فراری 488 GTB یک سوپر اسپرت واقعی است که توجه هر کسی را بخود جلب می کند. این خودرو از یک پیشرانهی ۳.۹ لیتری هشت سیلندر خورجینی استفاده میکند که به کمک دو عدد توربوشارژر توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتونمتر گشتاور را دارد. این اعداد به تنهایی نشان دهندهی قدرت و عملکرد بسیار بالای این خودرو است؛ اما به هر حال کار تیونرها این است که اعدادی را که سازنده به آنها دست یافته را باز هم افزایش دهند. با اینکه ارقام و مشخصاتی که فراری توانسته بصورت استاندارد روی این خودرو به آنها دست یابد بسیار جالب توجه و مناسب هستند، اما نوویتک روسو توانسته قدرت این پیشرانه را به رقم فوقالعادهی ۷۷۲ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۸۹۲ نیوتون متر افزایش دهد که بسیار بیشتر از اعداد کارخانه هستند.
نوویتک روسو توانسته با استفاده از بهینه سازی و ارتقای پیشرانه و همچنین بهره بردن از تعدادی قطعات جدید در این خودرو به چنین اعدادی دست پیدا کند. این تیونر همچنین تغییراتی را در نمای ظاهری خودرو ایجاد کرده است که شامل استفاده از کیت بدنهی آیرودینامیک و رینگهای جدید میشود. تغییرات در فراری 488 GTB به همینجا ختم نمیشود و نوویتک روسو بر اساس سفارش مشتریان اقدام به شخصی سازی فضای داخلی خودرو نیز میکند.
اینها دلایلی هستند که مالکان 488GTB را مجاب میکنند تا خودروی خود را به دست متخصصین نوویتک روسو بسپارند. نوویتک روسو دارای شهرت بسیار زیادی در دنیای تیونینگ است و نگاهی به مشخصات و تغییرات فراری 488GTB نیز مهر اثباتی بر این ادعا خواهد بود.
طراحی خارجی
نوویتک روسو در نمای خارجی خودرو تغییرات خیلی اساسی ایجاد نکرده است. اما بزرگترین تغییر در فراری 488GTB این است که نوویتک روسو بدنهی این خودرو را بطور کامل از الیاف کربن ساخته است. بدنهی 488GTB در جزئیات با نمونهی استاندارد فراری تفاپت دارد و این شرکت با استفاده از ورودیهای هوای جدید، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و بالچهی عقب ثابت خود، ظاهری خشنتر و تهاجمیتر به این سوپر اسپرت بخشیده است.
دیگر تغییراتی که در بخش تزئینات ظاهری خودرو اعمال شده استفاده از پوشش فیبر کربنی برای آینههای جانبی، چراغها و دیفیوزر عقب است.
فراری 488 GTB به ست کامل رینگ چرخهای ۲۱ اینچی سفارشی مجهز شده است. این رینگها در چهار رنگ شامل نقرهای، مشکی، ذغالی و سفارشی مختلف قابل سفارش هستند و بر روی آنها از تایرهای با عملکرد بالا ساخت شرکت پیرلی استفاده شده است، این تایرها دارای ابعاد 255/30 ZR21 در جلو و 325/25 ZR21 در عقب هستند. با پرداخت مبلغ بیشتر، امکان سفارش رینگ ۲۲ اینچی نیز بر روی این خودرو وجود دارد که آنها نیز از لاستیکها پیرلی استفاده خواهند کرد.
طراحی داخلی
نوویتک روسو هنوز تصاویری از داخل کابین این خودرو منتشر نکرده، اما اعلام کرده است که تغییرات زیادی برای هرچه سفارشیتر شدن کابین این خودرو انجام گرفته است و مشتریان برای شخصی سازی خودروی خود امکان سفارش آپشنهای زیادی را از انواع فیبر کربن و تودوزیهای چرم خواهند داشت.
قوای محرکه
نوویتک روسو فراری 488 GTB همراه سه نوع تنظیم مختلف برای پیشرانه به بازار عرضه میکند. این سه تنظیم شامل استفاده از قطعات و بخشهایی برای دستیابی به قدرت بیشتر هستند. نخستین و سادهترین این تنظیمها همراه با کیت مدول N-Tronic که ساخت خود نوویتک است، عرضه میشود. مدل انترونیک شامل یک پردازشگر است که به واحد کنترل موتور یا همان OEM متصل میشود؛ این سیستم از نوع Plug-and-play است و بسادگی میتوان آن را روی خودرو نصب کرد و با کمک یک کلید از روی فرمان امکان فعالسازی و غیر فعالسازی آن وجود دارد. این کیت میتواند قدرت فراری 488 GTB را به ۷۵۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به ۸۷۷ نیوتون متر برساند.
اگر قدرت تولید شده توسط ماژول N-Tronic کافی نباشد، مشتریان میتوانند کیت مرحلهی دو را سفارش دهند که با استفاده از سیستم اگزوز اختصاصی نوویتک روسو از جنس فولاد ضد زنگ میتواند قدرت پیشرانه را به عدد ۷۷۲ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۹۲ نیوتون متر برساند. در این سیستم اگزوز حرفهای، مبدل کاتالیستی خودرو نیز با یک لوله جایگزین شده است.
کیت ارتقای مرحلهی سه اما کمی عجیب است چرا که علیرغم داشتن اجزا و قطعاتی مشابه با کیت مرحلهی دو، اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به آن دارد. بنا بر اعلام نوویتک روسو کیت مرحلهی سه قدرت و گشتاور فراری 488 GTB را به میزان ۷۶۴ اسب بخار و ۸۸۸ نیوتون متر می رساند.
در خصوص رکوردهای فراری 488 GTB نیز نوویتک روسو ادعا کرده است که شتاب صفر تا صد این خودرو با دو دهم ثانیه بهبود به رقم ۲.۸ ثانیه رسیده است و حداکثر سرعت نیز به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است.
شاسی و سیستم تعلیق
برای اطمینان از عملکرد و کنترل مناسب خودرویی با چنین قدرت بالایی، نوویتک روسو، سیستم تعلیق این خودرو را نیز ارتقا داده است. این کمپانی اقدام به نصب اکسل جلوی ۱.۵۷ اینچی با تنظیم الکترونیکی و ست کامل فنرهای جدید روی فراری 488 GTB کرده است.
قیمت
نوویتک روسو هنوز قیمت رسمی برای این خودرو را اعلام نکرده است اما باید گفت که قیمت تمام شدهی این خودرو متغیر و وابسته به نوع تنظیمات و آپشنهایی است که مشتریان برای آن انتخاب میکنند. در حال حاضر لیست امکانات و تجهیزات این خودرو در وبسایت نوویتک روسو موجود است و مشتریان می توانند موارد مورد نظر خود را از آنجا انتخاب کنند.
نوویتک روسو قطعا یکی از بهترین و حرفهایترین تیونرهای خودروهای فراری است. بنابراین اگر کسی به دنبال یک کیت ارتقا برای فراری 488GTB باشد، به سختی خواهد توانست گزینهای بهتر و خاصتر از نوویتک روسو بیابد. مشخصات این کیت کاملا گویای تواناییهای آن است و میتواند تمامی نیازهای یک فراری 488GTB در زمینهی قدرت و عملکرد را پاسخ دهد.