونیر بهره میبرد که در نمایشگاه دیترویت سال گذشته معرفی شده است. برایان نِسبیت مدیر اجرایی طراحی بیوک در این خصوص گفت:
در خطوط بدنهی اویستا سادگی خاصی نهفته است که نشان از عملکرد بالای خودرو در کنار زیبایی فوقالعادهی بیوک دارد. این خودرو جهت ارائهی تجربهی بینظیر طراحی شده است.
طبق گفتههای نسبیت، طراحی اویستا از نمونهی مفهومی وایلدکت ۱۹۵۴ بهره میبرد که توسط سلایق روز بازسازی شده است.
از دیرباز نام بیوک با راحتی سرنشینان گره خورده است. اویستا نیز در همین راستا از کابین مخصوصی بهره میبرد که عایقسازی زیادی در زمینهی عدم ورود هوا و صدای محیط بیرون به آن انجام گرفته است. نمایشگر بزرگی هم در برابر راننده تعبیه شده است تا اطلاعات لازم برای وی به نمایش درآید.
در مراسم معرفی بیوک اویستا تمامی مسئولین رده بالای جنرال موتورز حضور داشتند. بیوک با معرفی اویستا سعی در بازگشت به روزهای باشکوه گذشته دارد. طبق گفتهی یکی از مسئولین جنرال موتورز، این شرکت هنوز برنامهای برای تولید این خودرو ندارد، اما محصولی مشابه اویستا در آینده تحت برند بیوک عرضه خواهد شد.
کلیهی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحهی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.