لامبورگینی به فکر ساخت مدل‌های اسپرت با چهار سرنشین است

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لامبورگینی قصد دارد خط تولید خود را با ساخت یک مدل اسپرت چهار سرنشین گسترش دهد. امکان دارد این خودروی جدید جایگزینی مدرن برای مدل میورا باشد.
تبلیغات

اخیرا در همایش ​Automotive ​News ​Europe ​Congress که در شهر بارسلون اسپانیا برگذار شد، استفانو دومنیکالی، مدیر عامل لامبورگینی گفت که احتمالا یک مدل اسپرت چهار سرنشین وارد خط تولید لامبورگینی خواهد شد.

پس از آن که معلوم شد لامبورگینی مشغول طراحی و ساخت خودرو شاسی بلند (اوروس) بوده است، بسیاری تعجب کردند. در واقع لامبورگینی قصد دارد تنوع خودروهایش را افزایش دهد و ساخت این مدل‌های جدید هم در همین راستا خواهد بود. به وجود آمدن بازارهای جدید برای لامبورگینی (مخصوصا بازار چین که پیشرفت بسیار زیادی داشته و فرصت‌های زیادی را برای خودروسازان به وجود آورده است) و اهداف جدید این خودروساز ایتالیایی از دلایل اصلی ساخت چند مدل جدید هستند.

فراری که یکی از اصلی‌ترین رقبای لامبورگینی است، پیش از این یک خودروی اسپرت چهار سرنشین به بازار عرضه کرده است و مدیرعامل مک لارن هم قبلا عنوان کرده بود که می‌تواند ملحق شدن یک خودروی چهار سرنشین GT به جمع مدل‌های مک لارن را تصور کند.

دومنیکالی گفته که این خودرو تا حداقل ۵ سال دیگر ساخته نخواهد شد و ساخت آن را بازه‌ی زمانی بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ تخمین زده است. ساخت این خودرو، بخشی از برنامه‌ی لامبورگینی برای تغییر تصویر این شرکت در ذهن مردم است. ظاهرا لامبورگینی دیگر نمی‌خواهد آن خودروسازی باشد که با هر مدل جدیدش به دنبال رکوردهای جدیدتر بگردد و می‌خواهد قشر جدیدی از خریداران را تحت تاثیر قرار دهد. 

لامبورگینی اوروس

برنامه‌های لامبورگینی طوری تنظیم شده‌اند که در آن‌ها به میزان فروش و سود شرکت اهمیت بیشتری داده می‌شود و مدل اوروس هم قرار است به همین منظور ساخته شود. لامبورگینی پیش بینی می‌کند که مدل اوروس پس از عرضه در سال ۲۰۱۸، بتواند سود شرکت را دو برابر کند.

همچنین مدیرعامل لامبورگینی درباره این تغییرات گفته است:

ما می‌خواهیم سرزنده‌تر، جوان‌تر ولی مثل همیشه، متفاوت باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات