آئودی در حال تولید سوخت از کربن دی اکسید و آب است

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
واحد تولیدی شرکت آئودی در درسدن آلمان، سوخت دیزلی را تولید کرده‌اند که از آب، کربن دی‌اکسید و انرژی‌های تجدید پذیری مانند باد و انرژی خورشیدی تولید شده است، این سوخت خالی از هرنوع کربن بوده و برای اولین بار است که در جهان تولید می‌شود.
تبلیغات

دولت آلمان از تکنولوژی سوخت تولید از کربن دی‌اکسید و آب استقبال کرده و شرکت سان‌فایر نیز مدعی است تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روی این سوخت نشان می‌دهد که موتور خودرویی که این سوخت را مصرف می‌کند، علاوه بر این که صدای کمتری را تولید خواهد کرد، آلودگی تولیدی را نیز کاهش خواهد داد.

این سوخت در نتیجه‌ی بیرون کشیدن هیدروژن از آب، به‌وسیله برق تولیدی توربین‌های بادی یا پنل‌های خورشیدی حاصل می‌شود. در مرحله بعد CO از CO2 موجود در هوا، طی یک فرآیند شیمیایی استخراج‌ شده و با این هیدروژن ترکیب می‌شود و زنجیره‌ای از هیدروکربن‌ها را به وجود می‌آورد. این مایع هیدروکربنی همان فراورده خام آبی‌رنگ است. این مایع سپس پالایش‌شده و سوخت e-diesel مصنوعی را تولید می‌کند.

این سوخت ضررهای کمتری نسبت به سوخت‌های فسیلی دارد و به نظر می‌رسد برای خودرو بسیار بهتر خواهد بود، چراکه موتور روان‌تر کارکرده و صدای کمتری ایجاد می‌کند. گفته می‌شود این سوخت را می‌توان به همراه سوخت‌های دیزلی رایج نیز به کار برد.

مرحله بعدی برای پروژه، تولید انبوه این سوخت است؛ شرکت سان‌فایر ظرفیت تولید ۳۰۰۰ لیتر از این سوخت را در ماه‌های آتی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات