طرح مفهومی خودروی GT-R 2018 نیسان با توان تولید قدرت 700 اسب بخار

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نیسان تصاویری از نسل جدید اتومبیل GT-R خود را که لقب گودزیلا را یدک می‌کشد، منتشر کرده است. در ادامه با اطلاعاتی از این خودرو خارق‌العاده همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نسخه‌ی اولیه‌ی سری خودروهای GT-R کمپانی نیسان پیش از این با قیمت 80،000 دلار معرفی شده بود. این محصولِ با کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای که داشت بیشتر از انتظارات دوست‌داران صنعت خودروسازی را برآورده کرد. حال این اتومبیل که به آن لقب "گودزیلا" داده شده با آپشن‌هایش قیمتی در حدود 100،000 دلار دارد و کمپانی نیسان امروز طرح مفهومی نسخه‌ی بعدی این خودرو با نام GT-R 2018 را به نمایش گذاشته است.

نیسان امروز رسما تایید کرد که نسخه‌ی جدید خودروی GT-R از نوع هیبریدی طراحی می‌شود. اتومبیل‌های هیبریدی خودروهایی هستند که سیستم مولد قدرت آن‌ها از دو منبع تولید انرژی مجزا تشکیل می‌شود و اغلب این دو منبع قدرت شامل یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی می‌شود. شرکت نیسان مدعی شده که سیستم مولد قدرت به کار گرفته شده در این خودرو مشابه با سیستم مولد قدرت خودروی هیبریدی GT-R LM Nismo این کمپانی خواهد بود و با طراحی دقیق خود قادر به تولید قدرتی برابر با 700 اسب بخار است.

GT-R1

موتور احتراق داخلی خودروی GT-R 2018 یک موتور شش سلیندر V شکل با ظرفیت 3 لیتر و بهره‌مند از توروبشارژر دوبل خواهد بود که در کنار موتور الکتریکی این اتومبیل قدرت 700 اسب بخاری آن را تولید می‌کنند. همچنین قرار شده سیستم انتقال قدرت ترتیبی و 5 مرحله‌ای با کوپلینگ کربنی به همراه شیفتر پدالی پنوماتیکی  در کنار سیستم مولد قدرت این خودور به کار گرفته شود.

GT-R2

پیش از این اطلاعات غیر رسمی در رابطه با نسخه‌ی جدید اتومبیل GT-R نیسان منتشر شده بود که حاکی از بهره‌مندی این خودرو از سیستم موتور میانی بوده، اما نیسان امروز رسما اعلام کرد که طراحی نسخه‌ی 2018 خودروی GT-R این شرکت به سبک موتور جلو و چهار چرخ محرک (4WD) انجام می‌شود. هم اکنون جدیدترین نسخه از خودروی GT-R نیسان در دو رنگ متنوع طلایی و مشکلی در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها به ترتیب قیمت‌هایی برابر با 101،770 دلار و 111،510 دلار را به خود اختصاص داده‌اند. قدرتمندترین نسخه‌ی کنونی موجود از سری خودروهای GT-R نیسان از موتوری 6 سیلندر و V شکل با توربوشارژر دوبل بهره می‌برد و قادر به تولید قدرتی برابر با 595 اسب بخار است. این موضوع سبب شده که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی این اتومبیل به 2.7 ثانیه و سرعت نهایی آن به 310.6 کیلومتر بر ساعت برسد.

GT-R3

به نظر شما GT-R 2018 شرکت نیسان با توان تولید قدرتی بیش از 700 اسب بخار و بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت 5 مرحله‌ای پیشرفته‌ی خویش ظرف چه مدت زمانی سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌سارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات