خودروسازان معتقدند فعلا دستیابی به استاندارد یورو 6 امکان‌پذیر نیست

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حتما بارها عبارت سوخت یا بنزین یورو ۴ به گوشتان خورده و همانطور که می‌دانید چند وقتی است این موضوع در بازار داخلی نیز جدی گرفته می‌شود. اما صنعت خودروی دنیا دنبال دستیابی به استاندارد یورو ۶ است که به اعتقاد خودروسازان مشهور در حال حاضر این امکان فراهم نیست. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بعد از مشخص شدن تقلب کمپانی فولکس‌واگن در تست‌های مربوط به آلودگی و مصرف سوخت، اتحادیه خودروسازان اروپا (ACEA) مدعی شده در شرایط فعلی رسیدن به استانداردهای اکسیدنیتروژن یورو ۶ حداقل تا پایان دهه جاری امکان‌پذیر نیست.

در حال حاضر قانون‌گذاران اروپایی تصمیم دارند تا سال ۲۰۱۷ میلادی قوانین و استانداردهای سخت‌تری را در مورد مشکلات مربوط به آلودگی وضع کنند و تا سال ۲۰۲۰ این استانداردها به صورت اجباری اجرا خواهند شد. مدل‌های جدیدی که در این سال وارد بازار می‌شوند باید در هر کیلومتر تنها ۰.۰۸۰ کیلوگرم آلودگی اکسید نیتروژن داشته باشند که دستیابی به این استاندارد برای خودروسازان خیلی سخت خواهد بود.

وب‌سایت اتواکسپرس به نقل از یکی از کارمندان اتحادیه اروپا اعلام کرده خودروسازان تقاضا کرده‌اند تا عواملی در نظر گرفته شود که آنها بتوانند ساده‌تر به این استانداردها دست پیدا کنند. آنها تقاضا کرده‌اند ضریب در نظر گرفته شده از سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برابر ۲.۷۵ و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۷ باشد. یعنی در سال ۲۰۲۰ موتورهای دیزلی جدید ۱.۷ برابر استاندارد ۰.۰۸۰ در هر کیلومتر یا ۰.۱۳۶ گرم در کیلومتر آلودگی داشته باشند. به نظر می‌رسد این میزان خیلی هم بد نیست و موتورهای تولید شده در سال ۲۰۱۷ می‌توانند استاندارد یورو 5 را داشته باشند.

نکته‌ای که باعث شده ACEA چنین تصمیمی را اتخاذ کند و نکته‌ی مهمی هم به نظر می‌رسد، تقلب کمپانی فولکس‌واگن است و وب‌سایت اتواکسپرس به نقل از منبع خود مدعی شده است که این تبانی از سوی آمریکایی‌ها علیه موتورهای دیزلی اروپا تدارک دیده شده است. فولکس‌واگن با نصب یک نرم‌افزار روی میلیون‌ها مدل خود توانسته بود تست‌های مربوط به آلودگی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در نهایت اینکه خودروسازان دستیابی به استاندارد مد نظر اتحادیه خودروسازان اروپا را دور از ذهن می‌دانند و قصد دارند با همکاری یکدیگر بتوانند قانون‌گذاران را متفاعد کنند تا قوانین ساده‌تری را در نظر بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات